Ten rajd, to zdecydowanie najtrudniejsze zadanie dla Roberta na tle tych, w których wziął udział w tym roku.
To prawdopodobnie ostatnia już taka impreza z udziałem Roberta przynajmniej do końca tego roku….
Kończy się pewien etap w tej niesamowitej historii polskiego kierowcy o niesamowitym talencie…..Kierowcy, który nie uznaje zasad fizyki ale ma chemię, którą poczuliśmy wszyscy.
Robert z całą pewnością będzie nadal kontynuował swoją karierę….
a my nad przyszłością klubu zdecydujemy do końca roku.
Tym czasem….przeżyjmy to jeszcze raz!
Początek rajdu w czwartek, a koniec nastąpi w okolicach godziny 12:00 w niedzielę.
Opis rajdu
Rajd ma łącznie 240 km, na które składa się 12 prób bazujących na 8 szczególnie krętych i technicznych odcinkach o nierównej nawierzchni, z których cztery są przejeżdżane dwukrotnie. Jak zwykle pogoda, będzie przyprawiać o ból głowy podczas doboru opon i ustawień,
a deszczu możemy być jak zawsze praktycznie pewni. Poniżej znajdziecie opis tras uaktualniany przed każdym dniem rajdu.
Craig Breen 207 S2000 nr 11 – Irlandczyk 22 lata, startuje głównie w rajdach zaliczanych do klasyfikacji Mistrzostw Świata WRC (22 starty, 13 ukończonych, 6 najlepsze miejsce w rajdzie) w 2012 roku zdobył Mistrzostwo Świata w klasie SWRC. W trakcie Rajdu Targa Florio miał fatalny wypadk podobny do tego jaki przydażył się Robertowi Kubicy. Niestety pilot Gareth Roberts zmarł w wyniku poniesionych obrażeń.
Prognoza pogody dla Sainte Maxime na nadchodzące dni:
Piątek
Drugi dzień rajdu, a zarazem pierwszy jeśli chodzi o rywalizację zaliczaną do klasyfikacji generalnej. Zacznie się dość późno, bo pierwszy OS La Mole startuje dopiero o godzinie 14.15. Nie będzie to jednak rozgrzewka, a my powinniśmy szczególnie obserwować ostatni bardzo trudny odcinek tego dnia. W godzinach porannych będą kontynuowane kontrole techniczne i administracyjne rozpoczęte w czwartek wieczorem.
OS/ES 1 La Mole 1 (7,58 km)
Pierwszy odcinek specjalny, który jest najkrótszy jeśli chodzi o czas przejazdu w tej edycji. Bardzo wąski i techniczny od pierwszego do ostatniego kilometra. Szczególnie ważny jest dobry opis ze względu na dużą ilość ślepych zakrętów. Przyczepność jest dobra, bez zbyt wielu zmian nawierzchni. Dla widzów dostępne jest jedno miejsce w połowie odcinka gdzie docenią wspaniałą panoramę na błękitne morze.
OS/ES 2 Bormes (10,19 km)
W 2010 i 2011 ten odcinek specjalny był rozgrywany w przeciwnym kierunku.
Jednak, będzie to bardzo ciekawa trasa, z bardzo technicznymi pierwszymi kilometrami oraz dość szybkim zjazdem, a cięcie zakrętów, może szybko zabrudzić drogę co bedzię dodatkową trudnością w przypadku deszczu.
OS/ES 3 Cogolin (17,93 km)
Tegroczny Rallye du Var w 2012 zostały zmieniony i pojawiło się kilka nowych odcinków w stosunku do ostatnich edycji, łącznie z Cogolin.
Ta próba jest skróceniem do 50% mitycznego odcinka Gonfaron / Grimaud, po których Robert już jeździł w poprzednich latach w tym samym kierunku, dlatego warto tu bedzie obserwować uzyskany czas. Start znajduje się kilka metrów po nawrocie “Collo”!
Na tym wspaniałym odcinku jedziemy głównie w dół na zmianę raz technicznie, raz szybko.
OS/ES 4 Le Plan de la Tour (20,25 km)
Bez wahania, najbardziej podstępny odcinek specjalny rajdu!
Techniczny, pełen kamyków, brudny i wąski na 70% długości odcinka, które będą dla niego decydujące, szczególnie jeśli chodzi o możliwość przebicia opony.
Najbarsziej widowiskowa, najwyżej położona część, długości około 300m, z lewym zakrętem, a następnie dużym dohamowania przez dziury w drodze, które w przypadku deszczu mogą szybko przekształcić się w bajoro.
Rallye du Var
12 OS o łącznej długości 240, 22 km
Czwartek 22 listopada
Shakedown-14:00-19:00 2,7 km :
Piątek 23 listopada
OS1-14:15 La Mole (1) 7,58 km : 5:09:3
OS2.-14:55 Bornes les Mimosas 10,19 km :6:11:6; 11:20:9
OS3-15:25 Cogolin 17,93 km :10:09:7;
OS4-17:05 Le Plan de la Tour (1) 20,25 km :
Sobota, 24 listopada
OS5-8:35 Le Plan de la Tour (2) 20,25 km :
OS6-10:10 Collobrieres (1) 32,57 km:
OS7-11:10 Pignans 16,65 km :
OS8-12:25 La Mole (2) 7,58 km :
OS9-16:25 Vidauban (1) 31,74 km:
Niedziela, 25 listopada
OS10-7:00 La Garde Freinet 10,99 km:
OS11-7:45 Collobrieres (2) 32,57 km:
OS12-10:10 Vidauban (2) 31,74 km:
Tutaj niesamowita mapa rajdu 3D
Tu jest link do kamerki na podium w rajdzie du VAR:
http://www.sainte-maxime.com/fr/webcam5.php
Robert na konferencji prasowej Rallye du Var – sokolimokiem.tv
“Między wyścigami i rajdami jest bardzo duża różnica. Mam ponad 20 lat doświadczenia z torów wyścigowych i 100 razy łatwiej byłoby wrócić na tor niż do rajdów. W rajdach jestem dość nowy, nie mam doświadczenia. Gdybym zdecydował się na przesiadkę do rajdów, moje podejście byłoby zupełnie inne. Musiałbym zapomnieć o wynikach, poświęcić minimum 2-3 lata na naukę i zbieranie doświadczeń. Wychowałem się na torze, jesteśmy nauczeni cisnąć na 100% przez cały czas, a w rajdach to bardzo trudne i myślę, że to byłoby duże wyzwanie. Może się go podejmę, ale muszę to dobrze przemyśleć i prędzej czy później będę musiał podjąć decyzję. Powrót na tor, do samochód GT, turystycznych czy ogólnie samochodów z dachem, byłby dla mnie o wiele łatwiejszy. Priorytetem byłyby wyniki, a w rajdach nauka i zdobywanie doświadczenia.”
Cezary Gutowski na FB:
“10 sekund na 1. OS-sie. Dobrze slyszalem? :-D
Nie wiem gdzie sa limity tego czlowieka…
Stalem na dwoch pierwszych zakretach ktore RK pojechal tak plynnie ze mogloby sie wydawac ze wolno…
A potem wpadl Loix i bylo golym okiem widac wiecej walki i mniej predkosci :-)”….cały Robert:)))
Tabelka generalna…Jest bardzo dobrze…Robert prowadzi!!!
1 | 1 | KUBICA Robert/INGLESI Emanuele | Citroën C4 WRC | A 8W | 21:30,6 | CF | ||
2 | 2 | LOIX Freddy/VANNESTE Lara | Peugeot 307 WRC | A 8W | 22:16,1 | +00:45,5 | +00:45,5 | CF |
3 | 10 | ROBERT Cédric/DUVAL Matthieu | Peugeot 207 S2000 | A 7S | 22:43,9 | +01:13,3 | +00:27,8 | CF |
4 | 11 | BREEN Craig/NAGLE Paul | Peugeot 207 S2000 | A 7S | 22:48,2 | +01:17,6 | +00:04,3 | CF |
5 | 3 | MAURIN Julien/KLINGER Nicolas | Ford Fiesta WRC | A 8W | 22:53,8 | +01:23,2 | +00:05,6 | CF |
Czasy 1 os
1 | 1 | KUBICA Robert/INGLESI Emanuele | Citroën C4 WRC | A 8W | 5:09,3 | 88km/h | CF | |
2 | 2 | LOIX Freddy/VANNESTE Lara | Peugeot 307 WRC | A 8W | 5:19,3 | +00:10,0 | +00:10,0 | CF |
3 | 11 | BREEN Craig/NAGLE Paul | Peugeot 207 S2000 | A 7S | 5:25,4 | +00:16,1 | +00:06,1 | CF |
4 | 10 | ROBERT Cédric/DUVAL Matthieu | Peugeot 207 S2000 | A 7S | 5:26,4 | +00:17,1 | +00:01,0 | CF |
5 | 3 | MAURIN Julien/KLINGER Nicolas | Ford Fiesta WRC | A 8W | 5:28,1 | +00:18,8 | +00:01,7 | CF |
Czasy 2 os….Robert powiększył przewagę!!!
1 | 1 | KUBICA Robert/INGLESI Emanuele | Citroën C4 WRC | A 8W | 6:11,6 | 98km/h | CF | |
2 | 2 | LOIX Freddy/VANNESTE Lara | Peugeot 307 WRC | A 8W | 6:25,3 | +00:13,7 | +00:13,7 | CF |
3 | 18 | DUMAS Romain/VESPERINI Jean-Noel | Porsche 996 GT3 RS | GT+ 16 | 6:32,7 | +00:21,1 | +00:07,4 | CF TM |
4 | 19 | NANTET Gilles/GUILLARME Frédéric | Porsche 997 Cup | GT+ 16 | 6:34,3 | +00:22,7 | +00:01,6 | CF TM |
5 | 3 | MAURIN Julien/KLINGER Nicolas | Ford Fiesta WRC | A 8W | 6:34,7 | +00:23,1 | +00:00,4 | CF |
Czasy 3 os….Robert ..brak słów!
1 | 1 | KUBICA Robert/INGLESI Emanuele | Citroën C4 WRC | A 8W | 10:09,7 | 105km/h | CF | |
2 | 2 | LOIX Freddy/VANNESTE Lara | Peugeot 307 WRC | A 8W | 10:31,5 | +00:21,8 | +00:21,8 | CF |
3 | 10 | ROBERT Cédric/DUVAL Matthieu | Peugeot 207 S2000 | A 7S | 10:42,4 | +00:32,7 | +00:10,9 | CF |
4 | 11 | BREEN Craig/NAGLE Paul | Peugeot 207 S2000 | A 7S | 10:47,1 | +00:37,4 | +00:04,7 | CF |
5 | 3 | MAURIN Julien/KLINGER Nicolas | Ford Fiesta WRC | A 8W | 10:49,8 | +00:40,1 | +00:02,7 | CF |
Tabelka i wykresy!
Filmik z dzisiejszego shakedownu!!!
Przejazd shakedown |
Robert na Rally du Var Fot.E.Mełgwy |
Jak zwykle bardzo dobry wywiad zrobiony przez Eryka Mełgwe!! Prezent pod choinkę???
Social media