Ten rajd, to zdecydowanie najtrudniejsze zadanie dla Roberta na tle tych, w których wziął udział w tym roku.
To prawdopodobnie ostatnia już taka impreza z udziałem Roberta przynajmniej do końca tego roku….
Kończy się pewien etap w tej niesamowitej historii polskiego kierowcy o niesamowitym talencie…..Kierowcy, który nie uznaje zasad fizyki ale ma chemię, którą poczuliśmy wszyscy.
Robert z całą pewnością będzie nadal kontynuował swoją karierę….
a my nad przyszłością klubu zdecydujemy do końca roku.
Tym czasem….przeżyjmy to jeszcze raz!
Początek rajdu w czwartek, a koniec nastąpi w okolicach godziny 12:00 w niedzielę.
Rajd ma łącznie 240 km, na które składa się 12 prób bazujących na 8 szczególnie krętych i technicznych odcinkach o nierównej nawierzchni, z których cztery są przejeżdżane dwukrotnie. Jak zwykle pogoda, będzie przyprawiać o ból głowy podczas doboru opon i ustawień,
a deszczu możemy być jak zawsze praktycznie pewni. Poniżej znajdziecie opis tras uaktualniany przed każdym dniem rajdu.
Craig Breen 207 S2000 nr 11 – Irlandczyk 22 lata, startuje głównie w rajdach zaliczanych do klasyfikacji Mistrzostw Świata WRC (22 starty, 13 ukończonych, 6 najlepsze miejsce w rajdzie) w 2012 roku zdobył Mistrzostwo Świata w klasie SWRC. W trakcie Rajdu Targa Florio miał fatalny wypadk podobny do tego jaki przydażył się Robertowi Kubicy. Niestety pilot Gareth Roberts zmarł w wyniku poniesionych obrażeń.
Łączna długość dzisiejszych tras to prawie 108 kilometrów. Zaczynamy 8:35 – odcinkiem, który kończył wczorajszy dzień i którego Robert się najbardziej obawiał, a mimo to powiększył na nim znacząco przewagę nad Loixem. Miejmy nadzieje, że i dziś wszystko pójdzie gładko i bezproblemowo, a Robert zakończy dzień umacniając się na pozycji lidera, by w niedziele sięgnąć po kolejne zwycięstwo w swojej rajdowej, krótkiej karierze. No i pamiętajmy o pogodzie!
OS/ES 5 Le Plan de la Tour 2 (20,25 km)
Bez wahania, najbardziej podstępny odcinek specjalny rajdu!
Techniczny, pełen kamyków, brudny i wąski na 70% długości odcinka, które będą dla niego decydujące, szczególnie jeśli chodzi o możliwość przebicia opony.
Najbardziej widowiskowa, najwyżej położona część, długości około 300m, z lewym zakrętem, a następnie dużym dohamowania przez dziury w drodze, które w przypadku deszczu mogą szybko przekształcić się w bajoro.
OS/ES 6 Collobrires 1 (32,57 km)
W tym roku, start w miejscowości Grimaud, ten odcinek specjalny przejeżdżamy w kierunku przeciwnym w stosunku do ubiegłego roku, ma aż 32,57 km!
Jest to najdłuższy mierzony dystans tego weekendu, jest to bardzo techniczna trasa z mnóstwem zakrętów i niewielką odległością między nimi co będzie trudne dla hamulców i kierowców!
Nawrót “Collo”, wspominany wcześniej, to historycznie bardzo ładne miejsce, aby kibicować i dodatkowo łatwo dostępne.
Start znajduje się poniżej miejscowości Grimaud, a trasa na pierwszych kilometrach zwężająca się, aż do trudnego zjazdu z nawrotem Collo jest bardzo techniczna, asfalt jest gładki, naprzemian z szybkimi łukami i sekwencjami wolnych zakrętów.
Dojazd do przełęczy Fourches jest decydujący, wolny, wyboisty i śliski podczas deszczu, o błąd tu bardzo łatwo.
Wreszcie, przed dotarciem do Gonfaron, korzystamy z nowego zjazdu, jest szybki, jednak o stosunkowo szerokiej drodze z bardziej szorstką nawierzchnią. Koniec odcinka specjalnego będzie trudny dla hamulców.
OS/ES 7 Pignans (16,65 km)
O to kolejne, szczególne i bardzo trudne technicznie du Var-owe kilometry w roku 2012!
Start jest niedaleko od drogi do Tulon. Zaczynamy atakując podjazd w kierunku “Notre-Dame-des-Anges”!
Następnie wyboisty zjazd “Vallon de Vaudreches” kieruje nas z powrotem do Collobrieres!
Drugi co do długości odcinek specjalny rajdu, ma 31,74 km. OS9 będzie trzecim przejazdem fragmentu z pierwszego Osu o długości 20,25 km. Droga będzie bardzo brudna z częstą zmianą przyczepności! Szczególnie łatwo tu, o przebicie opony!
Start znajduje się na wysokości Roquebrune / Argens, pierwsze 15 km w kierunku mostka “Gratteloup” jest bardzo trudnych, droga jest pełna kamyków i bardzo brudna z wielkimi dziurami, których trzeba unikać. Następne kilometry do “Le Revest” są zupełnie inne, droga jest wąska, ale asfalt jest bardzo przyczepny z małą ilością brudu. Przez ostatnie dziesięć kilometrów tras do Vidauban po “Le Revest” to prawdziwa uczta: asfalt jest nowy, przyczepność jest stale na tym samym poziomie, to tor lub “Katalonia”! Ale trzeba, szczególnie uważać w trakcie deszczu …!
Kubica 5:09,3; Loix +10,0″; Breen +16,1″; Robert +17,1″; Maurin +18,8″
Kubica 6:11,6; Loix +13,7″; Dumas +21,1″; Nantet +22,7″; Maurin +23,1″
OS3-15:25 Cogolin 17,93 km :
Kubica 10:09,7; Loix +21,8″; Robert +32,7″; Breen +37,4″; Maurin +40,1″
OS4-17:05 Le Plan de la Tour (1) 20,25 km :
Kubica 13:11,0; Loix +39,5″; Robert +50,9″; Baud +1’08,3″; Consani +1’11,3″
Sobota, 24 listopada
http://www.sainte-maxime.com/fr/webcam5.ph
Robert na konferencji prasowej Rallye du Var – sokolimokiem.tv
Z Fb.C.Gutowskiego:
Tabela generalna…Jest bardzo dobrze…Robert prowadzi!!
1 | 1 | KUBICA Robert/INGLESI Emanuele | Citroën C4 WRC | A 8W | 14:07,3 | 86km/h | CF | |
2 | 11 | BREEN Craig/NAGLE Paul | Peugeot 207 S2000 | A 7S | 14:08,6 | +00:01,3 | +00:01,3 | CF |
3 | 2 | LOIX Freddy/VANNESTE Lara | Peugeot 307 WRC | A 8W | 14:12,2 | +00:04,9 | +00:03,6 | CF |
4 | 10 | ROBERT Cédric/DUVAL Matthieu | Peugeot 207 S2000 | A 7S | 14:24,8 | +00:17,5 | +00:12,6 | CF |
5 | 18 | DUMAS Romain/VESPERINI Jean-Noel | Porsche 996 GT3 RS | GT+ 16 | 14:47,2 | +00:39,9 | +00:22,4 | CF TM |
1 | 1 | KUBICA Robert/INGLESI Emanuele | Citroën C4 WRC | A 8W | 19:20,5 | 101km/h | CF | |
2 | 2 | LOIX Freddy/VANNESTE Lara | Peugeot 307 WRC | A 8W | 19:49,6 | +00:29,1 | +00:29,1 | CF |
3 | 10 | ROBERT Cédric/DUVAL Matthieu | Peugeot 207 S2000 | A 7S | 20:08,8 | +00:48,3 | +00:19,2 | CF |
4 | 11 | BREEN Craig/NAGLE Paul | Peugeot 207 S2000 | A 7S | 20:18,7 | +00:58,2 | +00:09,9 | CF |
5 | 18 | DUMAS Romain/VESPERINI Jean-Noel | Porsche 996 GT3 RS | GT+ 16 | 20:20,4 | +00:59,9 | +00:01,7 | CF TM |
Tabelka i wykresy!!!
Przejazd shakedown |
Robert na Rally du Var Fot.E.Mełgwy
|
Social media