Ktoś wędruje po parku serwisowym, ktoś jest jeszcze w hotelu. Ostatnie godziny do wczesnego Shakedown, zaproponowanego bohaterom Rajdu San Martino di Castrozza w wersji “ekstra lekkiej”, Robert Kubica stoi w towarzystwie słodkiej dziewczyny w kombinezonie Peugeot Italia. Nastepnie ogląda początek rywalizacji gdzie Paolo Andreucci i Umberto Scandola dają sobie wzajemnie łomoty. “Dobra walka,” mówi widząc, że obaj jadą łeb w łeb. Na pytanie, komu kibicuje , reaguje mówiąc, że Anna Andreussi jest osobą,
z którą żartuje częściej. Dodaje jednak, że dla niego wszyscy są przyjaciółmi i po prostu nie może trzymać za jedną lub drugą stroną.
Publiczność, w Perle Dolomitów nie jest dokładnie taka jak na wielkich imprezach i przykładowo pozwala sobie na gorące pozdrowienia i uciski z ludźmi biorącymi udział w rajdzie. Ale też nie zadaje pytań, o to kiedy wróci na szczyty F1 oraz czy warto nadal ryzykować. Poprostu szanuje jego decyzję, o rywalizacji na górskich drogach, między drzewami i barierami ochronnymi, co do których nie możemy mieć pewności, że wytrzymają uderzenie samochodu.
No właśnie, bariera. Mniej niż dwadzieścia miesięcy temu, jedna o którą oparł się w błachy sposób, przeszyła jego Fabię i niemal odcięła rękę. Na tą drogę w pobliżu Andory powrócił na wiosnę, aby sprawdzić, czy panuje nad samochodem rajdowym. “Nie zdawałem sobie sprawy, że test odbędzie się w tym rejonie. Kiedy dotarłem tam, rozpoznałem tą drogę i zauważyłem, że jest tam nowa bariera , która wygląda na bardzo skuteczną: gdyby zainstalowano ją wcześniej, to byłoby lepiej … ” wyznaje. Przerwywa na kilka sekund, i dodaje: “Ale jesteśmy tutaj, aby porozmawiać o tym i to jest potrzebne.”
Bardzo dobrze zorientowany w tym co się dzieje świecie rajdów asfaltowych, Polak oczywiście wie, że inna bariera umieszczona w taki sposób, że pozostawiała wiele do życzenia, była śmiertelna dla Garetha Robertsa.
Po pytaniu o ustosunkownie się do dyskusji, która przetoczyła się we Włoszech na temat nadmiernej prędkości na niektórych odcinkach specjalnych, pozostaje co najmniej zakłopotany: “W moim kraju – zauważa – to jest całkiem normalna pieśń wszystkich serwisów informacyjnych 24h i nie wiem dlaczego tak naciskają na tak znaczne obniżenie prędkości, ponieważ nie sama prędkość stanowi o niebezpieczeństwie odcinka. Przynajmniej w pewnym stopniu, problemem nie jest moc samochodów: Moje doświadczenie mówi mi, że auto WRC minionego pokolenia, jedno z tych, z dwulitrowym turbo, potrafi wybaczyć więcej niż auto Super2000 ponieważ większy moment pomaga zapobiegać złemu lub naprawić jakiś inny błąd popełniony przez kierowcę. Dotyczy to profesjonalistów, a tym bardziej tych, którzy prowadzą po prostu dla czystej zabawy. ” . Nie jest przekonany, do propozycji, tych którzy chcieli by kolejna włoska liga była zarezerwowana tylko dla aut R2 i R1: “Wydaje się oczywiste, że przy dostępnej mniejszej ilości koni, różnica byłaby w prędkości wejściowej i na dystansie zakrętu, ale w przypadku tych, którzy walczą, o zwycięstwo lub przynajmniej, o to by zostać zauważonym i opóźniają hamowanie, oni będą ryzykować więcej niż obecnie. Jeśli zrobimy krok do tyłu ze względu na globalny kryzys, to może i ma to sens by tylko obniżyć koszty, ale to jest część skomplikowanej dyskusji i ten sam wynik można osiągnąć reaktywując grupę N z napędem na cztery koła, której koszty są rozsądne i przy tym oferują dobre osiągi”.
To nostalgiczne, żyć w teraźniejszości i patrzeć w przyszłość z jasnością, jaką posiada niewielu. Nawet wtedy, gdy mówi o obecnej generacji WRC, że “Są bardzo przyjemne do jazdy”, ponieważ mają mniej koni niż wcześniej, ale “trzymają” jak najlepsze Super2000″. Albo kiedy mówi wiele dobrego o Peugeotcie 208 R2: “Nie próbowałem – jasne – ale informacje jakie zebrałem, uważam mówią wiele dobrego. A cena jest nawet bardziej interesująca, dopóki stosunek ceny do osiągów nie jest zakłócony przez pierwsze ewolucje.”
On zna temat. On dobrze wie, co dzieje się w głowie prawdziwego kierowcy w trakcie rywalizacji: “Faktem jest – wskazuje – że ktoś taki jak ja zawsze stara się cisnąć tak mocno, jak to możliwe bez względu na to, co masz w swoich rękach: dasz mi ciężarówkę, postaram się zawsze instynktownie pojechać szybciej niż inne”. Jego argumentacja jest z wszech miar słuszna, a przy tym delikatna. Słuchanie go jest dziesięć, sto, tysiąc razy bardziej pouczające niż wsłuchiwanie się w propozycje rzekomych ekspertów, którzy stoją na czele włoskiej federacji i sporadycznie siadają przy wspólnym stole.
Impreza WRC z przeszłości, przygotowana przez First Motorsport jest gotowa do testowania, więc rozmowa się kończy. Nieszkodliwy wyjazd poza tor zmusił go do zakończenia mini-testu przed czasem i uświadomił, że asfalt Dolomitów nie będzie usłany różami, tak jak to było w Biella: “Wiem, wiem, że kiedy cieszę się liczbami, wynik nie przychodzą. “. Następnie, dobre proroctwo: piruet skutkuje wyłączeniem silnika i uniemożliwia mu wygranie odcinka pokazowego, kolejny obrót spowalnia go na pierwszym odcinku, a na drugim walczy z niespodziewaną przewlekłą podsterownością “Japończyka”. Jego rajd kończy się w krzakach, przed tym jak udaje mi się zobaczyć, jak jego ciało reaguje na długotrwałe obciążenia. Tymczasem, zrobił jednak wiele dobrego dla wszystkich, którzy jak on mieli poważny wypadek.
Bez zbędnych słów, fakty pokazują, że się nie poddał i wcześniej lub później, ukaże się światło na końcu tunelu.
Guido Rancati –tłumaczenie klubfanakubicy.blogspot.com
Mistrz GP 2 o Robercie Kubicy
Davide Valsecchi pochodzi z okolic Como, w tym roku wystąpi na Monza Rally Show autem WRC. Przy okazji odwiedzin swoich rodzinnych stron i świętownia zdobycia tytułu powiedział parę ciepłych słów o Robercie…
” Wiem że Robert Kubica wystartuje w Trophy Aci Como. Łączy nas wspólna cecha, obydwaj myślimy tylko o wyścigach. Śledzę to co on robi, ma wielką odwagę i wielką pasję do tego sportu. Zobaczymy co pokaże w naszym domowym wyścigu, to będzie wielka przyjemność zobaczyć go na naszych ulicach”
Wieczór bezpieczeństwa na Rajdzie Aci Como.
Na końcu odcinka specjalnego w rajdzie Como “Val Cavargna” odbędzie się wieczór otwarty dla wszystkich. Będzie on poświęcony bezpieczeństwu podczas rajdów. Omawiane będą aspekty bezpiecznego udziału w rajdach, od odzieży, urządzeń Hans, po systemy bezpieczeństwa w autach rajdowych.
Nowa plotka i Robercie Kubicy w teamie Williamsa w 2013…
Nowa plotka, która wywołała dziś zaciekawienie u kibiców Roberta…
Poniżej treść jaką napisał ten meksykański…serwis/portal ?
Internews |
A new rumor has come to light! But It’s just a rumor, that the legendary Robert Kubica will return to the F1 with Williams for 2013…
|
Z klubowej szuflady
Zobaczcie.. Ferrari mimo że nie może zapewnić w obecnym sezonie najszybszego bolidu swoim kierowcom, to chociaż udostępnia im najszybszy rollercoaster… Zwróćcie uwagę, kto boi się prędkości, a kto nie…
Klub Kibiców Roberta Kubicy
Social media