^

Robert Kubica - Klub Kibiców

poniedziałek, 21 stycznia 2013

Testy R. Kubicy w DTM Mercedesem i Renault Megane Cz.5

Najnowsze informacje mówią o przyszłotygodniowych 25.01 testach Roberta w Walencji wraz z Mercedesem (DTM)
Kubica will be testing with Mercedes DTM team at @CircuitValencia





Wszystko wskazuje, że źródłem informacji o teście DTM z Mercedesem jest wydanie papierowe Autosportu, to samo, które informowało o ofertach na 10 rajdów z cyklu ERC złożonych Robertowi. Dlatego w tym kontekście Autosport pisze, że z informacji, które posiada na tą
chwilę ma to być niezobowiązujący test, a ERC jest nadal tym głównym najbardziej prawdopodobnym rozwiązanie na przyszły sezon, oraz próbuje podobnie jak my to robiliśmy nakładać kalendarze obydwu serii. 
Naszym zdaniem sytuacja z testem jest podobna do występu z Citroenem w dwóch rajdach po to by sprawdzić się samemu na tle innych oraz dostarczyć dodatkowych argumentów do ewentualnych negocjacji, nie tylko jeśli chodzi o Mercedesa, a wszystko to pod kątem większej perspektywy i tego co Robert zamierza robić w sezonie 2014, bo jak sam powiedział (choć dotyczyło to pytania o rajdy) nie chce na jesieni 2013 ponownie się zastanawiać  co ma robić w kolejnym sezonie. 

……………………………………………………………………………………………………………………………………………….
W poprzednim poście przeczytać można wywiad z M. Czachorskim, choć wywiad ten ma już kilka ładnych lat, jest jednak wciąż bardzo aktualny i z pewnością niepowtarzalny !
Tam także ciekawy tekst @cho-bot o technicznej stronie jazdy Roberta.
Kto nie czytał-zapraszamy!


…………………………………………………………………………..
Robert Kubica, w dniu wczorajszym(Pt 18.01) na liczącym 3450 metrów torze Circuito di San Martino de Lago przeprowadzał testy autem serii Eurocup Renault Megane Trophy, która rozgrywana jest wspólnie z WSbR.


Autem takim jeździł także przed wypadkiem np. podczas Roadshow na Torze Poznań.
Tym razem auto udostępnił włoski zespół Oregon Team aktualny mistrz tej serii zarówno z tytułem wśród zespołów jak i kierowców.
Auto Megane Trophy waży około 955 Kg i dysponuje silnikiem 3498cc V6 o mocy 400 KM połączonym z sekwencyjną skrzynią biegów sterowaną za pomocą manetek przy kierownicy. Samochód mimo, że nie jest aż tak szybki jak ten serii DTM to jest jednym z aut, któremu do nich dość blisko gdyż dysponuej rozbudowanym pakietem areodynamicznym, niższą o około 100 kg wagą przy nieznacznie mniejszej mocy (DTM 460 KM vs 400 KM Megane). Wydaje się, że był to logiczny wybór na rozgrzewkę przed spodziewanym testem Mercedesa DTM C-Coupe. Z penwością test we Włoszech wyamgał zgody ze strony Reanult, gdyż auta poza oficjalnymi sesjami testowymi dostępnymi dla wszystkich zespołów mają aktywowany ogranicznik pozwalający kręcić silnik jedynie do 4000 obrotów, a testowanie auta prywatnie z wykorzystaniem pełnych osiągów jest zabronione.


Czekamy na Wasze pomysły na wspólną klubową koszulkę ( tekst, kolor itp.) emaile w zakładce“kontakt”








W najnowszym wywiadzie dla F1Racing (numer na luty dostępny jest już w Wielkiej Brytanii) Kubica wspomina przeszłość, między innymi czasy w Renault, komentuje sprawę systemu KERS i Kanału F. Polak nawiązuje również do teraźniejszości i przyszłości.

Wciąż wierzę to, że mogę wrócić – powiedział Kubica. – Obecnie mam pewne ograniczenia dotyczące prowadzenia single-seaterów, jednak jest lepiej. Nie jest już jak pół roku temu, czy trzy miesiące temu. Dzięki rajdom i testom na torze moja forma powoli ulega poprawie, ale przede mną jeszcze długa droga. 
Mając obie ręce na kierownicy mogę operować wszystkim na niej, nie czuję różnicy. Siła w ręce jest taka jak przedtem, jednak gdyby to był jedyny problem, w dwa miesiące na siłowni udałoby mi się go rozwiązać. Problem jest z rotacją ramienia. Mam też ograniczone możliwości jeśli chodzi o palce. Nerwy potrzebują mnóstwa czasu. Już widzę progres nawet jeśli jest powolny. 

Dzień po dniu, rajd po rajdzie, test po teście widzę mniejsze ograniczenia. Moim celem jest by któregoś dnia jeździć już dobrze. Nie sądzę, aby tempo było problemem. Najważniejszą rzeczą dla mnie jest to, że widzę, iż mam tempo i jestem absolutnie pewien, że znów będę konkurencyjnym zawodnikiem. 

Formuła 1 była wielką częścią mojego życia. Wciąż śledzę wydarzenia, jednak nie jest mi łatwo oglądać wyścigi. Owszem, tysiąc razy bardziej wolałbym być tam, niż tu, ale niestety, nie mogę być na polach startowych. Nie mogę zrobić nic. Zdarzył się wypadek, a życie idzie dalej. Mam szczęście, że mogę jeździć i prowadzić konkurencyjne wyścigowe samochody. 

Rajdy pomagają mi nie myśleć za bardzo o F1 i o tym, jak wyglądało moje życie przed wypadkiem. Kiedy ścigasz się 20 lat i nagle musisz przestać… To nie takie proste, szczególnie gdy kończysz z wielkimi problemami. Jazda w rajdowym samochodzie pomaga mi w rekonwalescencji. Gdy zasiadłem za kierownicą nie myślałem już o ograniczeniach. Jeśli będę miał szczęście, będę pracował nad tym, by wszystko znów było dobrze, być może któregoś dnia znów poprowadzę bolid F1 – dodał Robert.

źródło F1 Zone.
Klub Kibiców Roberta Kubicy
KOMENTARZE KIBICÓW
Autor: marciinex
o 15:30

Udostępnij:

error: Content is protected !!