jeśli szukasz informacji o Robercie Kubicy, jesteś fanem jego wielkiego talentu, wrodzonej skromności i bezgranicznie kochasz motosport….to trafiłeś idealnie…witamy w klubie.
Nasze forum to czysto hobbistyczna działalność „non profit”, bez korzyści materialnych, …gdzie jedyna nagroda, która może cię spotkać to garść aktualnych wieści o Robercie oraz możliwość wspólnie spędzonego czasu poprzez dyskusję i wymianę poglądów w trakcie śledzenia bieżących wydarzeń w atmosferze wzajemnego szacunku oraz akceptacji odmiennych opinii.
Zostań z Nami – klubowi Kubico-maniacy
Szukaj
Kubica: Złote myśli – Cytaty
Dziennikarz : – Jak ciężko jest wstać rano, gdy wiesz, że ruszasz na pierwsze oesy z pięciominutową stratą?
Robert Kubica : – Wstaje się tak samo jak bez pięciominutowej kary
Konferencja prasowa z Robertem Kubicą cz.3[aktualizacja]
Oto najważniejsze informacje po konferencji Roberta Kubicy, którą mogliśmy oglądać na żywo, dzięki Onet-Eurosport.
Dziś w Warszawie o godz. 12:00 odbyła się konferencja prasowa z udziałem Roberta Kubicy, na której został przedstawiony oficjalny sponsor Roberta czyli grupa Lotos.Przedstawiono również projekt malowania samochodu Citroen DS3 RRC, którym Robert będzie się ścigał w 2013r. Załoga Kubica-Baran wystartuje w 11 rajdach. Siedem z nich zalicza się do do klasyfikacji WRC2, a pozostałe 4 rundy to występy w ERC.Dla polskich kibiców wiadomością dnia jest potwierdzenie udziału Roberta w Rajdzie Polski, który będzie rozgrywany w dniach 13-15 września.
Niektóre z wypowiedzi Roberta:
R.K.“Chciałbym jasno wyjaśnić. Moim celem na ten sezon jest nauka, nauka i jeszcze raz nauka.”
R.K.“Nie wykluczałbym mojego powrotu do F1. Wręcz przeciwnie.Może to się stać szybciej niż niektórym się zdaje.Na dzień dzisiejszy nie wiadomo kiedy i czy będzie to możliwe, ale ja jestem dobrej myśli”
RK.„Miałem okazję testować Citroena, ale niestety pogoda pokrzyżowała plany.W najbliższą niedzielę lecimy już na Wyspy Kanaryjskie gdzie zaczniemy testy. Najważniejsze, to poznanie auta i zgranie się z zespołem oraz pilotem”
R.K. ”Jeśli pojedziemy jutro do Barcelony to z moja prawa ręką jestem w stanie bez problemu pojechać bolidem Formuły 1. Jesli pojedziemy do Monako będzie to znacznie trudniejsze”
R.K. “W tym roku, jeśli znajdę czas, będę pojawiał się na torze aby testować…”
.R.K.“Czuję się dobrze..następuje zmiana praktycznie dyscypliny, zmiana kierunku w moim życiu,
jeśli chodzi o moje życie motorsportowe…”
“Dzięki grupie Lotos i Citroenowi jesteśmy w stanie wyruszyć na światowe i europejskie rajdy.
Razem z Maćkiem Baranem…ruszymy no i co?miejmy nadzieję, że będziemy mieli dużo fanu,
na pewno zbierzemy doświadczenie, ponieważ pierwszy sezon, nowe auto, nowy pilot,
nowi partnerzy…i będzie dużo niespodzianek na nas czekało, ale jesteśmy dobrej myśli.”
Maciej Baran – Pilot Roberta Kubicy powiedział….”„Po dziesięciu latach w jednym zespole z jednym kierowcą cieszę się z możliwości startów z prawdopodobnie najszybszym kierowcą w Polsce”
Na konferencji przedstawiono kalendarz startów Roberta na rok 2013, który publikujemy poniżej.
Fot.Mateusz Misza
Fot.Adam Malecki
Fot.Adam Malecki
Fot.Damian Burzykowski(newspix.pl)
Fot.Piotr Nurczyński
Fot.Cezary Gutowski
Fot.Cezary Gutowski
Fot.CezaryGutowski
Fot.Cezary Gutowski.
Oficjalna strona Roberta Kubicy, oczekuje już na otwarcie
http://www.kubica.pl/ AKTUALIZACJA ! Pod tym adresem można wysłuchać super wywiadu Eryka Mełgwy z Robertem….polecamy! wywiad
– Zarówno Robert Kubica, jak i Yves Matton (szef Citroen Racing) podkreślają, że obecny rok ma być przede wszystkim rokiem nauki. Oznacza to, że obecny sezon jest dopiero początkiem wieloletniej współpracy Citroena z polskim kierowcą?
Marek Nawarecki: To zależy od tego jak swoją karierę będzie planował Robert i jaki będzie przebieg tego sezonu. Dzisiaj jasno sobie powiedzieliśmy, że my jako Citroen jesteśmy gotowi zrobić wszystko, aby ta nasza współpraca przebiegała możliwie jak najlepiej i możliwie jak najdłużej. Na razie plany mamy określone na ten sezon.
– Roberta w swoich samochodach bardzo chciały mieć również zespoły: rajdowy M-Sport oraz Mercedes, który próbował przekonać Polaka do serii wyścigowej DTM. W którym momencie jasne było, że to Citroen wygrał wyścig po podpis Roberta na kontrakcie?
Nie podchodziliśmy do tego, jak do rywalizacji. Naszym celem było zaproponowanie Robertowi pakietu najbardziej odpowiadającego jego sportowym planom, który będzie również spójny z tym, czego oczekują jego partnerzy. Naszym nadrzędnym celem było stworzenie programu, który będzie odpowiedni dla Roberta. Propozycje innych zespołów na pewno też miały swoje zalety, ale bardzo się cieszę, że Robert uznał właśnie nasz projekt za najlepszy.
– Robert wyjawił, że w tym sezonie zamierza również testować na torze. Kiedy przyjdzie taki moment, w którym bez większych ograniczeń będzie w stanie prowadzić samochód jednomiejscowy, zapewne pojawi się szansa powrotu do Formuły 1. Jak wówczas zachowa się Citroen?
W żadnym wypadku Citroen nie będzie miał nic przeciwko, jeśli Robert postanowi wrócić do wyścigów. Bez względu na to, czy na taki ruch zdecyduje się podczas trwania sezonu rajdowego. Oczywiście najważniejsze jest, aby było to spójne z założeniami, jakie sobie sam postawił.
– W Citroenie jest Pan odpowiedzialny m.in. za stronę biznesową. Co dla koncernu Citroena oznacza nawiązanie współpracy z tak popularnym sportowcem nie tylko w Polsce, ale i na świecie?
Jesteśmy świadomi, że pod względem marketingowym efekty medialne tej współpracy będą widoczne i mocne. Jednak w naszym projekcie nie to jest najważniejsze, opieramy się głównie na projekcie sportowym i zależy nam właśnie na tej części motorsportu. Zdajemy sobie sprawę, że jest to projekt bardzo medialny i będzie miał pozytywny wpływ na nasz wizerunek, tak jak zauważył to już Yves Matton.
Social media