jeśli szukasz informacji o Robercie Kubicy, jesteś fanem jego wielkiego talentu, wrodzonej skromności i bezgranicznie kochasz motosport….to trafiłeś idealnie…witamy w klubie.
Nasze forum to czysto hobbistyczna działalność „non profit”, bez korzyści materialnych, …gdzie jedyna nagroda, która może cię spotkać to garść aktualnych wieści o Robercie oraz możliwość wspólnie spędzonego czasu poprzez dyskusję i wymianę poglądów w trakcie śledzenia bieżących wydarzeń w atmosferze wzajemnego szacunku oraz akceptacji odmiennych opinii.
Zostań z Nami – klubowi Kubico-maniacy
Szukaj
Kubica: Złote myśli – Cytaty
“Jak ktoś po raz piąty zadaje mi pytanie, kiedy zacząłem jeździć, to się dziwię, bo kto jak kto, ale dziennikarze powinni to wiedzieć, skoro przychodzą na wywiad”
Po wspaniałej Finlandii…wielkimi krokami zbliża się Rajd Niemiec. Robert Kubica – wywiad.
Z wielkim żalem rozstajemy się z Rajdem Finlandii… Drugie miejsce Roberta i Maćka, a także piękny materiał w poprzednim poście – gdzie Robert Kubica i Maciek znów “obcowali” z naszym Klubem (losowania nagród) no i przede wszystkim wspaniałe rajdowe emocje kibiców..naprawdę warto wrócić do postu poniżej.
Zbliża się zatem Rajd Niemiec…po serii szutrów – oczekiwany asfalt. Tam także “pojawimy” się razem z @HiP Za kilka dni, parę słów o charakterystyce tego rajdu, a póki co – przeczytajmy co o tym rajdzie myśli i jakie ma oczekiwania Robert Kubica.
Przed Panem pierwszy start w rajdzie Niemiec. Jakie cele Pan sobie wyznaczył ?
RK: To nie tylko mój pierwszy start w rajdzie Niemiec, ale również mój pierwszy rajd na asfalcie. Dlatego chciałbym jak najwięcej się nauczyć jak czuje się Citroena DS3 RRC na asfalcie i jaki będzie szybki. Muszę się dopiero w to wczuć. Jeżeli będę widział szansę wygrać ten rajd, to dam z siebie wszystko, żeby w Niemczech odnieść sukces.
Jeśli jedzie się rajd po raz pierwszy, to jak się przygotowuje do tego ? Jak konkretnie trenuje Pan na rajd Niemiec ?
RK: W pierwszej kolejności przykładam wagę do tego, aby na czas rajdu być w 100% sprawnym fizycznie. Jeśli chodzi o odcinki specjalne, to najpierw oglądam nagrania z poprzednich lat. To trochę pomaga. W tym roku do programu rajdu Niemiec włączono jednak dwa nowe etapy I stąd znajomość trasy nie jest tu taka istotna, bo wszyscy piloci staną przed nowym wyzwaniem.
Wyzwanie: w czym widzi Pan sczczególne wyzwanie rajdu Niemiec ?
RK: Dla mnie cały rajd jest juz wyzwaniem. Wszystko jest nowe. Jeśli wziąć pod uwagę moje doświadczenie z F1, to asfalt jest nawierzchnią, która mi powinna odpowiadać. Ale jak już wspomniałem: dla mnie jest ważne by jak najszybciej stać się konkurencyjnym I wiele się nauczyć.
Rajd Niemiec jest rajdem wyłącznie asfaltowym. Czy to daje przewagę, ze tak jak Pan przychodzi się z wyścigów ?
RK: od dzieciństwa jestem przyzwyczajony jeździć na asfalcie, najpierw w kartingu, potem w F1. Jednak nie sądzę, żeby mi to dawało jakąkolwiek przewagę, rajd na asfalcie jest zupełnie inny niż wyścig na torze. Tego nie można porównać, choćby dlatego, ze tory są o wiele szersze a ich nawierzchnia zdecydowanie bardziej gładka.
Co fascynuje Pana jako byłego kierowce F1 w rajdach ?
RK: Obok wyzwania sportowego fascynuje mnie przede wszystkim atmosfera rajdów. To imponujące, nawet jak ktoś przychodzi z F1. Gdzie bym nie był, kibice rajdowi są wszędzie dla mnie niezwykle mili. Jest się tutaj tez o wiele bliżej kibiców. Ciesze się, ze mogę z nimi rozmawiać, dawać autografy I po prostu dzielić się moją pasją. Sport rajdowy jest ogólnie bardziej zbliżony do publiczności. Uwielbiam to.
Jeśli ktoś był szybki w F1 to nie jest to gwarancja, ze również w rajdach będzie w czołówce ? Co jest tajemnicą sukcesu ?
RK: Nie jestem pewien, czy już w tej chwili na pewno można mówić o sukcesie. Ale jedno jest pewne: decydujące znaczenie ma ciężka praca. Po przejechaniu rajdu, czy choćby OS-ów dnia rozpoczynam fazę analiz. Inwestuje bardzo dużo czasu w analizy nagrań video. Przez to próbuje stać się coraz lepszy i bardziej konkurencyjny. Jeśli na to tak spojrzeć, to ciężka praca i olbrzymia motywacja są moja tajemnica sukcesu.
Na czym polega techniczna różnica prowadzenia na limicie bolidu F1 i samochodu rajdowego ?
RK: Moim zdaniem trudno jest porównać bolid F1 z samochodem serii WRC. Różnice w prędkości jak I różnice w nawierzchni czynią takie porównanie prawie niemożliwym. Jedyna wspólna cecha, którą dostrzegam jest raczej natury emocjonalnej: oba rodzaje samochodów są w stanie wywoływac u mnie naprawdę olbrzymie uczucia.
Social media