jeśli szukasz informacji o Robercie Kubicy, jesteś fanem jego wielkiego talentu, wrodzonej skromności i bezgranicznie kochasz motosport….to trafiłeś idealnie…witamy w klubie.
Nasze forum to czysto hobbistyczna działalność „non profit”, bez korzyści materialnych, …gdzie jedyna nagroda, która może cię spotkać to garść aktualnych wieści o Robercie oraz możliwość wspólnie spędzonego czasu poprzez dyskusję i wymianę poglądów w trakcie śledzenia bieżących wydarzeń w atmosferze wzajemnego szacunku oraz akceptacji odmiennych opinii.
Zostań z Nami – klubowi Kubico-maniacy
Szukaj
Kubica: Złote myśli – Cytaty
“Czasami w życiu należy się cieszyć z tego co jest, chociaż chciałoby się więcej”
Robert Kubica – 70 jubileuszowy Rajd Polski. [RELACJA]
Warunki atmosferyczne, a właściwie długie opady deszczu postawiły organizatorów Rajdu Polskiego, a także startujące załogi przed wielkim dylematem. Rajd wystartował zgodnie z planem, mimo skrócenia 2 OS. Zapraszamy do wspólnego kibicowania!
Rajd Trasa pl We współpracy i za zgodą Rally Maps – Klub Kibiców R.K.
Rywalizacja na słynnym OS odbędzie się 14 września. Już od godziny 10:00 kibice mogą liczyć na mnóstwo atrakcji w Rally Fan Parku. W specjalnie przygotowanej strefie dla wszystkich fanów motorsportu, będzie możliwość wspólnego przeżywania emocji związanych z Lotos 70. Rajdem Polski, skorzystania ze strefy gastronomicznej czy zakupienia gadżetów rajdowych.Od godziny 14:00 kibice będą mogli zajmować miejsca na trybunach oraz w strefach wolnostojących. Zapraszamy do obejrzenia rywalizacji podczas najbardziej widowiskowego Super Odcinka Specjalnego podczas Rajdu Polski. Tor Mikołajki znajduje się w Mikołajkach – Prawdowie w odległości ok. 2 km od Rynku w Mikołajkach. Dojazd do Toru drogą krajową nr 16 Olsztyn – Augustów. Parkingi dla kibiców znajdują się naprzeciwko Toru Mikołajki.
RALLY FAN PARK
Specjalnie przygotowana scena wraz z telebimem, na którym będą wyświetlane materiały multimedialne oraz program rozrywkowy dla kibiców odwiedzających strefę Rally Fan Park
To serce rajdu, w którym ze sceny będzie można usłyszeć bieżące relacje ze zmagań kierowców, informacje o wynikach i komentarze ekspertów. Fani będą mogli rywalizować ze sobą w grach komputerowych oraz wziąć udział w konkursach z nagrodami.
Strefa Rozrywkowa to wspaniała atmosfera, wspólna zabawa, liczne konkursy i rozrywki skierowane zarówno do najmłodszych jak i starszych pasjonatów rajdów samochodowych i motoryzacji.
Jednym z organizatorów zawodów dla fanów jest firma Hertz Polska, wypożyczalnia samochodów. W Rally Fan Parku swoje stoiska i atrakcje dla kibiców przygotowali: Lotos, Compensa, Lotto, Mercedes, Mazda, Mitshubishi, Nissan, Hertz, Citroen i GL Online. Specjalnie na jubileuszową edycję rajdu Ozoshi zaprojektowało nową kolekcje gadżetów, które właściciele biletów otrzymują kurierem albo będą mogli je odebrać w Punkcie Informacji Kibica w Mikołajkach. Oprócz tego produkty będą dostępne w Rally Fan Parku oraz w sklepach TheSigned.com i racingstore.eu.
Niespodzianką dla kibiców będzie nowa oprawa ceremonii mety. Nowe standardy organizacyjne mają zapewnić kibicom świetną zabawę i poczucie uczestniczenia w wielkim, atrakcyjnym wydarzeniu o światowym formacie.
Opisy ciekawych miejsc na OS Rajdu Polski
okiem fotografa i kibica z dorobkiem 25 obejrzanych na żywo edycji Rajdu Polskiego.
Te ciekawe informacje z pewnością pomogą wybierającym się na rajd kibicom zająć te najciekawsze miejsca.
Opisy od @Luis.
OS Tałty – lasek między miejscowością Tałty a Lelek : ok 1km przed Lelkiem wielka hopa, : przejście z szutru na asfalt z wybiciem oraz przejazd przez wąski mostek nad Kanałem Mioduńskim (ok 1km za wsią Zielony Gaj).
OS Baranowo – bruk i zakręt w lewo na skrzyżowaniu w Jorze Wielkiej, oraz wspaniały punkt (b.długo widać samochody) w Nowych Sadach miejsce kultowe kibiców.
OS Biskupiec – można podarować sobie pierwszą połowę os-idącą od startu do miejscowości Śledzie tj. do drogi Kałęczyn-Rybno. Ten etap prowadzi przez lasy i jest tu dośc mała widoczność, natomiast ok 1km od tej szosy w kierunku miejscowości Rogale jest długa prosta z serią hopek . Od Rogali do Mojtyn dużo świetnych miejsc do oglądania. Ciekawa końcówka odcinka tuż przed metą – dużo zakrętów .
OS Użranki – polecam zakręt w miejscowości Tymnikowo i od tego zakrętu w kierunku na Troszczykowo, piękne zakręty tzw “Finlandia” doskonałe do oglądania. Drugie polecane miejsce to od miejscowości Probark ok 1 km w kierunku Troszczykowa hopa z serią zakrętów.
OS Mrągowo – wg mnie najciekawszy odcinek w całym rajdzie (relacja w Eurosporcie). Praktycznie w każdym miejscu jest ciekawie! Ja polecam do oglądania
– przejazd przez miejscowość Karwie
– potem po zjeżdzie z asfaltu ok 1,5 km seia zakrętów przy jeziorze Karwie,
– wyskok z szutru na asfalt w miejscowości Dobroszewo,
– ciekawy odcinek z hopami od Jędrychowa do Grabowa,
– tuż przed Grabowem znowu “finlandia” to jest seria pagórków z zakrętami i wspaniała widocznością,
– ok 2,5 km od mety jak wyżej.
Niektórych miejscowości podanych tu w moim opisie nie ma na mapkach organizatora rajdu dlatego polecam zakup dokładnych map . Organizator wyznaczył też ciekawe punkty widokowe na których warto być.
Wszyscy kibice, którzy zechcieliby nadsyłać swoje materiały z RP, proszeni są o kontakt pod adresem: admin@klubfanakubicy.one.pl
Pan Grzegorz Chyła i trochę deszczowej historii Rajdu Polski….
Nie po raz pierwszy w swojej 92-letniej historii Rajd Polski ma kłopoty z deszczem. Już na starcie 30 Rajdu Polski, w lipcu 1970 roku, widać było nadciągające problemy. Kilka dni przed rajdem na południu Polski padało, Wisła w Krakowie (skąd rajd startował) wystąpiła z koryta i zalała nadrzeczne bulwary. Pierwszy etap ze startem i metą w Krakowie, kluczowe były odcinki rozgrywane na Dolnym Śląsku – znane do dzisiaj: Wolibórz – Jodłownik, Rościszów – Walim czy Świerki – Włodowice. Rajd jechał później na wschód, przez Kubalonkę i Salmopol, aż do Komańczy i Przemyśla. 30 godzin jazdy, z zaledwie półgodzinną przerwą w Rzeszowie. Takie były wtedy rajdy! Było ciężko, ale jeszcze nie dramatycznie. Z 93 załóg na metę pierwszego etapu dojechało 31, sklasyfikowano 27. Prowadził Sobiesław Zasada o 45 sekund przed Gilbeltem Staepelaere.
Zawodników czekało 21 godzin przerwy przed drugim etapem nad którym zbierały się chmury. Dosłownie. W górach deszcz padał już od kilku dni, wzbierały i wylewały górskie potoki. Powódź! Komandor rajdu próbował telefonicznie zdobyć informacje jak wygląda trasa rajdu, ale łączność w wielu miejscach była już zerwana. Komitet przeciwpowodziowy też nie mógł wiele pomóc.
Drugi etap zaplanowano krótszy, zaledwie ośmiogodzinny, z Krakowa do Krakowa przez Zakopane, Nowy Targ, Limanową. I wtedy się zaczęło. Woda zalewała drogi, zawodnicy szukali objazdów, omijali oesy, pekace. Po OS-14 rajd się rozdzielił. Grupa prowadzona przez Zasadę próbowała się trzymać trasy, część szukała innej drogi, wybrała dużo dłuższą trasę przez Zakopiankę. I to właśnie jeden z tych zawodników, Marian Bień dotarł jako pierwszy do Zawoi na start OS-15. Za nim przez długi czas nikt nie jechał, ale kiedy dotarł na dalszy PKC w Nowem Targu… spotkał tam resztę zawodników! Odwołano odcinki w rejonie Limanowej, na klasycznym oes Żegocina – Młynne woda sięgała osi samochodów. „Zawodnicy, komisarze, serwisy zostali osaczeni” – napisał później Jerzy Lis w swojej książce „Pędzą samochody, mijają lata”. Telefonów komórkowych oczywiście wtedy jeszcze nie było, a i zwykłe nie bardzo działały, mapy którymi dysponowali zawodnicy też nie były zbyt wiarygodne. W końcu komandorowi udało się dotrzeć na jeden z pekaców, skąd skierował zawodników głównymi drogami na metę do Krakowa.
W tej sytuacji nie było mowy o obliczeniu wyników zgodnie z regulaminem – w końcu (nomen omen) krakowskim targiem ustalono wyniki w sposób który uznano za sprawiedliwy. Zmęczeniu zawodnicy przyjęli je bez zastrzeżeń. Zwyciężyli Jean-Claude Andruet i Michel Veron na Renault Alpine A110, drugie miejsce zajęli Sobiesław i Ewa Zasadowie na Porsche 911S, trzecie Gilbert Staepelaere i Andree Aerts na Ford Cortina Lotus.
Social media