Niespodziewany rajd, a może jednak nie do końca niespodziewany – wielu kibiców czuło w powietrzu, że na Walii się nie skończy.
Jak dobrze wiemy, Robert nie należy do ludzi, którzy w domowym zaciszu przeczekają zimową krótką przerwę.
Tym razem pilotem Roberta będzie dobrze wszystkim znany Jakub Gerber.
Nasi pojechali Peugeotem 207 S2000 przygotowanym przez Erreffe.
Citta Dei Mille – czyli miasto tysiąca, miasto słynnego oddziału dowodzonego przez Giuseppe Garibaldiego, oddziału, który był zaczątkiem niepodległych Włoch.
Duża część tego oddziału, bo aż 174 żołnierzy pochodziło z okolic Bergamo.
Ronde Citta dei Mille to mini-rajd rozgrywany w północnej części Włoch, w okolicach miasteczka Selvino w prowincji Bregamo, niedaleko dobrze nam już znanych miejscowości Como, czy Biella. Rajd składa się z zaledwie jednego odcinka specjalnego o długości 8 km. pokonywanego przez kierowców czterokrotnie, w niedzielę 1-grudnia. Rywalizacje poprzedzać będzie Shakedown przewidziany na sobotnie przedpołudnie. Robert w 2009 roku startował w Ronde Cita dei Mille wraz z Michałem Kuśnierzem Renault Clio R3. Awaria silnika nie pozwoliła jednak wówczas na ukończenie rajdu.
Robert Kubica został nominowany w 79 Plebiscycie Przeglądu Sportowego na Najlepszego Sportowca Polski 2013 roku.
TUTAJ można zagłosować.
“Kubica to maszyna do zbierania danych. Sposób w jaki rozłożył rajdy na czynniki pierwsze, kawałek po kawałku i odtworzył je by jak najlepiej je zrozumieć był co najmniej wyjątkowy. W tym sezonie nikt nie pracował ciężej od niego. Nikt też bardziej nie zasługuje na sukces oraz na szansę, by wprowadzić swoją karierę na wyższy poziom”
TUTAJ przeczytacie cały artykuł i dowiecie się, który z dziennikarzy tak chwali Roberta.
Tym 6 letnim autem przygotowanym dla Roberta i Jakuba, jeździli już między innymi:
– K. Hołowczyc, F. Loix, Thierry Neuville i Brayan Bouffier.
– Robert Kubica i Jakub Gerber otrzymali 8 numer startowy w Ronde Citta Dei Mille.
|
Ronny Di Stefano |
|
Mattia Bontanti |
|
Erreffe RallyTeam |
|
Emanuele Manini |
|
fot. Piotr Palij |
|
fot. Albertinelli Mattia
|
|
fot. Albertinelli Mattia
|
|
fot. Guido Pulici |
|
fot. Eryk Mełgwa TVP
|
OS1 – 47,9 sek. do lidera, to strata Roberta i Jakuba.OS2 – Robert zameldował się na 3 poz. ze stratą 8.4 sek. Przed Robertem pierwsze zjawiły się dwie załogi jadące Citroenem C4 i Skodą Fabią. Obydwie załogi jadą autami w specyfikacji WRC.OS3 – Robert poprawia wynik o 5 sek. zajmuje 3 poz. i wskakuje na 8-mą pozycję w generalce.Czekamy na ostatni przejazd..…i po ostatnim przejeździe…OS4 – Robert kończy ten odcinek na 2 -gim miejsce z czasem 5,39.1 i zajmuje 4 miejsce w generalce.GRATULUJEMY i DZIĘKUJEMY!!!
Robert Kubica onboard Ronde Citta dei Mille 2013
Dziś na posiedzeniu FIA w Paryżu zostały przyjęte przepisy na 2014 rok dla różnych serii w tym dla Rajdowych Mistrzostw Świata. Poniżej lista drobnych zmian w przepisach:
Kolejność startu zarówno na szutrowych i asfaltowych rajdach została zmieniona w następujący sposób , w celu zwiększenia widowiskowości dla fanów i ograniczenia stosowania taktyki :
Dzień 1 : Kolejność według tymczasowej klasyfikacji mistrzostw dla kierowców grupy P1 i P2 (kierowcy aut WRC rywalizujący lub nie rywalizujący w poprzednich latach w klasie WRC)
Dzień 2 : Odwrócona tymczasowa klasyfikacja rajdu po pierwszym dniu dla kierowców P1 i P2
Dzień 3 : Odwrócona tymczasowa klasyfikacja rajdu po drugim dniu dla kierowców P1 i P2
Samochody, które nie ukończyły odcinka specjalnego i ponownie przystępują do rajdu w systemie ( Rally 2 ) zostaną umieszczone na następny dzień po autach kierowców z grupy P1 i P2.
Aby umożliwić większą elastyczność w zawieraniu umów z różnymi kierowcami , producenci nie będą już zobligowani do nominowania jednego stałego kierowcy na sezon. Zamiast tego, producenci będą zobowiązani do nominowania jednego kierowcy dla minimum 10 rajdów Mistrzostw Świata.
Aby zachować powtarzalność harmonogramu, a tym samym wspomóc Promotora serii, rajdy muszą się odbywać w ustalonym formacie. Uroczyste rozpoczęcie odbędzie się w czwartek, a ostatni odcinek rajdu w niedzielę około 12:00 godziny jeśli chodzi o imprezy odbywające się w Europie . Ostatni odcinek jest zdefiniowany jako Power Stage, którego długość zostanie ustalona na minimum 10 kilometrów.
Wszyscy zawodnicy zgłoszeni w Mistrzostwach – WRC , WRC 2 , WRC 3 i Junior WRC – będą zobowiązani do korzystania z kolorowych naklejek na szybę przednią promujących i określających kategorię, w której konkurują i zdobywają punkty .
Zgodzono się, aby zmienić nazwy wszystkich startujących klas samochodów w celu ujednolicenia systemu numeracji na wzór innych Mistrzostwach FIA . W związku z tym mniejsza liczba będzie cechować najpotężniejsze samochody (rozpoczynając od RC1 dla aut WRC)
Stałe numery dla załóg, nie będą przypisane dla kierowców należących do grupy P3 (wszystko słabsze od WRC np WRC2 czy WRC3. Kierowcy , którzy chcą mieć przydzielony stały numeru np. ze względów promocyjnych będą w stanie taki otrzymać.
Ograniczenie związane z liczbą pracowników serwisowych zostało usunięte, a testy dla kierowców z grupy P3 w ciągu trzech tygodni poprzedzających rajd są teraz dozwolone.
Źródło: fia.com, tłumaczenie: KKRK
Klub Kibiców Roberta Kubicy
Social media