^

Robert Kubica - Klub Kibiców

poniedziałek, 13 stycznia 2014

Robert Kubica Rajd Monte-Carlo 2014

Nareszcie! Nadszedł moment, na który wszyscy czekaliśmy. 


Upewnijmy się jeszcze czy wszystko jest na swoim miejscu:

Kierowca: Robert Kubica
Pilot: Maciej Szczepaniak
Auto: Ford Fiesta RS WRC
Miasto: Monaco
Rajd: Legendarne Monte-Carlo
Rywale: 72 załogi w tym 14 aut WRC 
HiP: dzięki Wam od wtorku na miejscu

Tak! Jesteśmy gotowi!
Mistrzostwa Świata WRC i 82 Rajd Monte-Carlo czas zacząć!

Zapraszamy do wspólnego kubicowania!

Dla tych, którzy chcieliby przyswoić nieco wiedzy na temat rajdu i testów zapraszamy do poprzedniego wpisu. 
A poniżej:

  • Mapa i harmonogram rajdu przy współpracy z www.rajdtrasa.pl 
  • Galeria zdjęć HiP 
  • Galeria zdjęć Pinterest 
  • Palylista Youtube 
  • Live timing po bokach. 
  • Bieżące informacje 
  • Service Park Live TUTAJ.

Galeria HiP



Pinterest – materiały klubowe oraz znalezione w sieci.
Źródła podane przy każdej pinezce:


******** Playlista YouTube Video – Robert Kubica – WRC Rallye Monte-Carlo 2014 *********

Wypowiedzi Roberta po każdym odcinku specialnym dla radia WRC:


Czasy Roberta na 1 OSie byly szokujące. Na drugim też szczególnie że złapał kapcia i stracił pewnie około 10-12 sekund. Największe wrażenie Robert zrobił na mnie na 3 OSie. Było 9 kilometrów śniegu. Wiedział ze ma złe opony a gdy widzisz uciekający czas i przewagę łatwo o błąd. On nie pękł.

— Malcolm Wilson

These have been the most challenging stages that I have ever driven! Honestly, Jänner Rally was nothing compared to this! We had slick tyres for all three stages which made it very difficult as there was very little grip. The last stage [SS3] in particular was very demanding and there was heavy snow for the last eight kilometres. I am certainly happy to be here, and to be here in such a good position.


— Robert Kubica, za M-Sport

Jestem bardzo zadowolony, warunki były ekstremalnie trudne i cieszę się, że jestem tutaj. Jednak jeśli prowadzisz po dwóch odcinkach, a potem tracisz dużo przez złe opony to jest bolesne. Mogło być lepiej, ale i tak jesteśmy usatysfakcjonowani tym co udało się dziś zrobić.


– Robert Kubica

„KUBICA POKAZAŁ KLASĘ W DEBIUCIE NA MONTE CARLO”
Trudno znaleźć bardziej wymagający debiut z nowym zespołem, w nowym samochodzie niż Rajd Monte Carlo, jednak nie było to przeszkodą dla Roberta Kubicy w jego pierwszym dniu zawodów. W początkowej fazie rajdu objął prowadzenie, a obecnie zajmuje 3 miejsce jadąc za kierownicą swojej Fiesty RS WRC. To niesamowite osiągnięcie biorąc pod uwagę wyzwanie jakie postawił przed nim jego „dziewiczy” występ z zespołem M-Sport.
Kubica i jego pilot Maciej Szczepaniak byli punktem odniesienia po odcinkach specjalnych otwierających rajd. Dwa najlepsze czasy pozwoliły im objąć 36,8 sekundowe prowadzenie nad obecnym mistrzem świata Sebastianem Ogier’em. Niestety – podobnie jak kilka innych załóg – Polacy padli ofiarą nieprzewidywalnej pogody i nagłych opadów śniegu podczas pierwszego przejazdu na Monteauban sur l’Ouveze – Laborel (OS3).
Zakładając do swojej Fiesty RS WRC supermiękkie opony, zwycięzca GP Formuły 1 musiał zmierzyć się z 8-kilometrowym fragmentem drogi pokrytym śniegiem tracąc tym samym ponad minutę do kierowców jadących na optymalnych oponach i spadając na 4 miejsce w klasyfikacji generalnej.
Po przerwie, na popołudniowej pętli Kubica szybko powrócił do swojego tempa. Ustanawiając szereg konkurencyjnych czasów wraz ze Szczepaniakiem powrócili na miejsce na podium tracąc zaledwie 40 sekund do lidera.
Mając na uwadze zdradliwe warunki pogodowe oraz fakt, że do końca rajdu pozostały 2 dni ciągle jest o co grać. Polski kierowca z całą pewnością pokazał klasę podczas dzisiejszych trudnych odcinków specjalnych i będzie zdecydowanym faworytem do osiągnięcia wysokiej pozycji w dalszej części rajdu. 

Robert Kubica (3 miejsce) powiedział:
„Jestem całkiem zadowolony z naszej dzisiejszej jazdy. Na początku roku postawiłem sobie za cel wygranie co najmniej jednego odcinka specjalnego w ciągu sezonu, a jak na razie zrobiłem to już w pierwszych dwóch próbach! Ciągle mamy przed sobą wiele nauki, a do końca rajdu jeszcze długa droga jednak myślę że mieliśmy dzisiaj dobry dzień.
Oczywiście jeśli prowadzisz po dwóch pierwszych odcinkach i wtedy zastajesz dużą ilość śniegu na kolejnym to zawsze jest to bolesne, jednak musimy być też realistami. Jeśli ktokolwiek powiedziałby mi przed rajdem, że będę na takiej pozycji to brałbym to od razu. Mogło być lepiej ale szczerze mówiąc myślę, że powinniśmy być zadowoleni z pracy jaką dzisiaj wykonaliśmy.
Już prawie zdecydowałem się na opony zimowe jako zapas, ale w sytuacji kiedy nie spodziewaliśmy się śniegu – podobnie jak inni kierowcy – pomyślałem, że nie ma powodu aby je zabierać. Niestety dla nas okazało się, że powód był.
Jutro czeka nas kolejny trudny dzień z kilkoma długimi odcinkami – być może najtrudniejszy dzień podczas całego rajdu – więc mam nadzieję, że utrzymamy dobrą formę i dojedziemy do Monako bez żadnych problemów i ze wszystkimi kołami w samochodzie.”

Szef zespołu, Malcolm Wilson, powiedział:
„To była absolutnie wspaniała jazda Roberta na pierwszych dwóch odcinkach. Biorąc pod uwagę, że kilku innych zawodników jechało na takich samych (supermiękkich) oponach to było fantastyczne zobaczyć ponad półminutową przewagę nad pozostałymi.
Jednak rzeczą, która wywarła na mnie największe wrażenie był sposób w jaki Robert pogodził się z faktem, że straci swoją przewagę po trzecim odcinku specjalnym. Wiedział jaki jest tego powód, pozostał spokojny i przejechał bez przygód. 
[Robert] przyjął bardzo rozsądne podejście na popołudniowej pętli i teraz jest w bardzo dobrej pozycji przed dwoma ostatnimi dniami rajdu.”

*Kubica wystartował oficjalnie w Rajdzie Monte Carlo w 2010 roku, ale problemy techniczne nie pozwoliły mu stanąć na starcie pierwszego odcinka.

— komunikat prasowy M-Sport (tłum. MarcinK)

“Zmiany biegów, czysto mechanicznie, realizowana jest przez kompresor i jednostkę zmiany biegów. Używamy pneumatycznego systemu, inaczej niż Citroen w zeszłym roku których system był hydrauliczny. Musieliśmy dopasować elektronikę wprowadzając opóźnienie, ponieważ Robert nie może mieć korzyści z tej zmiany. Chwilowo jest tak, że to opóźnienie jest za duże i działa to trochę na niekorzyść Roberta. Na razie Robert dobrze sobie z tym radzi, niestety przez późną decyzję dołączenia do M-Sport, zabrakło nam trochę czasu do rozwoju tego systemu. Ostatecznie mieliśmy pięć dni przed pierwszym rajdem żeby to zainstalować w aucie. Bez dwóch zdań, mamy robotę do zrobienia. Mamy jeszcze dwa dżokery w rozwoju auta na ten sezon. Jeden dotyczy nadwozia i jeden silnika. Nie wiemy jeszcze kiedy je wykorzystamy. Nowy przód będzie najpóźniej w Portugalii. Ale to nie jest dżoker, te części już są homologowane.” 

– Christian Loriaux, inżynier M-Sport

Były partie gdzie było bardzo dużo wody, szczególnie na długim oesie. Wydawało się, że wybraliśmy dobre ustawienia, w tym ciśnienie w oponach, ale okazało się, że na tej ilości wody to nie zadziałało. Na drugim odcinku mieliśmy przygodę, ale skończyło się dobrze. Dzień jest jeszcze długi, a priorytetem jest dla mnie meta.

— Robert Kubica po OS8




Kochani,Komentując II dzień Rajdu Monte Carlo: Takich kierowców jak Kubica na świecie niemalże nie ma, dla mnie jest to absolutny pretendent na mistrza świata, niesamowity sportowiec ! Dzisiejsze niepowodzenie wzmocni jego determinację.
-Maciej Wisławski

No cóż, taki to sport. Plan zakładał przejechanie całego Monte i poznanie oesow. Udało nam sie wykonać tylko niespełna 50%. Niestety w tak zdradliwych warunkach można było opuścić drogę w każdej chwili. Aby jednak nie opuszczać Monako tylko z goryczą to muszę przyznać ze wygrana na odcinkach WRC jest “fajnym” uczuciem a wyświetlony na konsoli w rajdówce w trakcie oesu komunikat dotyczący splitu ss9 17km Ogier +0 zapada w pamięć. Dziękuje wszystkim za gorące kibicowanie. A teraz tydzień odpoczynku i testy w śnieżnej Szwecji.

– Maciej Szczepaniak





Wyniki:

OS1:
1. Kubica 18:39.2; 2. Bouffier +14.3; 3. Ogier +19.1
OS2:
Odcinek: 1. Kubica 12:19.1; 2. Latvala +4.6; 3. Meeke +13.0
Generalna: 1. Kubica 30:58.3; 2. Ogier +36.8; 3. Meeke +39.3
OS3: 
Robert na 19 poz.
OS4:
Odcinek: 1. Latvala 15:52.5; 2. Sordo +10.8; 3. Kubica +12.4; 4. Ostberg +15.6
Generalna: 1. Bouffier 1:01:55.3; 2. Meeke +27.6; 3. Sordo +33.7; 4. Kubica +36.3; 5. Evans +1:08.6
OS5:
Odcinek: 1. Ogier 11:54.1; 2. Latvala +6.5; 3. Bouffier +15.5; 4. Kubica +17.3; 5. Hirvonen +21.8
Generalna1. Bouffier 1:14:04.9; 2. Kubica +38.1; 3. Meeke +40.9
OS6:
Odcinek: 1. Ogier 11:11.9; 2. Latvala +4.0; 3. Ostberg +17.0; 4. Meeke +17.7; 5. Hirvonen +18.5; 6. Bouffier +19.8; 7. Kubica +21.2
Generalna1. Bouffier 1:25:36.6; 2. Meeke +38.8; 3. Kubica +39.5; 4. Ogier +47.3
OS7:
Odcinek: 1. Ogier 29:00.1; 2. Bouffier +11.7; 3. Meeke +20.5; 4. Kubica +24.8; 5. Mikkelsen +30.7 
Generalna1. Bouffier 1:54:48.4; 2. Ogier +35.6; 3. Meeke +47.6; 4. Kubica +52.6; 5. Ostberg +1:59.2
OS8:
Odcinek: 1. Bouffier 14:10.0; 2. Ogier +0.2; 3. Kubica +7.8; 4. Meeke +12.0
Generalna1. Bouffier 2:08:58.4; 2. Ogier +35.8; 3. Meeke +59.6; 4. Kubica +1:00.4; 5. Ostberg +2:17.1
OS9:
Robert do połowy odcinka jechał świetnym tempem minimalnie ustępując Ogierowi. Niestety w jednym z oblodzonych zakrętów samochód zsunął się z drogi. Nie udało się wrócić na trasę i to koniec rajdu Monte-Carlo dla Roberta. 


Link do streama OS9: klik

Klub Kibiców Roberta Kubicy
KOMENTARZE KIBICÓW
Autor: marciinex
o 22:22

Udostępnij:

error: Content is protected !!