Robert Kubica po długiej serii rajdów na szutrach nareszcie startuje na asfalcie. Rajd Niemiec od dłuższego już czasu był niecierpliwie wyczekiwany przez kibiców Roberta Kubicy.
W poprzednim roku Robert Kubica odnotował tam niesamowity wręcz sukces klasyfikując się na 5 pozycji – startując oczywiście autem niższym o klasę od aut WRC. Czego można się spodziewać w tegorocznej edycji, co pomoże a co nie…. opisaliśmy w “Klubowym przedrajdowcu“.
Na Rajdzie Niemiec znajdzie się dość spora grupa klubowiczów – oczywiście także @HiP będą obecni.
Ciekawostką z pewnością będzie debiut nowej klubowej flagi.
Poniżej wszystkie potrzebne informacje do wspólnego kibicowania, a także foto i video galerie z rajdu.
Zapraszamy do wspólnego kibicowania.
Robercie i Maćku….. powodzenia!
Przydatne linki na Rajd Niemiec:
Oficjalna strona rajdu
Międzyczasy WRC.com
Międzyczasy Citroen
Klasyfikacja rajdu WRC.com
Klasyfikacja rajdu Rally-base
Rajdowe radio WRC.com
Park serwisowy
Program Rajdu Niemiec:
Czwartek 21.08
09:30 – Shakedown (Konz) – 4,60 km
19:00 – Sesja autografów
20:30 – Ceremonia rozpoczęcia (Trier)
Piątek 22.08
08:38 – OS1 – Sauertal 1 – 14,14 km
09:56 – OS2 – Waxweiler 1 – 16,40 km
11:19 – OS3 – Moselland 1 – 21,02 km
12:34 – Serwis A (Trier) – 30 min.
14:42 – OS4 – Sauertal 2 – 14,14 km
16:00 – OS5 – Waxweiler 2 – 16,40 km
17:23 – OS6 – Moselland 2 – 21,02 km
– Serwis B (Trier) – 45 min.
Sobota 23.08
06:40 – Serwis C (Trier) – 15 min.
07:38 – OS7 – Stein & Wein 1 – 17,53 km
08:38 – OS8 – Peterberg 1 – 11,08 km
09:51 – OS9 – Arena Panzerplatte 1 – 3,31 km
10:06 – OS10 – Panzerplatte Lang 1 – 42,23 km
12:06 – Przegrupowanie
13:15 – Serwis D (Trier) – 30 min.
14:31 – OS11 – Stein & Wein 2 – 17,53 km
15:31 – OS12 – Peterberg 2 – 11,08 km
16:44 – OS13 – Arena Panzerplatte 2 – 3,31 km
16:59 – OS14 – Panzerplatte Lang 2 – 42,23 km
19:29 – Serwis E (Trier) – 45 min.
Niedziela 24.08
06:15 – Serwis F (Trier) – 15 min.
07:28 – OS15 – Dhrontal 1 – 18,03 km
08:04 – OS16 – Grafschaft 1 – 19,27 km
09:32 – Serwis G (Trier) – 30 min.
10:55 – OS17 – Dhrontal 2 – 18,03 km
12:08 – OS18 – Grafschaft 2 (Power Stage) – 19,27 km
13:23 – Serwis H (Trier) – 10 min.
14:30 – Ceremonia zakończenia (Trier)
Mapa Rajdu Niemiec:
Rallye Deutschland 2014 – mapy i więcej
Galeria zdjęć HiP:
Galeria zdjęć z Rajdu Niemiec:
Materiały wideo z Rajdu Niemiec:
Następny w kalendarzu jest prawdziwy rajd asfaltowy. Oczywiście w Monte Carlo warunki były mieszane i też było sporo asfaltu, ale Niemcy są bardziej typowe – bardzo wąskie i kręte drogi asfaltowe. Wiele nawrotów, wiele wolnych sekcji, a równocześnie dużo krótkich, szybkich zakrętów na wąskich trasach sprawiają, że odcinki są ekstremalnie trudne i techniczne.
Mamy za sobą testy i wyczucie na asfalcie było całkiem dobre. Pogoda była zmienna i szczególnie pierwszego dnia, w winnicach, trudno było wykonać większą i miarodajną pracę nad ustawieniami samochodu. Poza tym wszystko poszło gładko. Jesteśmy przygotowani do Rajdu Niemiec.
Niektóre osoby wiążą wielkie nadzieje z moimi wynikami, ale bądźmy realistami. Myślę, że czeka nas trudny rajd. Charakterystyka tych tras, z wieloma nawrotami i ciasnymi krzyżówkami, jest ekstremalnie trudna przy moich ograniczeniach. Już w zeszłym roku miałem tam kilka problemów, a w tym może być jeszcze trudniej, ponieważ niektóre oesy przebiegają w odwrotnym kierunku. Z tego, co pamiętam przez to na trasie będzie wiele bardzo ciasnych nawrotów pod górę, a tam zawsze trudniej jest skręcić niż w nawrotach prowadzących w dół.
Ponadto uważam, że przynajmniej 6-7 kierowców może walczyć w ten weekend o zwycięstwa i miejsca na podium i każdy z nich ma większe szanse, niż my. Dlatego musimy być realistami. Z pewnością Volkswageny będą bardzo mocne, podobnie jak Citroeny, które wygrały 12 poprzednich edycji Rajdu Niemiec. Te samochody są prowadzone przez bardzo dobrych kierowców, a my skupimy się na swoim rajdzie, pamiętając, jak jest zdradliwy. Jeśli pogoda okaże się zmienna i będzie padało, będzie ekstremalnie trudno.
Klasyfikacja generalna po pierwszym dniu rajdu:
“Jeśli chodzi o samą jazdę, było ok. Szkoda wpadki na pierwszej pętli, ale przynajmniej zrozumiałem, z czego ona wynikała. Dzisiejsze przygody były konsekwencją problemów z hamulcem ręcznym podczas testów i na shakedownie. W takich sytuacjach traci się i wyczucie i zaufanie do tego urządzenia. Dziś ostatnie 20 kilometrów, które pokonaliśmy bez problemów, jechało się dobrze. I ręczny funkcjonował perfekcyjnie, więc odzyskałem zaufanie do auta. Jeśli jutro wszystko będzie działało jak dziś, powinno być dobrze.” – powiedział Robert.
Robert Kubica i Maciek Szczepaniak wygrywają SS7 Stein & Wein 1
Nasza załoga wygrywa w przepięknym stylu także OS 12!
1 Kubica 2 Bouffier +7.2 3 Neuville +8.5 4 Latvala +10.0 5 Evans +10.5 6 Ostberg +10.7 7 Hirvonen +11.5
“Mam nadzieję że zwycięstw w przyszłości będzie więcej, ale trzeba i doświadczenia i właściwego narzędzia”
Robert z Maćkiem podpisali się na nowej klubowej fladze.
Klasyfikacja generalna po drugim dniu rajdu:
Na dojazdówce do 15 odcinka W Fieście Roberta Kubica odmówiła posłuszeństwa słynna już skrzynia biegów. Skrzynia zablokowała się na 3im biegu. Tak Robert i Maciek kończą piękną przygodę na Rajdzie Niemiec.
KOMENTARZE KIBICÓW
Social media