^

Robert Kubica - Klub Kibiców

sobota, 25 października 2014

O dwa zespoły mniej, o jeden bolid więcej?

Stało się to, o czym mówiono już od dłuższego czasu – Caterham i Marussia nie wezmą udziału w GP USA.

10488180_10152921072638465_2148632522395373576_nNad całym zespołem Caterham władzę przejął komornik, który postanowił nie wysyłać zespołu do Austin, a pracownikom nakazał nie przychodzić do pracy do czasu znalezienia nowego nabywcy. Nowi właściciele (chwilowo firma komornicza) otrzymali od Berniego Ecclestone’a pozwolenie na opuszczenie wyścigów w Austin oraz w Sao Paulo. Komornik będzie starał się znaleźć w tym czasie nowego nabywcę i ma nadzieję, że uda mu się to jeszcze przed finałową rundą sezonu w Abu Dhabi – tego też życzy im Ecclestone.
Zaledwie kilkanaście godzin później szef F1 potwierdził, że w Austin nie zjawi się też team Marussia – druga z ekip, które zmagają się z gigantycznymi kłopotami finansowymi. Na domiar złego Marussia pozbawiona została jednego zawodnika (Jules Bianchi w dalszym ciągu przebywa na oddziale intensywnej terapii szpitala w Mie w Japonii, jego stan określany jest jako krytyczny, ale stabilny). Według niemieckich mediów „w kasie Marussi zabrakło pieniędzy na wyjazd do Austin, prawdopodobnie również na wyjazd do Sao Paulo”.
Obecnie Sauber, trzecia ekipa, która zmaga się z kłopotami natury finansowej, jakimś cudem nadal się trzyma. Pod nieobecność Marussi i Caterhama stajnia zyska szansę na awans w klasyfikacji generalnej konstruktorów.
Absencja dwóch teamów oznacza, że stawka skurczy się do 18 bolidów, co teoretycznie powinno zmusić czołówkę do wystawienia trzeciego samochodu. Teoretycznie, bo w praktyce sprawa jest trochę skomplikowana. Aby wystawić trzeci bolid ekipa musiałaby zostać o takiej konieczności poinformowana 60 dni wcześniej. Sezon kończy nam się już w przyszłym miesiącu, więc nie ma ani sensu ani czasu na takie rzeczy. Czy trzeci bolid pojawi się w przyszłym roku? Cóż, tu sprawa też nie do końca jest jasna, bo jak zaznaczył Toto Wolff, wiele kwestii musiałoby zostać rozwiązanych: sprawa logistyki, infrastruktury, zasoby no i najważniejsze – kto miałby ten bolid wystawiać, na jakich zasadach, kto miałby się nim ścigać, czy ta osoba liczyłaby się w walce o punkty itd.
Więcej przeczytacie na f1racingdiary.blogspot.com
KOMENTARZE KIBICÓW
Autor: Elena
o 19:58

Udostępnij:

error: Content is protected !!