^

Robert Kubica - Klub Kibiców

piątek, 13 lutego 2015

Robert Kubica / Maciek Szczepaniak – Rajd Szwecji 2015: Piątek

Robert Kubica - Rajd Szwecji 03Czwartek dostarczył nam, już od samego początku sporą dawkę emocji. Podczas shakedownu długo czekaliśmy, aż na trasie pojawi się Robert Kubica. Jak się później dowiedzieliśmy Robert celowo nie wyjechał na ten odciek na samym początku, gdyż chciał zobaczyć jak się zmienią warunki po półtorej godziny. Na niespełna 4 km odcinku testowym, podczas pierwszej próby, Kubica od razu wykręcił najlepszy czas. Drugi przejazd Roberta został przerwany z uwagi na wypadek Michała Sołowowa, wypadając z drogi potrącił fotografa stojącego po niewłaściwej stronie. Shakedown został wstrzymany na szczęście okazało się, że poszkodowany nie odniósł poważniejszych obrażeń. Po wznowieniu odcinka testowego, Robert zaczął kręcić kolejne rewelacyjne czasy. Co prawda w pewnym momencie spadł na 4-te miejsc ostatecznie jednak shakedwon zakończył na znakomitym drugim miejscu tuż za Ogier’em tracąc jedynie 0,2 sek. W czasie shakdownu Robert wykonał, aż 7 przejazdów, co nie jest normalne u naszego zawodnik. Jednak spowodowane to było problemami podczas niedzielnych testów i Robert Kubica postanowił wykorzystać shakedown, aby sprawdzić jeszcze ustawienia auta. Po tak emocjonującym początku dnia wszyscy czekali na rozpoczęcie rajdu podczas super oesu w Karlstad o godzinie 20:00. Kubica startował w parze z Tanakiem. Zapowiadał się bardzo ciekawy pojedynek dwóch fordów. Nasza załoga startowała ze strony zewnętrznej, która była zdecydowanie gorsza i swój pojedynek z Tanakiem, Robert przegrał o 1 sekundę zajmując ostatecznie 8 pozycję na OS1. Zwycięzcą tego odcinka ku zaskoczeniu wielu osób został Szwed P. Tidemand, który jechał Fiestą RRC, znakomicie jednak wykorzystał możliwość startowania w pierwszej parze gdy warunki na trasie były najlepsze. Sprytem wykazał się Mads Ostberg, któremu także przypadło startować z zewnętrznej gorszej strony i to w parze z S. Ogier. Mads ustawił się bardzo blisko lewej krawędzi swojego pola startowego i udało mu się złapać sporo przyczepności i świetnie ruszyć, pomimo tej rewelacyjnej jazdy do pierwszego miejsca zabrakło mu 0.3 sek.

Przydatne linki na Rajd Szwecji:

Oficjalna strona rajdu
Międzyczasy WRC.com
Międzyczasy Citroen
Międzyczasy BestOfRallyLive
Klasyfikacja rajdu WRC.com
Klasyfikacja rajdu Rally-base
Rajdowe radio WRC.com
Park Serwisowy

Rajd Szwecji w klubie

Czwartek – Shakedown – OS1

Harmonogram rajdu:

Piątek (13.02)

7:05 – Serwis A – Hagfors

08:29 – OS 2 Torsby 1 (14,76 km)
09:27 – OS 3 Röjden 1 (18,73 km)
10:36 – OS 4 Finnskogen 1 (20,76 km)
11:21 – OS 5 Kirkenaer 1 (7,07 km)

11:41 – Przegrupowanie Kirkenaer

13:27 – OS 6 Kirkenaer 2 (7,07 km)
14:19 – OS 7 Finnskogen 2 (20,76 km)
15:16 – OS 8 Röjden 2 (18,73 km)
16:35 – OS 9 Torsby 2 (14,76 km)
19:00 – OS 10 Karlstad (1,9 km)

20:41 – Serwis B – Hagfors

Sobota (14.02)

6:05 – Serwis C – Hagfors

07:48 – OS 11 Fredriksberg 1 (18,15 km)
08:37 – OS 12 Rämmen 1 (22,76 km)
09:24 – OS 13 Hagfors Sprint 1 (1,87 km)
10:08 – OS 14 Vargåsen 1 (24,63 km)

11:28 – Serwis D – Hagfors

13:26 – OS 15 Fredriksberg 2 (18,15 km)
14:15 – OS 16 Rämmen 2 (22,76 km)
15:02 – OS 17 Hagfors Sprint 2 (1,87 km)
15:46 – OS 18 Vargåsen 2 (24,63 km)

16:51 – Serwis E – Hagfors

Niedziela (15.02)

7:40 – Serwis F – Hagfors

08:57 – OS 19 Lesjöfors (15,00 km)
09:48 – OS 20 Värmullsåsen 1 (15,87 km)

10:31 – Serwis G – Hagfors

12:08 – OS 21 Värmullsåsen 2 (15,87 km)
12:56 – Serwis H – Hagfors

15:00 – Podium Karlstad

 

Relacje w TV:

Piątek, 13 lutego
10:20 – OS 1 Karlstad (powtórka)
22:30 – Podsumowanie dnia

Sobota, 14 lutego
9:20 – Podsumowanie dnia (powtórka)
10:00 – OS 14 Vargasen 1 (na żywo)
22:30 – Podsumowanie dnia

Niedziela, 15 lutego
8:30 – OS 14 Vargasen 1 (powtórka)
9:30 – Podsumowanie dnia (powtórka)
12:00 – OS 21 Varmullsasen 2 (Power Stage) na żywo
19:20 – Podsumowanie dnia

Poniedziałek, 16 lutego
9:50 – Podsumowanie dnia (powtórka)
13:00 – Podsumowanie dnia (powtórka)
20:40 – Podsumowanie dnia (powtórka)

 

Pogoda: Szwecja (Hagfors)

[simple-weather location=”Hagfors, SE” latitude=”60.0334839” longitude=”13.6917426” days=”3″ night=”no” units=”metric” date=”l d.m”]

Mapa Rajdu:


Rally Sweden 2015 – mapy i więcej


Galeria zdjęć:

 

Galeria wideo:


Kolejność startowa

1. Ogier
2. Latvala
3. Mikkelsen
4. Ostberg
5. Neuville
6. Evans
7. Prokop
8. Meeke
9. Solberg
10. Protasov
11. Tanak
12. Bertelli
13. Kubica
14. PADDON
15. Abbring


OS2

Robert na Mecie:
“Było OK. To nie łatwe, gdy nie znasz odcinka. Jadę zbyt ostrożnie i podsterowność jest większa niż gdybym ostrzej rzucał autem.”

OS2_i


OS3

Robert na mecie:
“Straciłem widoczność (z powodu poluzowanej osłony przeciwsłonecznej) i nie mogłem zobaczyć skrzyżowania, musiałem cofać i restartować silnik.”

Problem był już po ostatnim splicie do tego czasu jechał tempem mniej więcej o 1 sekundę słabszym od Tanaka.

OS3


OS4

Kubica zadowolony, lepiej niż poprzedni OS gdzie nie widział nic z powodu tego ze w porównaniu do samochodu testowego osłona przeciwsłoneczna jest niżej i z górki na hamowaniu (samochód przysiada) stracił orientacje (wszędzie biało ) i nie wiedział gdzie jest. Teraz było wszystko ok.

OS4

 


OS5

Kubica na mecie:
“Bardzo ciężki odcinek bardzo ciasny i dwa podchwytliwe skoki, jeden ze skoków był ogromny i podbiło tył auta, więc wylądowaliśmy na przednich kołach.”

os5


OS6

Kubica na mecie:
“Dobry odcinek, trudniejszy dla mnie z powodu podłoża, ale jest ok.”

OS6


 OS7

Awaria w samochodzie Roberta.

Kubica na mecie:
“To dyferencjał albo półoś, ewentualnie wał napędowy. Mamy tylko przedni napęd. Toczymy się, chcemy ukończyć dzień, ale to będzie duże wyzwanie.”

OS7


OS8

Kubica na mecie:
“Tak to jest, nic nie możemy z tym zrobić. Jedziemy, próbujemy ukończyć dzień.”

OS8


OS9

Kubica na mecie:
“To jeszcze nie koniec, dojazdówka jest bardzo długa. Mam nadzieję, że dotrzemy do serwisu. To chyba wał napędowy albo tylny dyferencjał. Już wczoraj miałem problemy na starcie, nie miałem trakcji z tyłu. Dzisiaj było tak samo od rana, problemy na pierwszym, drugim, trzecim nawet czwartym biegu. Chyba już coś się psuło”

OS9


OS10

OS10


Serwis

To był długi i pełen wrażeń dzień. Na szczęście udało się dotrzeć do serwisu, a było sporo kilometrów do przejechania na dojazdówkach. Pora przygotować auto na jutro, dobrze że pomimo awarii udało się przejechać wszystkie kilometry OSowe, takie doświadczenie się przyda. Szkoda problemów z dyferencjałem, ale takie są rajdy.(fot.Adam Owczarek)
.Kubica serwis


Podsumowanie dnia na eurosport

Po szóstym odcinku specjalnym, ukończonym na trzeciej pozycji, Polak awansował na ósme miejsce w generalce. – Początek był ok. Nasze tempo było dobre i wiedziałem, że mogę jeszcze trochę przyspieszyć, bo na pierwszej pętli jechaliśmy spokojnie – relacjonował nasz zawodnik. – Na siódmym odcinku pojawił się jednak problem, prawdopodobnie z wałem napędowym lub mechanizmem różnicowym. Od razu po starcie praktycznie straciliśmy napęd i auto przestało się dobrze prowadzić. Od tej pory walczyliśmy o przetrwanie.

– Ciężko było się utrzymać na trasie – kontynuował Robert. – Traciliśmy po dwie minuty na oes. Tylko patrzyłem w lusterka, żeby nie blokować Paddona i starałem się dojeżdżać do mety. Szkoda, bo myślę, że spokojnie moglibyśmy pojechać jeszcze szybciej. Zrobiliśmy tak na szóstym oesie, najtrudniejszym dziś – bardzo krętym wyboistym i wąskim. Niestety na szybszych, leśnych odcinkach, na które czekaliśmy, jazda się skończyła. Rajdy są nieprzewidywalne – dodał nasz zawodnik.

źródło: eurosport.onet.pl


Wszystkich zainteresowanych klubowymi koszulkami zapraszamy do zakładki. Można już składać zamówienia.

KOMENTARZE KIBICÓW
Autor: Ostry
o 08:05

Udostępnij:

error: Content is protected !!