Rajd Sardynii rozpocznie w czwartkowy wieczór krótki bo zaledwie 2,5 km odcinek specjalny, zakończy go niedzielny Power Stage – sobota będzie prawdziwym maratonem, załogi będą tylko w ten dzień miały do pokonania ponad 212 km.
Te wąskie, ale i szybkie drogi – oprócz profesjonalizmu startujących załóg, będą podczas rajdu wymagały także sporo szczęścia. Nierówności, kamienie na poboczach i inne rajdowe gadżety, na które będą narażone auta z pewnością uczynią ten rajd bardzo emocjonującym.
RK WRT w składzie Robert Kubica / Maciej Szczepaniak w odróżnieniu do pozostałych zespołów nie miał możliwości ponownie do przeprowadzenia testów przed rajdem. Nie jest to komfortowa sytuacja mając na uwadze kilka czynników, które z pewnością mają wpływ na załogę, której tu kibicujemy.
Co uda się Robertowi wyciągnąć z Fiesty, opon Pirelli i jak łaskawy będzie los dla RK WRT przekonamy się już niebawem.
Życzymy szczęścia!
A wszystkich zapraszamy do wspólnego kibicowania na klubowym forum.
Przydatne linki na Rajd Sardynii:
Oficjalna strona rajdu
Międzyczasy WRC.com
Międzyczasy Citroen
Międzyczasy BestOfRallyLive
Klasyfikacja rajdu WRC.com
Klasyfikacja rajdu Rally-base
Rajdowe radio WRC.com
Park Serwisowy
Harmonogram rajdu:
Czwartek (11.06)
07:00 Wolny trening (Putifigari) 4.36km
19:30 SOS 1 Citta’di Cagliari 2.50km
Piątek (12.06)
08:20 OS 2 Grighine Sud 1 26.31km
09:12 OS 3 Grighine Nord 1 18.34km
10:28 OS 4 Montiferru 1 14.41km
11:21 OS 5 Sagama 1 2.58km
13:01 Serwis A (Alghero)
14:48 OS 6 Sagama 2 2.58km
16:03 OS 7 Sinis – Mont’e Prama 14.08km
17:33 OS 8 Grighine Sud 2 22.45km
18:26 OS 9 Grighine Nord 2 18.34km
19:42 OS 10 Montiferru 2 14.41km
21:35 Serwis B (Alghero)
Sobota (13.06)
06:00 Serwis C (Alghero)
06:57 OS 11 Ittiri Arena 1 1.40km
08:47 OS 12 Monti di Alá 1 22.49km
09:31 OS 13 Coiluna – Loelle 1 36.69km
10:39 OS 14 Monte Lerno 1 42.22km
12:09 OS 15 Ozieri – Ardara 7.23km
15:02 OS 16 Ittiri Arena 2 1.40km
16:56 OS 17 Monti di Alá 2 22.49km
17:39 OS 18 Coiluna – Loelle 2 36.69km
18:54 OS 19 Monte Lerno 2 42.22km
Niedziela (14.06)
07:30 Serwis F (Alghero)
08:16 OS 20 Olmedo Monte Baranta 1 11.13km
09:19 OS 21 Cala Flumini 1 11.77km
10:32 OS 22 Olmedo Monte Baranta 2 11.13km
12:08 OS 23 Cala Flumini 2 [Power Stage] 11.77km
13:20 Serwis G (Alghero)
Relacje w TV:
Czwartek (11.06)
19:30 Polsat Sport Extra – 1. odcinek specjalny: Citta di Cagliari (Na żywo)
Piątek (12.06)
14:00 Polsat Sport Extra – 1. odcinek specjalny: Citta di Cagliari (powrórka)
00:00 Polsat Sport Extra – Rajd Sardynii – Skrót wydarzeń dnia
Sobota (13.06)
00:00 Polsat Sport Extra – Rajd Sardynii – Skrót wydarzeń dnia
Niedziela (14.06)
12:00 Polsat Sport Extra – 24. odcinek specjalny: Cala Flumini 2 [power stage] (Na żywo)
00:00 Polsat Sport Extra – Rajd Sardynii – Skrót wydarzeń dnia
Pogoda:
Mapa Rajdu:
Rally d’Italia Sardegna 2015 – mapy i więcej
Galeria zdjęć:
Galeria wideo:
Wypowiedzi:
Kubica powraca na Sardynię
Robert Kubica wystartuje w najbliższy weekend w szóstej odsłonie Rajdowych Mistrzostw Świata FIA, Rajdzie Włoch na Sardynii. Po pierwszych punktach wywalczonych niedawno w Portugalii, kierowca ekipy RK World Rally Team liczy na równie solidną jazdę w jednej ze swoich ulubionych rund WRC. Dla Kubicy będzie to trzeci start w tym rajdzie.
Sardynia to dla Kubicy drugi start po kwietniowej reorganizacji swojego zespołu, RK World Rally Team, a także drugi rajdowy weekend za kierownicą Forda Fiesty RS w nowej specyfikacji. Rok temu Kubica rajd ten ukończył na ósmym miejscu. Dwa lata temu wygrał zmagania w kategorii WRC 2.
Szutrowy Rajd Włoch będzie najdłuższą tegoroczną rundą WRC do tej pory, liczącą aż 394 kilometry oesowe. W sobotę na kierowców czeka najdłuższy etap od trzynastu lat. Załogi spędzą bowiem w samochodach ponad szesnaście godzin, pokonując aż 212 kilometrów. Choć tegoroczna trasa została przez organizatorów zmieniona aż w trzech czwartych, baza rajdu nadal znajdować się będzie w Alghero. W sobotę kierowcy pokonają także dobrze znaną, najdłuższą próbę weekendu, liczący 42 km odcinek Monte Lerno, na którego trasie czeka słynna i widowiskowa „Hopa Micky’ego”. Zmagania zakończą się w niedzielę w południe relacjonowanym w telewizji odcinkiem Power Stage.
Robert Kubica : “Sardynia to jeden z moich ulubionych rajdów, choć tegoroczna trasa jest mocno zmodyfikowana, a do tego czeka nas w sobotę prawdziwy maraton. Spędzimy w samochodzie ponad szesnaście godzin i przejedziemy ponad dwieście kilometrów oesowych. To będzie trudny i wyczerpujący rajd, także z uwagi na wysoką temperaturę i warunki na trasie, ale jak zawsze damy z siebie wszystko. Mamy za sobą solidny i bezproblemowy weekend w Portugalii, który potwierdził, że idziemy w dobrym kierunku. Wróciliśmy do konkurencyjnego tempa i chcemy je utrzymać. Rajd Włoch to dla mnie ważny występ, dlatego liczę na udany weekend.”
Źródło: informacja prasowa
Konkurs:
Wygraj 4 dniowy Rally Pass na Rajd Polski !
Wytypuj czas przejazdu naszej załogi Robert Kubica / Maciek Szczepaniak na OS2 (Grighine Sud 1) 26.31km
Typowanie trwa do piątku, 12 czerwca do godz. 08:00.
Shakedown:
Nasza załoga Robert Kubica i Maciek Szczepaniak z siódmym czasem podczas dzisiejszego odcinka testowego
Wypowiedzi po odcinku testowym:
Robert Kubica : “Odcinki są wyjątkowo trudne. Chwilami przypomina to rajd przeprawowy. To będzie walka o przetrwanie. Z moimi ograniczeniami już samo dojechanie do mety będzie wielkim osiągnięciem. Jeśli uda nam się powtórzyć wynik z Portugalii będę bardzo zadowolony”
Maciek Szczepaniak: “Shakedown pokazał co czeka nas na tym rajdzie. Odcinki nie należą do najrówniejszych ,tak delikatnie to ujmę ;). To bedzie z pewniscią trudny weekend. Miło widzieć wielu kibicow z PL. Uściski dla tych na trasie, nad basenem ;) i przed FB.”
Robert Kubica: to będzie walka o przetrwanie
To będzie twój trzeci start w Rajdzie Sardynii, ale trasy mocno się różnią i ta edycja będzie miała inną charakterystykę…
Trasy są inne i już piątek będzie hardkorowy. Nic nie ma wspólnego z poprzednimi Rajdami Sardynii, w jakich startowałem. Sobota to kolejny trudny dzień, ponieważ mamy do przejechania ponad 210 kilometrów oesowych. Około 16 godzin spędzimy w aucie, także będzie to taki rajd na przetrwanie. Szkoda, ponieważ w poprzednich edycjach oesy naprawdę były fajne, a teraz zostały tylko ich fragmenty, a z drugiej strony jest to wielkie wyzwanie nie tylko dla załóg, ale też samochodów. Test na wytrzymałość. Naprawdę będzie to dla nas bardzo wymagający rajd. Miejmy nadzieję, że i my, i nasza Fiesta damy radę w tych ciężkich warunkach.
Jak duży potencjał ma wasze nowe auto?
Nie wiem. Trzeba spytać Malcolma (Wilsona, szefa teamu M-Sport – przyp. red.) lub osobę, która je zrobiła. To nasz drugi rajd w tym aucie. Niestety nie byliśmy w stanie przejechać żadnych testów, więc pewne nowe rozwiązania sprawdzimy dopiero tu. Czekałem niecierpliwie na odcinek testowy i faktycznie samochód sprawował się trochę lepiej, niż w Portugalii. Mam nadzieję, że tak będzie dalej. Fiesta to solidne auto, więc mam nadzieję, że przetrwa tę próbę.
Porównując liczbę złapanych gum w Meksyku i Portugalii, pod tym względem jest coraz lepiej. Mówiłeś, że przed Sardynią popracujecie nad balansem samochodu, aby opony sprawowały się lepiej. Udało się coś poprawić?
Jeśli chodzi o kapcie, to jest to bardziej kwestia szczęścia lub pecha. Wydaje się jednak, że w tym roku przychodzi to łatwiej mi oraz innym załogom używającym tych samych opon, a tu nawierzchnia jest taka, że trzeba będzie naprawdę bardzo uważać, aby nie łapać gum. Jeśli chodzi o przygotowanie samochodu, to po Portugalii wprowadziliśmy jedno rozwiązanie, które – z tego, co zobaczyłem po rajdzie – wszystkie nowe auta oprócz mojego już miały. Dlatego na odcinku testowym odczucia były lepsze czy może raczej inne, jeśli chodzi o samochód. Wydaje mi się, że powinno być lepiej. Sądzę jednak, że będzie to też najcięższy rajd dla naszych opon. Mam nadzieję, że wszystko będzie OK. Musimy cały czas mieć na względzie, że jest to bardzo długi rajd.
W Portugalii zdobyłeś pierwsze punkty i zająłeś 9. miejsce. Czy taki wynik zadowoli cię także tu?
Naprawdę dużym osiągnięciem będzie, jeśli sobie dojedziemy do niedzieli i ukończymy ten rajd. Będzie on bardzo wyczerpujący i dla kierowców i dla pilotów, a jeśli weźmiemy pod uwagę jeszcze moje ograniczenia, to robi się z tego prawdziwie hardkorowa przeprawa. Nowe odcinki są bardzo ciężkie i będą mocno zniszczone podczas drugich przejazdów. Momentami bardziej przypomina to rajd przeprawowy niż płaski. Czekają nas trudne trzy dni. Duże wyzwanie. W wielu momentach będzie to raczej walka o przetrwanie, niż jazda z pełną prędkością.
Więcej na: eurosport.onet.pl
Robert Kubica przed rozpoczęciem Rajdu Sardynii
Kilka słów przed rozpoczęciem Rajdu Sardynii
Posted by Robert Kubica on 11 czerwca 2015
OS1:
Wypowiedz Roberta na mecie SS1:
“Nie mogłem wbić biegu i skręcić na nawrocie i musiałem dwukrotnie cofać, to zawsze jest problem dla mnie. Pierwsze okrążenie było dobre.”
Wyniki Konkursu – Lista na Rajd Polski 2015 :)
Gratulujemy!
Pamiętacie nasz konkurs – Lista na Rajd Polski | Rally Polandgdzie nagrodą był Rally Pass na Rajd Polski?Wyniki…
Posted by Robert Kubica – Klub Kibiców on 11 czerwca 2015
KOMENTARZE KIBICÓW
Social media