Za nami zdecydowanie jeden z najcięższych rajdów dla naszej załogi Robert Kubica / Maciej Szczepaniak. Pierwszy w tym sezonie rajd na asfaltach przynosił nadzieję, choć jeszcze przed jego rozpoczęciem okazało się kolejny raz, że czynniki na które nikt nie ma wpływu potrafią zniwelować nawet najdoskonalsze plany.
Na poprzedzających rajd, dwudniowych testach, przy zmiennej pogodzie nie udało się wykrzesać w ustawieniach odpowiedniego balansu auta, ale nie to było największym problemem ekipy RK WRT…. Wszystkich niemiło zaskoczył silnik w Fiesty RS WRC, który niestety, trzeba było wymienić, co w konsekwencji oznaczało rozpoczęcie Rajdu Niemiec z 5 minutową karą. Ten fakt, z góry pozbawił szans, zespół Kubica / Szczepaniak, na walkę o dobry końcowy wynik już na starcie tegorocznej, niemieckiej rundy.
Pierwsze odcinki specjalne pokazały jak mocne w tym rajdzie będą ekipy fabryczne oraz jak niełatwe zadanie czeka przed prywatnymi zespołami. Pomimo tego Robert Kubica, choć na pierwszych odcinkach nie błyszczał w jakiś wyjątkowy sposób, jechał równo, spokojnie, plasując się na pozycjach 6 – 12.
Odcinek o numerze 7 przyniósł pierwsze negatywne doświadczenia, zbyt szybko opisany zakręt z prawy 4 na prawy 6 powoduje, że nasi opuszczają asfalt wjeżdżając w winnice. Choć szczęśliwie, natychmiast udaje się wrócić na drogę, trzeba usunąć uszkodzoną przednią szybę i nałożyć gogle…. To kolejne doświadczenie zdobyte przez chłopaków, oby już nigdy nie musieli korzystać z tej nauki.
Pechowy okazuje się także sobotni, 13 odcinek rajdu Panzerplatte Long1. Fiesta Roberta i Maćka na łuku uderza w betonowy blok uszkadzając w tym zdarzeniu tylne zawieszenie i koło. Tak, niestety kończy się dla naszej załogi sobotnie ściganie na odcinkach ADAC Rallye Deutschland 2015.
Niedziela ostatni dzień rajdu w systemie Rally 2 dla naszej ekipy okazuje się bardzo dobrym dniem – Robert z Maćkiem pokonują w bardzo dobrym tempie ostatnie odcinki rajdu, a ostatnie 2 pokonują z piątym czasem, to mała nagroda dla chłopaków i kibiców za bardzo ciężki ADAC Rallye Deutschland 2015.
Po rajdzie Robert Kubica wyjaśniał, że istnieje potrzeba popracowania nad autem, ale również i nad sobą….. Mentalność i podejście kierowcy wyścigowego nadal nie ułatwia wielu rzeczy, a jak zauważyliśmy chęć i wielkie ambicje na dobry wynik wiążą się nadal z ryzykiem, które przy jeździe bez marginesu na drobny błąd nadal potrafi skutecznie popsuć cały rajd.
Przed nami długa przerwa spowodowaną absencją RK WRT w Coates Hire Rally Australia 2015, wiemy, że zostanie ona dobrze spożytkowana przez naszych chłopaków, którzy już zapowiedzieli porządne testy przed Korsyką.
Przed nami całkiem inny rajd od poprzedniego – miejmy nadzieję, że los tym razem się okaże łaskawszy dla Roberta i Maćka, a oni będą w stanie pokazać to co drzemie w nich bardzo mocno – potencjał na bardzo silny duet, który prędzej czy później pozwoli na osiąganie wspaniałych wyników.
Dziękujemy za ciężką pracę podczas tego rajdu całej ekipie RK WRT. Kibicom obecnym na rajdzie za fotki, materiały i super wsparcie chłopaków, a kibicującym w Klubie za nerwy ze stali, ciągłą obecność i wspaniały doping!!!
Robert Kubica / Maciej Szczepaniak Rajd Niemiec 2015 w pigułce…
Galeria zdjęć:
- fot. RallyTravel
- fot. Frédéric Kus
- fot. Frédéric Kus
- fot. Frédéric Kus
- fot. Frédéric Kus
- fot. dariusz Kostuch
- fot. Dariusz Kostuch
- fot. Frederic Kus
- fot. Frederic Kus
- fot. Frederic Kus
- fot. Frederic Kus
- fot. Dariusz Kostuch
- fot. Dariusz Kostuch
- fot. Dariusz Kostuch
- fot. Dariusz Kostuch
- fot. Dariusz Kostuch
- fot. Dariusz Kostuch
- fot. Motoring Rally News
- fot. SW.pl
- fot.RallyChePassione
- fot.Cristian Guazzini
- fot. Cristian Guazzini
- fot. RS
- fot. Aldona Marciniak
- fot. MOTORING RALLY NEWS
- fot. RS
- fot.Kaja Widawska
- fot.Kaja Widawska
- fot.Kaja Widawska
- fot.Maciek Szczepaniak
- fot.Greg Roslon
- fot. Kubica Official
- fot. Danilo Fappani
- fot. Torstein Eriksen
- fot. Torstein Eriksen
- fot. Frédéric Kus
- fot. Frédéric Kus
- fot. Frédéric Kus
- fot. Honza Fronek
- fot. Timo Anis
- fot. Jakub Pojmicz
- fot. Andrea Lavadinho
- fot. Frederic Kus
- fot. Frederic Kus
- fot. Frederic Kus
- fot. P.Harmann
- fot. P.Harmann
- fot. P.Harmann
- fot. P.Harmann
- fot. Addicet2moto
- fot. Rally Solutium
- fot. Rally Solutium
- fot. Pixelrallye
- fot. Radek Darling
- fot. Kaja Widawska
- fot. Kaja Widawska
- fot. Frédéric Kus
- fot. Frédéric Kus
- fot. G. Gac
- fot. Rafał Cebula
- fot. Rafał Cebula
- fot. Lumbo29
- fot. Dariusz Kostuch
- fot. Dariusz Kostuch
- fot. Dariusz Kostuch
- fot. Dariusz Kostuch
- fot. Dariusz Kostuch
- fot. Dariusz Kostuch
- fot. Dariusz Kostuch
- fot. Dariusz Kostuch
- fot. Dariusz Kostuch
- fot. Dariusz Kostuch
- fot. Dariusz Kostuch
- fot. Dariusz Kostuch
- fot. Dariusz Kostuch
- fot. Dariusz Kostuch
- FB Frédéric Kus
- fot. Dariusz Kostuch
- fot. Dariusz Kostuch
- fot. Dariusz Kostuch
- fot. Dariusz Kostuch
- fot. Dariusz Kostuch
- fot. Dariusz Kostuch
- fot.DianaKKRK
- fot.DianaKKRK
- fot.A. Marciniak
- fot.Robert Kubica Oficial
- fot.ADAC Rallye Deutschland
- fot.Kaja Widawska
- fot.Kaja Widawska
- fot.Kaja Widawska
- fot.Kaja Widawska
- fot.Marcin Rybak
- fot.Greg Roslon
- fot. wrc
- fot. Dariusz Kostuch
- fot. Aurélien Vialatte
- fot. Marcin Rybak
- fot. Timo Anis
- fot. Timo Anis
- fot. Honza Fronek
- fot. Honza Fronek
- fot. Honza Fronek
- fot. Honza Fronek
- fot. rallye
- fot. rallye
- fot. p harmann
- fot. Greg Roslon
- fot. Akiko JML fan
- fot. MikeDeHigh
- fot. Anna-Lena Mergen
- fot. Anna-Lena Mergen
- fot. wrc
- fot. wrc
- fot. wrc
- fot. Eric Jawurek
- fot. autoX
- fot. autoX
- fot. Julian Porter
- fot.Yannick Gerardin
- fot.Damien Saulnier Photographie
- fot. Frederic Kus
- fot. Frederic Kus
- fot. Dariusz Kostuch
- fot. Dariusz Kostuch
- fot. Dariusz Kostuch
- fot. Dariusz Kostuch
- fot. Dariusz Kostuch
- fot. Dariusz Kostuch
- fot. Dariusz Kostuch
- fot. Dariusz Kostuch
- fot. Dariusz Kostuch
- fot. Dariusz Kostuch
- fot. Dariusz Kostuch
- fot. Diana RKKK
- fot. Diana RKKK
- fot. Diana RKKK
- fot. Diana RKKK
- fot. Diana RKKK
- fot. Diana RKKK
- fot. MCH
- fot. Panicz
- fot. Panicz
- fot. Panicz
- fot. Janus Ree
- fot. rallye
- fot. rallye
- fot. Zeroundersteer
- fot. Frédéric Kus
- fot. Frédéric Kus
- fot. IR7.at
- fot. IR7.at
- fot. IR7.at
- fot. TT @JoMoWRC
- fot. fb/Kubicaofficial
- fot. Rafał Cebula
- fot. Frédéric Kus
- fot. Frédéric Kus
- fot. Frédéric Kus
- fot. Frédéric Kus
- fot. Dariusz Kostuch
- fot. Dariusz Kostuch
- fot. Frédéric Kus
- fot. Frédéric Kus
- fot. Frédéric Kus
- fot. Frédéric Kus
- fot. Vladislav Maschl
- fot. WRC
- fot. Dariusz Kostuch
- fot. Dariusz Kostuch
- fot. Dariusz Kostuch
- fot. Dariusz Kostuch
- fot. Dariusz Kostuch
- fot. Dariusz Kostuch
- fot. Dariusz Kostuch
- fot. Dariusz Kostuch
- fot. Dariusz Kostuch
- fot. Dariusz Kostuch
- fot. Dariusz Kostuch
- fot. Dariusz Kostuch
- fot. Harald Illmer
- fot. Harald Illmer
- fot. Harald Illmer
- fot. Harald Illmer
- fot. Harald Illmer
- fot. Harald Illmer
- fot. Harald Illmer
- fot. Harald Illmer
- fot. Harald Illmer
- fot. Harald Illmer
- fot. Harald Illmer
- fot. Harald Illmer
Aktualizacja 24.08
- fot. Diana RK-KK
- fot. Diana RK-KK
- fot. Diana RK-KK
- fot. Diana RK-KK
- fot. Diana RK-KK
- fot. Diana RK-KK
- fot. Diana RK-KK
- fot. Diana RK-KK
- fot. Diana RK-KK
- fot. Diana RK-KK
- fot. Diana RK-KK
- fot. Ales Kovar
- fot. Maciej Niechwiadowicz
- fot. Maciej Niechwiadowicz
- fot. Maciej Niechwiadowicz
- fot. Maciej Niechwiadowicz
- fot. Grzegorz Rosłoń
- fot. Maciej Niechwiadowicz
- fot. Maciej Niechwiadowicz
- fot. Grzegorz Rosłoń
- fot. MaxiCore
- fot. MaxiCore
- fot. MaxiCore
- fot. Frédéric Kus
Aktualizacja 25.08
- fot. OZi RK KK
- fot. Nico Meyer
- fot. Nico Meyer
- fot. Nico Meyer
- fot. Nico Meyer
- fot. Lukas Ammann
- fot. Lukas Ammann
- fot. rallye-magazin.de
- fot. rallye-magazin.de
- fot. rallye-magazin.de
- fot. rally-mania.cz
- fot. rally-mania.cz
- fot. rally-mania.cz
- fot. rally-mania.cz
- fot. rally-mania.cz
- fot. rally-mania.cz
- fot. Cristian Guazzini
- fot. Cristian Guazzini
- fot. Cristian Guazzini
- fot. Cristian Guazzini
- fot. Marije van der Vliet
- fot. RallyFoto.pl
- fot. VIVAMEDANRALLY
- fot. Kubica Official
- fot. Kubica Official
- fot. Kubica Official
- fot. Kubica Official
- fot. Kubica Official
- fot. Koen Demeyer
- fot. Koen Demeyer
- fot. Quentin CHAMPION
- fot. Quentin CHAMPION
- fot. Quentin CHAMPION
- fot OZiPhoto RK KK
- fot OZiPhoto RK KK
- fot OZiPhoto RK KK
- fot OZiPhoto RK KK
- fot OZiPhoto RK KK
- fot OZiPhoto RK KK
- fot OZiPhoto RK KK
- fot OZiPhoto RK KK
- fot OZiPhoto RK KK
- fot OZiPhoto RK KK
- fot OZiPhoto RK KK
- fot OZiPhoto RK KK
- fot OZiPhoto RK KK
- fot OZiPhoto RK KK
- fot OZiPhoto RK KK
- fot OZiPhoto RK KK
- fot OZiPhoto RK KK
- fot OZiPhoto RK KK
- fot OZiPhoto RK KK
- fot OZiPhoto RK KK
- fot OZiPhoto RK KK
- fot OZiPhoto RK KK
- fot OZiPhoto RK KK
- fot OZiPhoto RK KK
- fot OZiPhoto RK KK
- fot OZiPhoto RK KK
Galeria wideo:
Robert Kubica wideo podsumowanie Rajdu Niemiec
Kilka ujęć wideo z Rajdu Niemiec/Short video from ADAC Rallye Deutschland
Posted by Robert Kubica on 26 sierpnia 2015
Malcolm Wilson o składzie M-Sport WRT na sezon 2016.
Malcolm Wilson zdradza kogo zobaczymy w składzie zespołu w 2016r.
Zapraszamy do lektury w zakładce Tymczasem w WRC.
Przedstawiamy krótki wywiad jakiego udzielił Robert Kubica dla brytyjskiego Autosportu na zakończenie ADAC Rallye Deutschland 2015
Robert Kubica nie wystartuje w przyszłym miesiącu w Rajdzie Australii, zdecydował, iż będzie lepiej przetestować swojego Forda Fiestę RS WRC pod kątem kolejnych asfaltowych rund WRC. Problemy z silnikiem Fiesty od samego początku zepsuły szansę na dobry występ polskiej gwiazdy w rozgrywanym w ostatni weekend ADAC Rallye Deutschland. Zmiana silnika spowodowała karę pięciu minut już na starcie imprezy, jednak przygody załogi podczas rajdu kosztowały jeszcze więcej czasu. Kubica nie mógł podczas rajdu znaleźć odpowiedniego ustawienia Fiesty, co też skłoniło go opuścić szutrową rundę w Australii na rzecz asfaltowych testów przygotowujących do Korsyki i Rally Catalunya.
“Specyfikacja asfaltowa samochodu w 2014 była najlepsza, jaką do tej pory jeździłem, natomiast teraz mamy problem z bardzo dużą podsterownością. Muszę wiedzieć jakie są tego przyczyny. Przed imprezą, przeprowadziliśmy dwudniowe testy, dzień we Francji było dobry, ale następnego, drugiego dnia w Niemczech padał deszcz i nie zrealizowaliśmy programu, który sobie założyliśmy. Później już chciałem, aby pojechać ADAC jako test, ale było to również bardzo trudne. Tak, zdecydowaliśmy teraz, że nie lecimy do Australii, zamiast tego będziemy przygotowywać się i testować do rajdów na Korsyce i Rally Catalunya, aby znaleźć właściwą ustawienia samochodu oraz opon.Logistyka związana z wyjazdem do Australii jest bardzo skomplikowana, a przed nami wiele pracy związanej z ustawieniami asfaltowymi zawieszenia oraz napędów. Tych rzeczy nie można zrobić podczas rajdu” –powiedział Robert
Aby móc wziąć udział w Coates Hire Rally Australia zespół RK WRT transport lotniczy musiałby mieć gotowy pod koniec tego tygodnia.
rozmawiał: David Evans
Zapraszamy do dyskusji na tematy dotyczące motorsportu w nowej zakładce Tymczasem w motorsporcie … ten przysłowiowy “motorsportowy Hyde Park” to od dzisiaj miejsce stworzone specjalnie dla Klubowiczów, fanów zarówno sportu samochodowego jak i motocyklowego, a zainteresowanych również innymi seriami obok WRC oraz F1… Polecamy…
KOMENTARZE KIBICÓW
Social media