Podczas rozgrywanego w dniach 12-15 listopad 2015 Wales Rally Great Britain Pirelli Motorsport reprezentować będzie 16 kierowców. Pięciu z nich w najwyższej klasie WRC1, na czele z najlepszym z nich Robertem Kubicą. Ponadto w autach WRC pojadą Prokop, Bertelli, bracia Sam oraz Josh Moffett wszyscy Fiestami RS WRC, 6 w klasie WRC2 (m. in. Evyind Brynildsen Fabią R5 i Yuriy Protasov Fiestą RRC), trzech w grupie R3 oraz 2 w Junior WRC ( w tym Damiano De Tommaso i Fabio Andolfi Peugeotami 208 R2S).
WRGB stanowi ostatnią rundę sezonu Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Świata, i jest jednym z najtrudniejszych rajdów szutrowych w mistrzostwach. Na rajd firma Pirelli przygotowała wzmocnione opony Pirelli Scorpion KSA i KSA Reinforced oraz Pirelli Scorpion KhA i KhA Reinforced. Kierowcy będą mieli do dyspozycji twarde i miękkie mieszanki, zgodnie z najnowszymi, obowiązującymi w tym zakresie przepisami. Trudne walijskie oesy połączone z listopadowym terminem rozgrywania rajdu stanowią duże wyzwanie dla opon, które to będą musiały sobie poradzić z nieustanną zmianą przyczepności. W Walii możemy się spodziewać bardzo różnych i zmiennych warunków pogodowych zaczynając od słońca poprzez deszcz, mgły aż po mroźne wiatry.
Kierowcy aut WRC używający opon Pirelli mają do dyspozycji podczas rajdu 24 opony (liczba ta nie obejmuje opon używanych podczas odcinka testowego/shakedownu). Wyboru mogą dokonać spośród wzmocnionych opon Scorpion KSA 205/65 R15 i Scorpion KhA 16 205/65 R15 oraz odmian deszczowych. Kierowcy aut klasy WRC2 dysponują 22 oponami i wyboru mogą dokonać spośród wzmocnionych opon 205/65 R15 KSA Skorpiona i 16 ponami 205/65 R15 Kha + odmiany deszczowe.
“Nasze wzmocnione opony Scorpion KSA i KhA przedstawiliśmy i przetestowaliśmy podczas rozgrywanego we wrześniu Coates Hire Rally Australia i byliśmy zadowoleni z zachowania tych opon jakie tam zaobserwowaliśmy. Wales Rally GB będzie kolejnym ciężkim testem dla nich, ponieważ wszyscy wiemy, że jest to jedna z najbardziej nieprzewidywalnych rund w kalendarzu WRC. Jeśli nie będzie padało przed rajdem to nawierzchnia będzie bardzo twarda i zbita, oferująca dobrą przyczepność i umożliwiająca większe prędkości. Natomiast jeśli będzie padało, przed lub w trakcie rajdu, to znalezienie przyczepności będzie bardzo trudne ze względu na olbrzymie ilości błota. Tak więc załogi będą miały bardzo dużo pracy z właściwym doborem opon, sporo pracy czeka również i nas. Ten rajd stanowi dla nas wszystkich olbrzymie wyzwanie” – powiedział Product Manager Pirelli Motorsport Terenzio Testoni.
źródło: Pirelli Motorsport
KOMENTARZE KIBICÓW
Social media