Dawno nie słyszeliśmy nic o dalszych losach Toyoty Yaris WRC. Dzisiaj szef zespołu Tommi Mäkinen udzielił wywiadu, w którym zdradza kilka nowych faktów dotyczących rozwoju, testów i składu zespołu. Powoli wyjaśniają się też kwestie przyszłych kierowców Toyoty.
- Czy rozpoczęła się już budowa nowej Toyoty Yaris WRC ? W tej chwili odbywa sie proces projektowania. Nasi inżynierowie i projektanci, wspólnie z dostawcami, pracowali bez wytchnienia, aby zmieścić sie w harmonogramie i skonstruować samochód zdolny do wygrywania. Niedługo rozpocznie się składanie pierwszego Yarisa WRC.
- Czy Toyota Motorsport GmbH (TMG) w dalszym ciągu związana jest z tym projektem ? Tak, TMG jest jednym z naszych najważniejszych partnerów i zajmuje się rozwojem i konstrukcją silnika. Będziemy prowadzić ścislą współpracę, żeby Yaris WRC stał się wspaniałym samochodem.
- Gdzie będzie znajdować się siedziba zespołu ? Team zostanie zgłoszony jako japoński zespół z siedzibą w Finlandii. Warsztaty oraz biura rozwoju są wlaśnie urządzane w Puuppola, gdzie również znajduje się Tommi Mäkinen Racing. Żeby zagwarantować stałą i skuteczną wymianę, nasi koledzy z Japonii regularnie odwiedzali Finlandię. Jesteśmy dumni, że projekt realizowany jest w kraju, w którym rajdy są sportem narodowym. To idealne miejsce na rozwój naszego auta, ponieważ jest wiele możliwości przejazdów testowych. W chwili obecnej sprawdzamy różne inne opcje rozmieszczenia zespołu i koniecznych urządzeń na 2017.
- Kiedy rozpoczną sie testy ? Planowane są na wiosnę 2016. Powstał już obszerny plan, umożliwiający rozpoczęcie testowania w Finlandii i na całym świecie.
- Czy zespół jest już skompletowany ? Nasza drużyna stopniowo się rozwija, ale niektóre stanowiska wymagają jeszcze obsady. Szukamy jeszcze ludzi, którzy mieliby ochotę do pracy nad tym projektem i do wsparcia zespołu, który funkcjonuje, jak wielka rodzina.
- Jak obsadzone są w tej chwili najważniejsze stanowiska ? Lauri Riipinen zajmuje się codziennym przebiegiem prac, naszym dyrektorem sportowym jest Jarmo Lehtinen. W zakresie technicznym mamy Michaela Zotos (dyrektor techniczny, wcześniej Prodrive), Toma Fowler (glówny inżynier, wcześniej M-Sport), Mikko Ruoho (elektronik, wcześniej Tommi Mäkinen Racing) i glówngo projektanta Simona Carrier (wcześniej SPC Design).
- Kto pojedzie w zespole w 2017 ? Odbywamy rozmowy z różnymi kierowcami. Zawsze z myślą o tym, że mamy nadzieję wystawienia przynajmniej dwóch, jeśli nawet nie trzech samochodów.
Powoli wyjaśniają się też kwestie przyszłych kierowców Toyoty. Podobno Kris Meeke znajduje się krótko przed podpisaniem kontraktu kierowcy programu testowego na przyszły sezon. Negocjacje wieloletniego kontraktu trwają. Tak o Meeke, który niedawno odwiedził siedzibę zespołu w Finlandii wypowiedział się Tommi Mäkinen: “Kris to bardzo miła osoba, lubimy go. Tak, niedawno się z nim spotkałem. Jest kimś, kogo moglibyśmy sobie wyobrazić w naszym zespole.”
KOMENTARZE KIBICÓW
Social media