Dzisiaj możemy wysłuchać trzeciej części wywiadu, którego udzielił Maciek Szczepaniak. Dowiemy się w nim m.in jak dopracowany jest system opisu wykorzystywany podczas rajdów przez Roberta Kubicę, próbuje również wytłumaczyć różnicę pomiędzy kierowcami WRC i WRC2 oraz o przewadze Volkswagena.
“Jestem zafascynowany pedantycznością Roberta jeśli chodzi o opis. Myślę, że to się bierze z jego korzeni, wyścigów” – mówi Maciek Szczepaniak “Opracowany jest system, który pozwala na stuprocentową powtarzalność. A powtarzalność to chyba słowo klucz w wyścigach” – dodaje.
“Wystarczy żeby to się różniło o trzy dziesiąte sekundy na kilometrze. Rajd ma 400 kilometrów, mnożymy przez trzy dziesiąte sekundy i mamy stratę, która możemy sobie wyliczyć bez brania udziału w zawodach. To nie jest tak, że Ford jest rozpadającym się klekotem, z którego odpadają koła, a Volkswagen jest z statkiem kosmicznym NASA. Ponieważ różnice między kierowcami są tak niewielkie lub żadne, to nawet minimalne różnice pomiędzy samochodami suma summarum dzielą zwycięzcę od dziesiątego.” – opowiada Szczepaniak.
Pilot Kubicy próbuje również wytłumaczyć słuchaczom różnicę pomiędzy kierowcami WRC i WRC 2 na przykładzie Elfyna Evansa:
“Jeśli prześledzimy sezon 2014, to Robert był w większości przypadków szybszy od Elfyna na odcinkach specjalnych. W tamtym roku bywało różnie. Raz był szybszy Elfyn, raz my, ale generalnie wygraliśmy chyba więcej tych odcinków specjalnych w mistrzostwach świata. On przy pierwszych startach w WRC2 pokazał, jaka jest różnica, deklasując w Monte Carlo, wygrywając Szwecję ze sporą przewagą. No i to jest taka różnica.” i dalej dodaje: “Generalnie w mistrzostwach świata i w autach WRC siedzą zazwyczaj świetni kierowcy. Dlatego, jeśli ktoś mówi: to jest średniak… Elfyn jest średniakiem, to trzeba mieć świadomość, że średniak w WRC to jest ktoś taki, kto przyszedł do WRC2 i wygrywa odcinki po 30 sekund.”
Pełna wersja trzeciej części wywiadu w materiale wideo:
Część 1 wywiadu: Szczepaniak: „Rozmowy trwają, natomiast na dziś nic więcej nie możemy potwierdzić” – Część 1 [Wideo]
Część 2 wywiadu: Maciek Szczepaniak o Kubicy „Jest fenomenem na skalę światową” – Część 2 [Wideo]
Hubert Ptaszek o Rally Guanajuato Mexico 2016 part III
“Nie miałem jeszcze osobiście „przyjemności” doświadczyć takiego spadku mocy wywołanego dużymi wysokościami, ale muszę przyznać, że przy dużych spadaniach i podjazdach występujących w Meksyku, każdy błąd będzie jeszcze bardziej kosztowny”.
The Ptock Team melduje ze…….. stołówki
“Tak wygląda nasza stołówka w Meksyku. Jedzenie -palce lizać !”
The Ptock Team melduje tym razem ze…….. spaceru
“Jesteśmy już po spacerze w Guanajuato, gdzie w czwartek odbędzie się ceremonia startu oraz pierwszy odcinek specjalny rozgrywany w nocy. Poznajecie tunel ?”
The Ptock Team melduje teraz z…….. zakupów
“El Gringo Rafał Cebula wpasowuje się w klimat – brakuje mu już tylko kowbojskich butów”.
Hubert Ptaszek o Rally Guanajuato Mexico 2016 part IV
“Cała trasa Rajdu Meksyku liczyć będzie 1077 kilometrów, z czego niemal 400 pokonamy na pełnym ogniu. Ogromnie cieszę się z nadchodzącego wyzwania, damy z siebie wszystko !”
The Ptock Team meldunek z trasy zapoznania
“Kontynuujemy zapoznanie z trasą Rajdu Meksyku…”
Hubert Ptaszek o Rally Guanajuato Mexico 2016 part V
“Nigdy nie byłem w Meksyku, ale Maciek Szczepaniak mówi, że na tych wysokościach ciągle odnosi się wrażenie, jakby coś w aucie nawaliło… My jednak postaramy się nadrobić spadek mocy dobrym nastawieniem i równym tempem ! Mam nadzieję, że jesteście z nami !”
KOMENTARZE KIBICÓW
Social media