“Dziś od samego rana trenujemy przed sezonem 2017 w doborowym towarzystwie!” – pisze Olimp Racing “Na torze Circuit de Catalunya pod Barceloną spotkaliśmy samego Roberta Kubicę. Dobrze widzieć go uśmiechniętego i przede wszystkim – piekielnie szybkiego!” – dodaje zespół na swoim profilu społecznościowym
Robert Kubica testuje z Olimp Racing Porsche 911 GT3 R. Wyścigowy debiut polskiego Porsche 911 GT3 R prawdopodobnie nastąpi podczas 24-godzinnego wyścigu w Dubaju. Dwudniowe testy na torze w Barcelonie są kolejnym etapem przygotowań zespołu do sezonu 2017.
Auto, choć bazuje na modelu drogowym Porsche 911 GT3 RS, to jednak modyfikacje wyścigowe sprawiają, że dysponuje ono znacznie lepszymi osiągami.
Silnik
• chłodzony wodą, zamontowany z tyłu 6-cylindrowy bokser,
• pojemność 4000 cm3, średnica x skok tłoka: 102 x 81,5 mm,
• moc: ponad 368 kW (500 KM), podlega regulacjom FIA BoP (zwężka w dolocie),
• cztery zawory na cylinder,
• bezpośredni wtrysk paliwa,
• układ smarowania z suchą miską olejową.
Skrzynia biegów
• sekwencyjna, 6-stopniowa przekładnia Porsche z kołami o stałym zazębieniu,
• dyferencjał o zwiększonym tarciu (szpera),
• pneumatyczny układ zmiany przełożeń (manetki).
Karoseria
• lekka karoseria zgodna z inteligentną aluminiowo-stalową konstrukcją kompozytową,
• zintegrowana klatka bezpieczeństwa, zgodna z FIA Appendix J,
• drzwi, tylna pokrywa i skrzydło, nadkola, przednia i tylna owiewka z włókna węglowego (CFRP),
• szyby z poliwęglanu (w drzwiach – wyjmowane),
• bezpieczny zbiornik paliwa FT3 o pojemności około 120 litrów z zaworem odcięcia paliwa (zgodny z wymogami FIA),
• system podnoszenia air jack (4 gniazda).
Zawieszenie
• przód: kolumny MacPhersona z regulacją wysokości, pochylenia i zbieżności, piasty z centralną śrubą, regulowane stabilizatory (po obu stronach),
• tył: zawieszenie wielowahaczowe z regulacją wysokości, pochylenia i zbieżności, piasty z centralną śrubą, regulowane stabilizatory (po obu stronach).
Układ hamulcowy
• dwa osobne obwody dla przedniej i tylnej osi z regulacją rozkładu siły hamowania
• przód: 6-tłoczkowe zaciski aluminiowe typu monoblok, wentylowane i rowkowane stalowe tarcze o średnicy 380 mm z aluminiowym mocowaniem,
• tył: 4-tłoczkowe zaciski aluminiowe typu monoblok, wentylowane i rowkowane stalowe tarcze o średnicy 372 mm z aluminiowym mocowaniem.
Koła/opony
• jednoczęściowe obręcze BBS z lekkich stopów, zgodne ze specyfikacją i wzorem Porsche
• przód: 12 x 18″, ET = 17, rozmiar opon: 300/650-18,
• tył: 13 x 18″, ET = 37,5, rozmiar opony: 310/710-18.
Elektryka
• moduł zasilania COSWORTH IPS32,
• wyścigowy układ ABS,
• kontrola trakcji.
Wymiary i wagi
• masa własna: około 1220 kg (podlega BoP),
• długość całkowita: 4604 mm,
• szerokość całkowita przedniej osi: 1975 mm,
• szerokość całkowita tylnej osi: 2002 mm,
• rozstaw osi: 2463 mm.
“Wczoraj ostra jazda w Bednarach, a dziś od samego rana jazda na pełnym limicie w Barcelonie!” – pisze Mateusz Lisowski
“Chłopaki z OLIMP Racing, wyciskają z Porsche ostatnie poty! A ja spotkałem kolegę Roberta po 10 latach, wciąż taki sam uśmiechnięty, inspirujący, skromny i cholernie szybki” – dodaje kierowca
Tor w Barcelonie wita Kubicę i zamieszcza zdjęcie “Hi Robert Kubica !! Nice to meet you again!! :)”
Robert Kubica rozpoczyna drugi dzień testów Porsche 911 GT3 R w Barcelonie
Porsche 911 GT3 R w akcji na torze w Barcelonie
“With the Polish hero Robert Kubica” – napisał Antoni Ptak
“[…] największą niespodzianką był Robert Kubica – super gość, niesamowicie szybki, jednym słowem wirtuoz. Miło było pogadać i dzielić z Tobą jeden box” – pisze Igor Waliłko
“Dwudniowe testy na torze Circuit de Barcelona-Catalunya w towarzystwie Roberta Kubicy były czystą przyjemnością! 👌 Obserwowanie jak pracuje jeden z najlepszych kierowców na świecie było mega inspirujące i myślę, że udało mi się z tego wynieść kawał porządnej lekcji. To, jak szybki jest Robert, przechodzi ludzkie pojęcie! Poza tym to przemiły facet, prawdziwy mistrz! 🏆” – pisze Piotr Parys
“Robert Kubica wielu osobom zmienił punkt odniesienia do sportów motorowych. Jest przerażająco szybki i tak precyzyjny, że momentami zastanawialiśmy się, czy aby na pewno jest człowiekiem, a nie maszyną!” – mówi Marcin Jedliński
KOMENTARZE KIBICÓW
Social media