^

Robert Kubica - Klub Kibiców

piątek, 29 czerwca 2018

Robert Kubica w FP1 – Formuła 1 : Grand Prix Austrii 2018

Robert Kubica ponownie pojawi się w oficjalnej pierwszej sesji treningowej, tym razem podczas weekendu wyścigowego w Austrii. Czwartek był dniem przygotowań “To był pracowity dzień. Dopasowanie fotela zaliczone. Jestem gotowy na piątkowy trening. Będziemy mieli specyficzny program moich jazd, a do tego wiele będzie zależało od pogody. Prognozy nie są najlepsze i niestety to może okazać się decydujące.”  – powiedział o swoim programie na pierwszą sesje treningową Robert Kubica. Piątek jest dniem największych emocji, kibice obecni na torze Red Bull Ring z flagami i gorącym wsparciem czekają już na Roberta.  Zapraszamy na wspólne Kubicowanie podczas tego weekendu Grand Prix Austrii.

Robert Kubica w FP1 Formuła 1 Grand Prix Austrii 2018

FORMULA 1 2018 AUSTRIAN GRAND PRIX

Spielberg – Red Bull Ring

Pierwsze Grand Prix -1970
Liczba okrążeń – 71
Długość toru – 4.318KM
Dystans – 306.452KM
Rekord okrążenia – 1:07.411 by Lewis Hamilton (2017)

Historia :

Historia Grand Prix Austrii zaczyna się, podobnie jak w przypadku większości Grands Prix, od lokalnej grupy entuzjastów wyścigów samochodowych w latach 50-tych. W mieście Zeltweg stworzyli oni prosty obwód w kształcie litery L ze stożkami i belami siana. Pierwszy wyścig, który odbył się tam w 1958 roku, wygrał Wolfgang von Trips w Porsche. Odbyły się też dwie rundy Mistrzostw Formuły 2 w 1959 i 1960 roku. Organizatorzy marzyli jednak o zorganizowaniu wyścigu Formuły 1, a w 1961 i 1963 Zeltweg zorganizował imprezy pozaregulaminowe, które wygrał odpowiednio Innes Ireland i Jack Brabham.

Rosnące zainteresowanie wyścigami F1, zaowocowało znalezieniem środków finansowych na stworzenie specjalnie wybudowanego toru. Osterreichring znajdował się w naturalnym terenie i okazał się jedną z najszybszych tras na świecie. Jego imponujące zakręty, wspaniała estetyka i wymagane umiejętności od kierowcy przejdą do legendy Formuły 1.

Pierwszy wyścig Formuły 1 odbył się tam w 1970 roku. Rindt dominował. Ale ku rozczarowaniu kibiców Jacky Ickx zdobył szachownicę dla Ferrari. Tragicznie jednak Rindt zginął zaledwie kilka dni później podczas Grand Prix Włoch na Monzie, stając się pierwszym i jak do tej pory na szczęście jego ostatnim, pośmiertnym mistrzem świata.

Po licznych wypadkach na starcie, kłótniach z miejscowymi rolnikami o parkingi i ogólnym odczuciu, że tor jest niebezpieczny, Grand Prix Austrii w Osterreichring zostało w 1987 r. ostatecznie wycofane z kalendarza. Kolejne wydarzenia nadal miały miejsce na torze, ale stopniowo popadł on w ruinę, dopóki austriacka firma telekomunikacyjna A1 nie zapewniła środków na przebudowę obwodu. W 1997 roku wyścig Formuły 1 został przemianowany na A1-Ring i wrócił do Austrii. Przez następne sześć lat był gospodarzem Grands Prix – zanim pw 2003 r. zostanie ponownie usunięty z planu F1.

W kolejnych latach wiele planów ulepszeń tego toru zostało wstrzymanych, aż do momentu, gdy ostatecznie został on przebudowany i przemianowany na Red Bull Ring i ponownie otwarty w 2011 r.

Harmonogram Grand Prix Austrii 2018

Piątek, 29 Czerwca 2018

11:00 – 12:30 : 1 sesja treningowa z Robertem Kubicą
13:00 – 14:00 : Konferencja prasowa
15:00 – 16:30 : 2 sesja treningowa
18:00 – 19:00 : Konferencja prasowa

Sobota, 30 Czerwca 2018

09:00 – 09:45 : sesja treningowa pitstopów
12:00 – 13:00 : 3 sesja treningowa
15:00 – 16:00 : Kwalifikacje

Niedziela, 01 Lipca 2018

13:30 – 14:00 : Parada kierowców
15:10 – 17:10 : Wyścig (71 okrążeń lub 120 minut)

 

Opony na wyścig i Relacje TV

Relacje w TV - GP Austrii 2018 Eleven Sports


Aktualizacje

 

Czwartek, 28.06.2018

W czwartek podczas spotkania z mediami na torze Red Bull Ring Robert Kubica powiedział „Wiele osób miało wątpliwości, co normalne, akceptuję to, ale miałem wiele prób. Ja jako pierwszy powiedziałem Renault, że nie wiadomo co się stanie. Potem jednak podczas pierwszego testu byłem zszokowany. Nigdy nie oczekiwałem takiego wyniku. Jeden z najlepszych dni w życiu. To było dziwne, bo gdy wszedłem do padoku poczułem się, jak w domu. Poczułem ulgę już tylko będąc tam. Zrozumiałem tym bardziej, czemu przez te lata trzymałem się z daleka. Tego dnia zyskałem znacznie więcej pewności siebie. Mam dziwny charakter, ale jestem bardzo profesjonalny w tym, co robię. Jeśli się na coś decyduję, to znaczy, że jestem w stanie to zrobić. Jestem przekonany, że jestem w stanie to robić (jeździć w F1). Pozostaje kwestia znalezienia się w dobrym miejscu, w dobrym czasie. Jest wielu młodych, szybkich kierowców, niektórzy mają budżet, a tu chodzi o to, aby dać szansę komuś, kogo nie było przez 7 lat…”

Robert Kubica o specyficznym programie na piątkową sesje treningową na torze Red Bull Ring.

Robert Kubica “Będziemy mieli specyficzny program moich jazd, a do tego wiele będzie zależało od pogody. Prognozy nie są najlepsze i niestety to może okazać się decydujące. Jeśli jednak będzie sucho, to mam bardzo specyficzny program, który jest poświęcony zbieraniu danych dla inżynierów od aerodynamiki. To będzie miało większe znaczenie niż sama jazda. Znajomość toru, oczywiście, bardzo pomaga, ale w tym wypadku nie sądzę, żeby to było kluczowe.”

Kibice odliczają dni i godziny do każdego momentu, gdy Robert Kubica ma się pojawić na torze za kierownicą auta F1. Czy też tak ma?

Robert Kubica “I tak, i nie. Zawsze jest fajnie przyjechać na Grand Prix, gdy wiesz, że będziesz mógł pojeździć autem, ale na pewno nie odliczam dni. To nie jest tak, że wyczekuję tylko tych momentów, w których uczestniczę w treningach, czy też jeżdżę w testach. Cały cykl mistrzostw i praca w jego trakcie zabiera mi sporo energii i czasu. Gdybym siedział w domu i nic nie robił, to pewnie bym bardziej wyczekiwał tych momentów. A teraz jestem w pewnym rytmie, mam obowiązki i jeżdżę z wyścigu na wyścig. Jak się zbliża ten okres, gdy będę jeździł to na pewno jest przyjemniej, ale nie jest to jakaś duża różnica.”

W całości przeczytacie tutaj

Piątek, 29.06.2018

Robert Kubica po sesji treningowej

Robert Kubica : “Koncentrowaliśmy się głównie na ekstremalnych rozwiązaniach w samochodzie, z którymi normalnie nigdy byś się nie ścigał. Chodziło o sprawdzenie bolidu w ekstremalnych wariantach ustawień i pozyskanie danych z przejazdów w takich warunkach. Dlatego nie powinienem porównywać tego dnia do moich poprzednich jazd. Patrząc na konfigurację wydaje się, że jest łatwy, ale wcale tak nie jest. Przeciwnie, jest dość zdradliwy, ale podoba mi się. Może brakuje mu szykan, ale wciąż masz szybkie zakręty, które zawsze są wymagające i sprzyjają samochodom Formuły 1 z ich dużym dociskiem aerodynamicznym. Podobnie jak z innymi torami – a nie ma łatwych i trudnych, gdy starasz się wyciągnąć maksimum ze swojej maszyny. Dla mnie ważne było, że od razu miałem dobre wyczucie za kierownicą. Znałem program prac, musiałem robić to, o co mnie poproszono i z radością pomogłem. Mam nadzieję, że ta praca będzie przydatna. Myślę, że raczej warunki i konfiguracja zakrętów ułatwiały mi życie i ułatwi je także naszym kierowcom wyścigowym. Wychodzimy z trudnego okresu, ale myślę, że tu będziemy szybsi, niż tydzień temu. Ale tylko ze względu na czynniki zewnętrzne, a nie naszą maszynę. Definitywnie auto jest bardziej przewidywalne, czyli daje większą pewność podczas jazdy i jesteś w stanie minimalizować słabości różnych obszarów naszego samochodu.”

Mój cel się nie zmienił na rok 2019

Robert Kubica : “Mój status nie zmienił się od końca zeszłego roku. Oczywiście teraz będzie się dużo rozmów, ale ja będę się trzymał z dala od tego. Wygląda na to, że pod koniec listopada i w grudniu to ja byłem głównym tematem spekulacji, co było normalne. Teraz to topowi gracze muszą znaleźć fotele, więc szczęśliwie macie inne tematy do opisywania, zamiast mnie, ale ja się staram. Moim celem jest oczywiście fotel wyścigowy w przyszłym sezonie, ale to nie zmieniło się od końca zeszłego roku. Zobaczymy, jak to się potoczy. W zeszłym roku byłem w innej sytuacji. Był tylko jeden wolny fotel, w Williamsie. Teraz jest ich więcej, bo więcej ekip może zmienić kierowców, lub tego nie zrobić. Fakt, że siedzimy w tym miejscu nie świadczy, że moim celem jest powrót na prostą startową wyłącznie z Williamsem. Moim celem jest powrót, ale co dalej… zobaczymy. Realistycznie nie ma zbyt wielu ekip, z którymi mogę rozmawiać, czy w których mogę się znaleźć. Nie będzie tu magicznych rozwiązań.”

Plany na drugą polowe sezonu 2018

Robert Kubica “„Prawdopodobnie to będzie mój pierwszy weekend w tym sezonie podczas którego opuszczę tor wcześniej, a wyścig zobaczę w telewizji. Później przede mną pracowity okres – oprócz wyścigów mam Goodwood i event PR w Polsce(pisaliśmy o evencie tutaj). Silverstone i testy z Pirelli, a potem test na Węgrzech. Na koniec sezonu pojadę w pierwszym treningu w Abu Zabi.”

Czasy okrążeń Roberta Kubicy jakie uzyskał podczas pierwszej sesji treningowej. Więcej w zakładce poniżej – “Wyniki”


Niedziela, 01.07.2018

Kubica : Dwa dni testów Pirelli na Silverstone.

Robert Kubica potwierdził w rozmowie z Mikołajem Sokołem z Eleven Sports, że zobaczymy go podczas testów Pirelli 10 i 11 Lipca na torze w Silverstone. Robert zapowiedział też, bardzo ciekawy wywiad przeprowadzony przez F1.

Robert Kubica : “Jeśli tutaj jestem, to znaczy wydarzyło się wiele pozytywnych rzeczy. Trudniejszy krok już prawie stawiałem, ale nie udało się. Ja śpię spokojnie wiem jak to zrobić. Czy dane mi to będzie zrobić (wrócić do F1) nie do końca zależy ode mnie. Czasami trzeba być w odpowiednim miejscu i czasie.”

Kubica o sezonie 2019  “W rzeczywistości dzieje się więcej niż się wydaje”

Robert Kubica : W ubiegłym roku wydawało się, że jestem w odpowiednim czasie i miejscu, jednak ten czas się przedłużył i nie wyszło. Tak teraz po prostu, może to tak ma być, że wydaje się że nic się nie dzieje, a może więcej się dzieje, niż się dawniej. Pożyjemy zobaczymy.”

 


 

Statystyki, Kalendarz, Galerie zdjęć i filmów : Robert Kubica – GP Austrii 2018

 

KOMENTARZE KIBICÓW
Autor: Robert Kubica - Klub Kibiców
o 06:42

Udostępnij:

error: Content is protected !!