Już w ten weekend odbędzie się kolejna runda mistrzostw, GP Japonii 2018 na torze Suzuka. Zapowiada się ciekawie, albowiem jest to 30 występ na torze Suzuka a 34 jako GP Japonii. Czy Mercedes postawi przysłowiową kropkę nad i? Czy dowiemy się o przyszłości Roberta Kubicy w F1? Nadal czekamy i wierzymy w pozytywne rozwiązanie dla Roberta.
FORMULA 1 2018 HONDA JAPANESE GRAND PRIX
Pierwsze Grand Prix – 1987
Liczba okrążeń – 53
Długość toru – 5.807km
Dystans wyścigu – 307.471 km
Rekord Toru : 1:31.540 Kimi Räikkönen (2005)
www: suzukacircuit.jp/en/
Twitter :
Facebook: facebook.com/suzuka.circuit.en/
Suzuka
Kiedy zbudowano tor?
W 1962 roku. Soichiro Honda był człowiekiem o wielkich ambicjach. Dążąc do przekształcenia Hondy w potęgę motoryzacji, postanowił, że jego firma powinna mieć własny tor testowy.
Kiedy po raz pierwszy przyznano Grand Prix?
Japońskie GP było stosunkowo późnym debiutantem w stosunku do kalendarza F1, pojawiając się po raz pierwszy w 1987 roku. Nigel Mansell dobrze zapamiętał ten weekend, po tym jak doznał wypadku w kwalifikacjach, który wykluczył go z wyścigu. W ten sposób podarował mistrzostwo swojemu gorzkiemu rywalowi Nelsonowi Piquetowi.
Jaki jest tor wyścigowy?
Trudno wskazać kierowcę, który nie kocha Suzuki. Szybki tor pozostaje jednym z największych wyzwań na drodze, z wężowymi zakrętami w kształcie litery “S”.
Historia pokazuje istotne znaczenie tego toru na wyniki Mistrzostw.
Harmonogram weekendu GP Japonii 2018 w Eleven
Sytuacja na czele tabeli
Teraz albo nigdy. Najkrócej tak można określić sytuację dla ekipy Ferrari. Do końca Mistrzostw pozostało pięć wyścigów. Lewis Hamilton ma przewagę nad drugim w tabeli Sebastianem Vettelem 50 pkt. Ferrari ostatni raz wygrało na tym torze w 2004. Jeśli Vettel w jakiś sposób zdoła wygrać wszystkie pięć, Hamilton potrzebowałby cztery razy zdobyć trzecie miejsce i jedno drugie by osiągnąć tytuł. Pojawienie się na mecie przez Lewisa pięć razy na trzecim miejscu oznaczałoby tyle samo punktów dla nich, ale Vettel otrzymałby tytuł, ponieważ miałby więcej zwycięstw.
Pogoda jest często czynnikiem wpływającym na wyniki Grand Prix Japonii i spodziewamy się, że deszcz będzie odgrywał tą rolę przynajmniej przez część weekendu. Dla Ferrari deszcz był czynnikiem zmieniającym sytuację (ze szkodą dla nich) na takich torach jak Hockenheim i Budapeszt, ale czy może to być element, który da im szansę walki w mistrzostwach?
Dokładny “rozkład jazdy” Grand Prix Japonii 2018 [Link]
Opony na GP Japonii 2018
Szef Pirelli Motorsport Mario Isola twierdzi, że strategia dwóch Pit stopów w japońskim Grand Prix w ten weekend może być skuteczniejsza.
W 2017 r. Lewis Hamilton odniósł zwycięstwo dzięki strategii one-stop, rozpoczynając od super-softów, a następnie zmienił na softy. Temperatura toru osiągała wtedy ponad 40C.
W piątek istnieje duże prawdopodobieństwo deszczu. W sobotę zapowiada się poprawienie warunków. Prawdopodobnie wyścig będzie się odbywał przy pochmurnej pogodzie.
Isola podkreślił również możliwość większej degradacji opon ze względu na łagodniejszą strukturę mieszanki 2018
“Suzuka charakteryzuje się jednymi z najwyższych obciążeń w sezonie, co może prowadzić do większego zużycia i degradacji niż zazwyczaj widzimy”
“Jest to również jedyny tor w kształcie prawie idealnej ósemki w kalendarzu, co oznacza, że zużycie opon pomiędzy lewą i prawą stroną powinno być równe”.
“Ciekawie będzie zobaczyć, czy tegoroczne, bardziej miękkie opony – i jeszcze szybsze samochody – wytworzą inną taktykę”.
“W zależności od czasu straconego na pit stopie, może się zdarzyć, że strategi dwóch pit stopów będzie szybsza”.
Potwierdzono, że zespół Renault Sport weźmie udział w dwudniowym teście opon z Pirelli na torze Suzuka po weekendzie wyścigowym w celu eksperymentowania z mieszankami na 2019 rok.
Robert Kubica:
Okrążenie toru z Robertem Kubicą z 2010 roku na torze Suzuka
Galeria zdjęć:
Wyniki, Statystyki, Kalendarz, Klasyfikacje – GP Japonii 2018
Robert Kubica podczas eventu Williamsa w Portugalii.
KOMENTARZE KIBICÓW
Social media