Circuit de Barcelona-Catalunya w Hiszpanii na dwa tygodnie stanie się areną, pierwszego pokazu sił, taktyki, strategii i przedstawiania nowych tegorocznych samochodów. Testy odbędą się w dwóch sesjach : od 18 Lutego do 21 Lutego oraz od 26 Lutego do 1 Marca i będą miały kluczowe znaczenie do dopracowania bolidów na nadchodzący sezon 2019.
Robert Kubica wraz ze swoim nowym zespołem nadal “siedzi na ławce rezerwowych”. W dniu wczorajszym okazało się, że tak dokładnie nie wiadomo kiedy będzie bolid ROKiT Williams Racing na torze. Z paddocku dochodzą słuchy o gotowości bolidu na dzień jutrzejszy czyli w środę. Komunikat wczorajszy zespołu ogłosił zmianę kierowców. Latiffi wycofał się z jazd. Środa i czwartek możemy zobaczyć Roberta Kubicę i Georga Russella. Z wczorajszego dnia mogą być zadowoleni Kibice. Robert ochoczo pozował do zdjęć. Podczas spotkania z fanami odbyło przekazanie fotoksiążki od Kibiców dla Roberta. Zdjęcia z wyjazdów kibiców na wyścigi i rajdy. Czas zacząć dzień drugi. Zobaczymy co nam ciekawego przyniesie. My wierzymy zgodnie z twierdzeniem Roberta: lepiej robić coś po cichu a później zaskoczyć wynikiem. Na oceny tegorocznego bolidu przyjdzie czas po 4 Grand Prix tego sezonu a na tą chwilę cieszmy się rozpoczynającym się sezonem F1 2019.
Tor Circuit de Barcelona-Catalunya
Lokalizacja: Montmelo, Hiszpania
Oficjalna strona toru: www.circuitcat.com
Adres: Circuit de Catalunya, Mas La Moreneta, 08160 Montmelo (Barcelona), Apartat de Correus 27, Spain
Telefon: +34 93 571 9700
Fax: +34 93 572 2772
Widok z satelity (Circuit de Barcelona-Catalunya)
Pogoda Barcelona
Tor otwarty we wrześniu 1991 Długość okrążenia: 4,655 km Długość toru: 307,104 km 16 zakrętów (9 prawych i 7 lewych) 66 okrążeń Najszybsze okrążenie wyścigowe: 1:15.641 (Giancarlo Fisichella, Renault, 2005) Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:14.648 (Fernando Alonso, Renault, 2006).
Typowe dla przebiegu toru są długie, pokonywane z dużą prędkością, zakręty, będące sporym wyzwaniem dla opon oraz bolidu. Samochody z lepszym pakietem areodynamicznym mają tu zdecydowanie przewagę. Oprócz długiej prostej czasy okrążeń są dominowane przez pełną zakrętów część środkową. Tutaj konieczny jest dobry balans bolidu. Z uwagi na sporą ilość wolnych odcinków stosunkowo wysokie jest obciążenie hamulców.
Jeśli wybieracie się na testy i nie wiecie jak dotrzeć na tor, pomocny okaże się Przewodnik kibica. (z 2018r.)
Opony Pirelli na testy 2019 w trzech kolorach
Potwierdzeni kierowcy na przedsezonowe testy 26.02 – 01.03.2018*
Zespół | Dzień 1 18.02 | Dzień 2 19.02 | Dzień 3 20.02 | Dzień 4 21.02 |
---|---|---|---|---|
Mercedes | Bottas/Hamilton | Hamilton/ Bottas | Bottas/Hamilton | Hamilton / Bottas |
Ferrari | Vettel | Leclerc | Vettel | Leclerc |
Red Bull | Verstappen | Gasly | Verstappen | Gasly |
Racing Point | Perez | Stroll | Perez | Stroll |
Williams | ----------------------- | ---------------------- | ---------------- / Russell | Kubica / Russell |
Renault | Hülkenberg / Ricciardo | Ricciardo / Hülkenberg | Hülkenberg / Ricciardo | Ricciardo / Hülkenberg |
Torro Rosso | Kwiat | Albon | Kwiat | Albon |
Hass | Grosjean | Magnussen | Grosjean / Fittipaldi | Fittipaldi / Magnussen |
McLaren | Sainz | Noris | Sainz | Noris |
Alfa Romeo | Räikkönen | Giovinazzi | Räikkönen | Giovinazzi |
* tabela aktualizowana
Rozkład Konferencji prasowych – po zmianach 18 luty
Statystyki z poprzednich testów 2017 i 2018
LINK do dnia 1 Robert Kubica – Przedsezonowe testy F1 w Barcelonie 2019 : Dzień 1
GALERIA:
KOMENTARZE KIBICÓW
Social media