Rozpoczynamy kolejny weekend wyścigowy. Tym razem Formuła 1 gości we Francji. Dziś, tradycyjnie kierowcy spotykają się z mediami. Zapraszamy do komentowania.
FORMULA 1 PIRELLI GRAND PRIX DE FRANCE 2019
Le Castellet
F1:https:https://www.formula1.com/en/racing/2019/France.html
F1 Experiences:https://f1experiences.com/2019-french-grand-prix
Pierwsze Grand Prix – 1971
Liczba okrążeń – 53
Długość toru – 5.842 km
Dystans wyścigu – 309.69 km
Rekord Toru: 1:34.225 Valtteri Bottas (2018)
Tor leżący w pobliżu Marsylii. Od 2018 roku na nowo jest gospodarzem Grand Prix Francji. Tor wybudowano z inicjatywy Paula Ricarda (stąd też pochodzi nazwa toru), francuskiego przemysłowca. Obiekt wybudowano w zaledwie 10 miesięcy i otwarto w kwietniu 1970 roku. Pierwszy wyścig odbył się tu w 1971 roku i jego zwycięzcą został Jackie Stewart. W 1986 roku na torze Paul Ricard doszło do śmiertelnego wypadku Elio de Angelisa. Włoch rozbił się na testach po utracie tylnego skrzydła w bolidzie Brabhama przy dużej prędkości na otwierającym okrążenie zakręcie Verrerie. Samochód stanął w płomieniach, a kierowca zmarł kilka godzin później w szpitalu z powodu niewydolności dróg oddechowych. w 1990 roku odbył się tu ostatni wyścig Formuły 1, poczym Grand Prix przeniesiono na tor Nevers Magny-Cours. Wyścigy odbywały sie tam w latach 1991 -2008.
Robert Kubica o Paul Ricard Circuit
“Nadszedł czas na Grand Prix Francji. Paul Ricard wrócił po długiej przerwie do kalendarza Formuły 1 i będzie to drugi rok, w którym ścigają się tam nowoczesne samochody F1. Znam tor całkiem dobrze z poprzednich serii i testów, takich jak Formuła 3 i World Series by Renault. Z niecierpliwością czekam na ponowną jazdę tu, ponieważ jest to wyjątkowy tor bez żwirowych pułapek,więc jest bardzo bezpieczny. Połączenie szybkich długich zakrętów, długich prostych i zakrętów o niskiej prędkości sprawia, że jest to wymagający tor. To powinien być gorący weekend, co będzie trudne dla opon na szybkich zakrętach, kładąc na nich duże obciążenie. Będziemy musieli przyjrzeć się tym czynnikom by przygotować się do wyścigu”.
Harmonogram Grand Prix Francji 2019
Piątek, 21 Czerwca 2019: Pierwszy Trening 11:00 -12:30
Piątek, 21 Czerwca 2019: Drugi Trening 15:00 – 16:30
Sobota, 22 Czerwca 2019: Trzeci Trening 12:00 – 13:00
Sobota, 22 Czerwca 2019: Kwalifikacje 15:00 – 16:00
Niedziela, 23 Czerwca 2019: Wyścig 15:10
Transmisja Eleven
Piątek 21 Czerwca 2019
10:30 – 10:55 – Studio
10:55 – 12:30 – Pierwszy Trening
12:30 – 13:00 – Studio
14:30 – 14:55 – Studio
14:55 – 16:30 – Drugi Trening
16:30 – 17:00 – Studio
Sobota, 22 Czerwca 2019
11:30 – 11:55 – Studio
11:55 – 13:00 – Trzeci Trening
13:00 – 13:30 – Studio
14:00 – 14:55 – Studio
14:55 – 16:15 – Kwalifikacje
16:15 – 17:00 – Studio
Niedziela, 23 Czerwca 2019
15:05 – Wyścig
Opony na wyścig
Konferencja prasowa FIA
Dzisiejsze wypowiedzi Roberta
Kubica dla Motorsport: Nasze główne ograniczenia pozostają takie same
“Z torem jestem obeznany całkiem dobrze. Oczywiście istnieje wiele różnych konfiguracji, ale znam to miejsce z przeszłości. Jeśli chodzi o obecną konfigurację, testowałem na niej w 2017 roku. Jest wiele czynników składających się na to, że to trudny obiekt. Jednym z nich jest zdecydowanie ostatni sektor, w którym są długie, szybkie, zacieśniające się zakręty, mocno obciążające opony. W połączeniu z temperaturami, które mamy obecnie, to będzie wymagające dla ogumienia. Drugi czynnik to wiatr, który oddziałuje na balans samochodu, a tu będzie miał na to jeszcze większy wpływ. Istotny jest też kierunek wiatru, ale ta sytuacja dotyczy wszystkich.”
“W Kanadzie osiągi naszego samochodu były zbliżone do tego, z czym mieliśmy do czynienia wcześniej. Tu spodziewałbym się, że będzie podobnie. Nie sądzę, że układ toru wiele zmieni. Nasze główne ograniczenia pozostają takie same. Ciężko stwierdzić czy będzie lepiej, a jeśli już to o ile. Spodziewałbym się podobnych wyników, jak na początku sezonu.”
“Nie mamy tutaj żadnych poprawek. Oczywiście dysponujemy zawieszeniem, które wprowadziliśmy w Kanadzie i na tego typu torze będzie łatwiej je ocenić. Bardziej jednak chodzi o optymalizację wszystkiego czym dysponujemy, niż odkrywanie funkcjonowania nowych elementów, bowiem ich nie mamy.”
Całość do przeczytania tu: Motorsport PL
Social media