To pierwszy wyścig tydzień po tygodniu w tym sezonie Formuły 1, kiedy udajemy się do Austrii. Znajdujący się w Styryjskich górach tor jest jednym z najwyższych torów w kalendarzu na wysokości 600 metrów nad poziomem morza. Faliste ustawienie zapewnia spektakularne tło i jest popularne wśród naszych kierowców, pomimo krótkich okrążeń.
Dave Robson:
“Góry Styryjskie stanowią dramatyczne tło dla dziewiątej rundy mistrzostw 2019 roku. Tor jest jednym z najwyższych i ma największą zmianę wysokości spośród wszystkich torów w kalendarzu oprócz Spa. Cechy te w połączeniu z gładką powierzchnią toru i wysokimi krawężnikami sprawiają, że jest to istotne wyzwanie zarówno dla opon, hamulców, jak i zespołów napędowych. Układ toru, z trzema długimi prostymi i tylko dziewięcioma zakrętami, daje początek jednemu z najszybszych okrążeń roku: pole position w 2018 rroku zostało zabezpieczone laptime’em z nieco ponad 63 sekundami .Podobnie jak we Francji, Pirelli udostępniło te same trzy mieszanki z ich zakresu i można się spodziewać podobnych strategii. Przednia prawa opona może być trudna w szybkim T5 / 6, jeśli kierowcy mają trudności z utrzymaniem w niej temperatury przez resztę okrążenia.Jako że Austria jest drugim z europejskich wyścigów, które odbywają się pod rząd, wyzwanie logistyczne oznacza, że samochody niewiele się zmienią, więc nasz program testowy na piątek skoncentruje się na zrozumieniu opon.”
Robert Kubica:
“Lubię ścigać się w Austrii. To krótki tor. Wygląda na prosty, ale tak nie jest. Ma długą prostą, która kończy się ostrym hamowaniem, charakteryzują go krótkie zakręty. Druga część okrążenia to z kolei zakręty w lewo. Ostatni jest bardzo trudny. Wyścigi pod rząd to intensywny to zawsze intensywny wysiłek dla zespołów, ale jesteśmy dobrze przygotowani, bo przed rokiem Austria była pośrodku trzech wyścigów z rzędu. To fajny tor, z ładnym krajobrazem. Jesteśmy dobrze przygotowani na ten wyścig i nie mogę się doczekać powrotu do Austrii.”
George Russell:
“Nie mogę się doczekać tego wyścigu. Tam zdobywałem pole position i wygrywałem wyścigi w GP3 i F2. Mam dobre wspomnienia z Austrii, a to potęguje moje zaufanie przed weekendem. Spodziewam się, że będzie to dla nas trudny wyścig, ale postaram się wykorzystać w pełni nasz samochód.”
KOMENTARZE KIBICÓW
Social media