^

Robert Kubica - Klub Kibiców

piątek, 12 lipca 2019

Formuła 1 – Grand Prix Wielkiej Brytanii 2019 – Dzień 2 – Pierwszy i drugi trening

Kubica: “To kompletnie inny tor. Jest bardzo wymagający. Wiele szybkich łuków, gdzie tracisz mniej czasu, jeśli jesteś w stanie przejechać je z dużą prędkością. Myślę, że usunięcie jednej strefy DRS nam pomoże, ponieważ widzieliśmy w zeszłym roku, że niektóre samochody były w stanie tamtędy pojechać z uruchomionym DRSem, co tylko pokazuje, jak dużo mają przyczepności. Znakiem zapytania jest nowy asfalt. Nigdy nie wiadomo, czego oczekiwać i jak będzie się zmieniała przyczepność, ale przypuszczam, że ewolucja toru będzie dość duża. I jest to typ toru, na którym bardzo fajnie się jeździ, niezależnie od tego, jakim jedziesz bolidem.” Przed nami piątkowe treningi. Zapraszamy do śledzenia i komentowania.

FORMULA 1 2019 ROLEX BRITISH GRAND PRIX

Strona:https://www.silverstone.co.uk/

F1:https://www.formula1.com/en/racing/2019/Great_Britain.html

F1 Experiences:https://f1experiences.com/2019-british-grand-prix

Pierwsze Grand Prix – 1950
Liczba okrążeń – 52
Długość toru – 5.891 km
Dystans wyścigu – 306,198 km

Rekord toru – 1:30.621 Lewis Hamilton (2017)

Tor leży 53 kilometry na północny wschód od Oxfordu, niedaleko miasteczka Silverstone, na granicy dwóch brytyjskich hrabst – Northamptonshire i Buckinghamshire, zlokalizowanych nieopodal Londynu. Zbudowany na terenie używanej w czasie drugiej wojny światowej bazy brytyjskich sił lotniczych, tor oddano do uźytku w roku 1943. Tor Silverstone najbardziej znany jest jako gospodarz Grand Prix Wielkiej Brytanii. Grand Prix P Wielkiej Brytanii rozegrane w roku 1950 było pierwszym w historii mistrzostw świata Formuły 1. W latach 1955-1986 wyścig przemieszczał się pomiędzy Silverstone, Aintree i Brands Hatch, ale od 1987 r. zagościł na stałe w Silverstone.

Robert Kubica o Silverstone

Fot. James Moy Photography

“Silverstone to wielkie wydarzenie dla zespołu, ponieważ jest to nasz domowy wyścig. Mamy nadzieję na lepszą wydajność i ulepszenia samochodów, ale ten tor jest bardzo trudny. Ma wiele szybkich zakrętów i jest zupełnie inny niż w Austrii. Postaramy się jak najlepiej i dostarczymy to, co możemy dla naszych fanów.”

Harmonogram Grand Prix Wielkiej Brytanii

Piątek, 12 Lipca 2019: Pierwszy Trening 11:00 – 12:30

Piątek, 12 Lipca 2019: Drugi Trening 15:00 – 16:30

Sobota, 13 Lipca 2019: Trzeci Trening 12:00 – 13:00

Sobota, 13 Lipca 2019: Kwalifikacje 15:00 – 16:00

Niedziela, 14 Lipca 2019: Wyścig 15:10

Transmisja Eleven

Opony na wyścig

Robert Kubica w wywiadzie dla TVP Sport

Pierwszy trening

W pierwszym treningu Pierre Gasly z najszybszym czasem, za nim Valtteri Bottas a na trzecim miejscu Max Verstappen. U Williamsa bez zmian.  George Russell na miejscu 17-tym a Robert Kubica na 20-tym. Przygody na Silverstone mieli Romain Grosjean oraz Kimi Raikkonen. Grosjean po raz kolejny w tym sezonie nie popisał się, rozbijając swój samochód na wyjeździe z alei serwisowej. Francuz uszkodził w ten sposób przednie skrzydło. Natomiast Raikkonen miał problemy z silnikiem w samochodzie i przedwcześnie zakończył trening.

Drugi trening

W drugim treningu dominował Mercedes. Bottas z najlepszym czasem a za nim jego zespołowy kolega Lewis Hamilton. Na trzeciej pozycji Charles Leclerc. Robert Kubica na 19-tym miejscu a George Russell na 20-tym.

Dzisiejsze wypowiedzi Roberta

Jak było w treningach?
Nowa nawierzchnia definitywnie dodała pikanterii, szczególnie na początku jazd, a do tego wiatr, który z pewnością był miejscami dość porywisty i miał wielki wpływ na wyważenie i zachowanie samochodu, ale warunki są takie same dla wszystkich. Prawdopodobnie nam jest odrobinę trudniej, bo mamy mniej przyczepności i jesteśmy bardziej wrażliwi na te zmiany. Definitywnie nowy asfalt miał duży wpływ na zachowanie opon. Poprzedni był bardziej chropowaty, ten jest bardziej gładki. To sprawia więcej problemów z dogrzaniem gum, a szczególnie przedniej prawej, bo większość szybkich łuków jest w prawo.
W pierwszym treningu mieliśmy mały problem z autem, który udało się rozwiązać dopiero na drugą sesję. Nie reagowało na zmiany ustawień tak, jak powinno. Potem próbowaliśmy różnych rozwiązań. Jedne działały, inne nie. Jeśli chodzi o prędkość, to sporo odstajemy od innych. Ogólnie zrealizowaliśmy program jazd. Teraz musimy przeanalizować dane i zobaczyć, co da się poprawić.

Pytanie Maćka Jermakowa z Eleven, czy odczuł poprawę po upgradeach:

Żeby odczuć krok do przodu z toru na tor to musiało by być z półtorej sekundy poprawy, bo warunki są inne i tor jest inny. Jeśli więc mamy poprawę o parę dziesiątych sekundy to tego się odczuć nie da. Chyba trzeba być magikiem, jak takim nie jestem.

Czy możesz zapewnić swoich fanów, że zostaniesz do końca sezonu?
Nie muszę ich zapewniać. Oni wiedzą, że daję z siebie wszystko, a pytanie lepiej zadać osobie, która rozsiewa takie plotki. Może ma lepsze informacje, niż ja.

Źródło: Cezary Gutowski Facebook

Oficjalne wypowiedzi zespołu Williams po dzisiejszych treningach

Dave Robson:

“Tak jak się spodziewaliśmy, nowa powierzchnia i wiatr na Silverstone sprawiły, że warunki stały się nieco trudne. Byliśmy w stanie ocenić niektóre elementy testowe i zacząć rozumieć opony w ramach przygotowań do kwalifikacji i wyścigu. Obaj kierowcy mieli stałe sesje FP1 pomimo krótkich przerw podczas Virtual Safety Car i lekkiego deszczu. Silniejsze podmuchy wiatru tego popołudnia utrudniły testowanie, a problemy ze skrzynią biegów w samochodzie George’a sprawiły, co oznaczało stratę pewnych testów. Jednak Robert jeździł dobrze i miał przyzwoity dystans na twardej mieszance. Teraz przygotujemy samochód George`a na jutro, kiedy będziemy dokonywać ostatecznych ustawień przed kwalifikacjami.”

George Russell:

“To był mieszany dzień. To było niesamowite jeździć Silverstone w samochodzie Formuły 1, to miejsce jest niesamowite, a tor jest ekscytujący. Mieliśmy problem ze skrzynią biegów w FP2, kończąc tylko trzy prawidłowe okrążenia. To trochę nas cofnęło, ale jestem przekonany, że jutro będziemy mogli ponownie rozpocząć pracę. To tor, który dobrze znam i czuję się komfortowo przed weekendem.”

Robert Kubica:

“Nowa powierzchnia w tym roku sprawia, że tor jest nieco ostrzejszy, a samochód zachowuje się inaczej. Dodatkowo wiatr był dość porywisty w miejscach, które mają duży wpływ na samochód. Chociaż warunki są te same dla wszystkich, prawdopodobnie mają większy wpływ na nas, ponieważ mamy mniejszą przyczepność, a zatem jesteśmy bardziej wrażliwi na te warunki. Przejrzymy dziś dane i zobaczymy, co możemy zrobić.”

Galeria

KOMENTARZE KIBICÓW
Autor: Karolina
o 07:36

Udostępnij:

error: Content is protected !!