jeśli szukasz informacji o Robercie Kubicy, jesteś fanem jego wielkiego talentu, wrodzonej skromności i bezgranicznie kochasz motosport….to trafiłeś idealnie…witamy w klubie.
Nasze forum to czysto hobbistyczna działalność „non profit”, bez korzyści materialnych, …gdzie jedyna nagroda, która może cię spotkać to garść aktualnych wieści o Robercie oraz możliwość wspólnie spędzonego czasu poprzez dyskusję i wymianę poglądów w trakcie śledzenia bieżących wydarzeń w atmosferze wzajemnego szacunku oraz akceptacji odmiennych opinii.
Zostań z Nami – klubowi Kubico-maniacy
Szukaj
Kubica: Złote myśli – Cytaty
“Czasami w życiu należy się cieszyć z tego co jest, chociaż chciałoby się więcej”
Kubica po wczorajszych treningach : “Ciężkie warunki oraz duża wysokość nad poziomem morza sprawiają, że tracimy dużo docisku aerodynamicznego, jak i wszyscy. Wolne zakręty same z siebie są już bardzo wolne, ale przy bardzo niskiej przyczepności jazda w nich jest bolesna. Na szybkich zakrętach też brakuje nam przyczepności. Wszyscy są w tej samej sytuacji. Nie da się zmienić wysokości, ale jako że nasz punkt wyjścia jest jeszcze niższy, to cierpimy na tym bardziej. Od początku wiedzieliśmy jednak, że będzie nam tu ciężko.” Przed nami 3 trening i kwalifikacje. Zapraszamy do śledzenia i komentowania.
Pierwsze Grand Prix, zaliczane do punktacji Mistrzostw Świata, na tym torze odbyło się w 1963 roku, a zwycięzcą został Jim Clark za kierownicą Lotusa.
Tor jest położony na przedmieściach miasta Meksyk i miał trzy wersje. Na pierwszej z nich rozgrywano zawody w latach 1963-1970, a liczyła ona 5 kilometrów. Druga wersja miała 4,421 km (rozgrywano na niej zawody w sezonach 1986-1992), natomiast trzecia ma długość 4,305 km i jest wykorzystywana od 2015 roku.
Robert Kubica o Grand Prix Meksyku
Fot. James Moy Photography
“Tak naprawdę nie mogę się doczekać wyjazdu do Mexico City. Miałem okazję jeździć na tym torze przed remontem, gdy miał inny układ. To było ponad dziesięć lat temu, gdy braliśmy udział w pewnym pokazie. Na pewno to jest wyjątkowe miejsce, ponieważ tor jest położony bardzo wysoko, więc poziom docisku w samochodach jest znacznie mniejszy ze względu na gęstość powietrza. Mi zadania nie ułatwia to, że będę musiał oddać auto Nicholasowi i poczekać na drugi trening. Będę musiał szybko nauczyć się układu toru.”
Social media