Przed nami ostatni już trening jak i kwalifikacje w tym sezonie Formuły 1. Zapraszamy do śledzenia oraz komentowania.
FORMULA 1 2019 GRAND PRIX ABU DHABI ETIHAD AIRWAYS
Pierwsze Grand Prix – 2009
Liczba okrążeń – 55
Długość toru – 5.554km
Dystans wyścigu – 305.355 km
Rekord Toru : 1:40.279 Sebastian Vettel (2009)
www: https://www.yasmarinacircuit.com/en
Twitter : https://twitter.com/ymcofficial
Facebook : https://www.facebook.com/yasmarinacircuit
F1 :https://www.formula1.com/en/racing/2019/United_Arab_Emirates.html
Tor został wybudowany na naturalnej wyspie Yas, sztucznie powiększonej do 2.550 hektarów, na północno-wschodnim krańcu miasta, na wschód od innej wyspy – Abu Dhabi. Prace nad „luksusowym” torem, który zawierał w sobie wiele odniesień do tego w Monako, rozpoczęły się w 2007 roku. Zrezygnowano jednak z początkowego projektu wykorzystania ulic miasta obok nabrzeża, co uczyniło go obiektem w pełni zamkniętym.
Tor Yas Marina został otwarty 30 października 2009 roku, na ostatni wyścig sezonu Formuły 1 (odbył się 1 listopada), Etihad Airways Abu Dhabi Grand Prix.
Yas Marina realizuje nowe podejście do architektury, w którym nowoczesność spotyka się z tradycyjnymi elementami, charakterystycznymi dla lokalnej kultury. Ponieważ projekt nie miał ograniczeń finansowych, zainwestowano też w budowę hoteli, pól golfowych i centrum handlowego. Tuż obok toru powstał również ultranowoczesny, kryty park rozrywki Ferrari World o powierzchni 200.000 m² – jedyny taki obiekt tej marki na świecie, charakteryzujący się czerwonym zadaszeniem, inspirowanym sylwetką produkowanych przez tę markę samochodów, który przyozdobiony jest herbem z cavallino rampante o średnicy 66 metrów.
Robert Kubica o Abu Dhabi
“Abu Dhabi to dość trudny tor, ale postaramy się zoptymalizować samochód najlepiej jak potrafimy w ostatnim wyścigu sezonu. Będzie to moje ostatnie Grand Prix z Williamsem, więc chciałbym zebrać wszystko razem dla chłopaków i dla zespołu.”
GP Abu Dhabi 2019 – Dzień 3 – Harmonogram weekendu
Piątek, 29 Listopada 2019
10:00 – 11:30 : 1 sesja treningowa
14:00 – 15:30 : 2 sesja treningowa
Sobota, 30 Listopada 2019
11:00 – 12:00 : 3 sesja treningowa
14:00 – 15:00 : Kwalifikacje
Niedziela, 1 Grudnia 2019
14:10 – 16:10 : Wyścig
Transmisja Eleven GP Abu Dhabi 2019 – Dzień 3
GP Abu Dhabi 2019 – Opony na wyścig
Wyniki trzeciej sesji treningowej
Kwalifikacje – klasyfikacja końcowa
Dzisiejsze wypowiedzi Roberta Kubicy
Jaki był problem podczas pierwszego przejazdu?
Było kilka rzeczy, które nie działały. To nie były duże problemy, rozwiązaliśmy je. Trochę logistyki…
Czyli nie z samochodem?
Jeden nie był właściwie związany nie z samochodem, ale na samochodzie, a drugi dotyczył tego, że mogliśmy lepiej poradzić sobie z pewną sprawą. Tak jak mówię, nie były to wielkie rzeczy.
To w takim razie jak wpłynęły na twoją jazdę?
Gdy zaczynaliśmy pierwsze okrążenie, opony nie były w odpowiednim stanie. Wiedząc, że mam drugie okrążenie, nie naciskałem mocno, nie chciałem bardziej obciążać gum, żeby były w lepszym stanie na drugą próbę, ale musiałem ją anulować. Zjechałem, więc straciłem trochę czasu, trochę wiedzy.
A jak druga próba?
Była OK. Nic spektakularnego, powiedziałbym. Nie było źle. Pewnie w niektórych miejscach mogło być lepiej, w niektórych nie było źle. Tak jak mówię, brakowało mi trochę wiedzy, co się może wydarzyć, a ponieważ tu warunki na torze się szybko zmieniają, moim punktem odniesienia był trzeci trening. A ponieważ nie miałem – powiedzmy – porządnego okrążenia w pierwszym przejeździe, to nie były najłatwiejsze kwalifikacje. Ale było OK.
Co sądzisz o bilansie walki w kwalifikacjach z kolegą z zespołu?
Nie mam tu wiele do powiedzenia. Trudno to nazwać walką, gdy chodzi o ostatni rząd. Ale jeśli chcesz nazwać to walką, to solidnie ją przegrałem. Ale jeśli potem spojrzysz na klasyfikację, to ją wygrałem. Czy nie wygrałem jeszcze – bo jeszcze jest jeden wyścig! Więc zależy, na co patrzysz. To żart. Sarkastyczna odpowiedź. Tak czy inaczej wytniesz to, jak chcesz. Myślę, że generalnie to nie było łatwe dla żadnego z nas. Oczywiście George wykonał świetną robotę, ja często miałem duże problemy, bo traciłem wyczucie auta, i tak było też tu, gdzie pierwszy trening był najlepszy i był jedyną sesją w roku, w której w pewnym aspekcie czułem się komfortowo. Zajęło nam to wiele wyścigów, ale przynajmniej wygląda na to, że teraz zespół to rozwiązał. Ja miałem szansę testować to w piątek, pewnie w przeszłości to rozwiązanie było użyte u George’a. Nie ma to tak naprawdę znaczenia. Koniec końców, gdy masz taki trudny rok, to niewiele zmienia, czy jesteś 18. czy 20. To, co się liczy, to twoje odczucie i osobista ocena tego, co zrobiłeś i co mogłeś zrobić lepiej, co osiągnąłeś. Nawet, jeśli trudno teraz na to patrzeć, bo generalnie sezon był dość negatywny.
To w takim razie jesteś osobiście zadowolony ze swoich występów?
Jak powiedziałem, jesteśmy kierowcami wyścigowymi i zawsze chcemy osiągać lepsze wyniki. W tym sezonie jest bardzo trudno ocenić, jakie mogłyby być moje możliwości i jakie są. Z drugiej strony ten sezon – i sądzę, że to jest najważniejsze – dał mi przekonanie, że mogę się ścigać na najwyższym poziomie, w innych mistrzostwach, dlatego pragnę się skoncentrować na ściganiu w przyszłym roku, bo myślę, że pracując z zespołem, cokolwiek będę robił, wciąż mogę się dobrze bawić i się sprawdzić. I to jest najcenniejszy wniosek z tego sezonu. Choć tak jak mówię, w tym sezonie było niemal niemożliwe, żeby to zobaczyć. I mam wrażenie, że kilka rzeczy mogliśmy zrobić lepiej, ale myślę, że jeżeli przejdziesz się po padoku to każdy mógłby coś zrobić lepiej i to jest właśnie esencja motosportu i Formuły 1. Zawsze możesz być lepszy, zawsze szukasz więcej od siebie, ale także lepszej współpracy z teamem tego typu rzeczy.
Czy w tym sezonie wróciłeś do dawnej formy?
Sądzę, że nie da się odpowiedzieć na to pytanie, ponieważ po pierwsze musisz znaleźć się na pozycji, na której będziesz w stanie pokazać, że jesteś tak dobry, jak wcześniej, a sądzę, że w tym roku często nie było to możliwe. To proste. Gdy ścigasz się z przodu jest inaczej, niż gdy walczysz z tyłu. Z punktu widzenia operacyjnego, czy wykonywanej pracy, czuję się nawet bardziej rozczarowany, niż jeśli chodzi o wyniki, ale to moje osobiste przemyślenia. Uważam, że jako grupa – wliczając w to mnie – w tym roku nie zrobiliśmy wystarczająco dużo. Tak naprawdę nie robiliśmy tego przez ostatnich 24 miesięcy. Bo pracuję z tym zespołem nie tylko w tym roku. Jestem tu dłużej, niż dwa lata. George ma dokładnie te same wnioski, które miałem ja po przejechaniu moich pierwszych w życiu pięciu okrążeń bolidem Williamsa w Abu Zabi. To pokazuje, że nie zrobiliśmy wystarczająco dużo przez tych 24 miesięcy. Mówię to w imieniu całej grupy, bo byłem i wciąż jeszcze przez krótki czas będę jej członkiem. To dla mnie największe rozczarowanie, jeśli chodzi o pracę tu. Z mojego punktu widzenia powinniśmy byli reagować znacznie szybciej i powinniśmy operować z większym przekonaniem, że możemy rozwiązać problemy, zamiast uważać, że nie ma problemów. Z jednej strony dobre jest, że po 24 miesiącach słyszę te same konkluzje od George’a, bo to upewnia mnie, że nie tylko ja to czułem. To tak, jakbyś wyciął i wkleił dokładnie moje komentarze sprzed dwóch lat. Z drugiej strony pokazuje to, że przez 24 miesiące niewiele rzeczy się zmieniło. To jest Formuła 1, a w Formule 1 musisz reagować szybko. Inaczej będziesz tracił, zamiast się poprawiać, lub będziesz się poprawiał, ale nie tak bardzo, jak to możliwe. We mnie zmieniło się to, że jestem znacznie starszy, niż dziesięć lat temu. To często zła rzecz, ale z drugiej strony patrzysz na sprawy z szerszej perspektywy. Z jednej strony – kocham Formułę 1, a ona inspiruje mnie, bo jest tak skomplikowana, z drugiej – musisz pozostawać w grze, aby rozwiązywać problemy i przekonywać, że te konkretne problemy należy rozwiązać. Gdy ci tego brakuje, zostajesz sam w swojej walce, a gdy jesteś sam… Nie możesz nic zmienić.
Źródło : Cezary Gutowski Facebook
Social media