Już odliczamy dni do pierwszego wyścigu F1 w tym sezonie. Zanim jednak rozpoczniemy race week, przytaczamy najważniejsze wiadomości z ostatnich dni. Zapraszamy do lektury i komentowania.
Bolid Alfa Romeo Racing Orlen z poprawkami na Grand Prix Austrii
W wywiadzie dla AMuS, Beat Zehnder opowiedział o pracy ekipy z Hinwil w czasie pandemii COVID-19, oraz o poprawkach w bolidzie C39 które pojawią się już podczas GP Austrii.
“Nasza letnia przerwa skończyła się 25 maja. Od tamtej pory powoli wracaliśmy do normalnej działalności. Chociaż w Szwajcarii liczby związane z koronawirusem nie były najgorsze, wprowadziliśmy poranną i popołudniową zmianę, aby zminimalizować kontakty.”
“Większość inżynierów pracuje z domu i wróci dopiero 29 czerwca. Z kolei mechanicy wyścigowi zjawili się w fabryce 15 czerwca.”
Zehnder oznajmił, że w Austrii pojawi się ulepszona wersja C39.
“Samochód z Melbourne był na poziomie tego z dwóch ostatnich dni sesji testowej w Barcelonie. Wszystkie zaplanowane na później aktualizacje zostaną przygotowane na wyścig w Austrii. Zdecydowaliśmy się na wprowadzenie poprawek na Spielberg i Silverstone, ponieważ tak naprawdę nie wiemy ile będzie rund w tym sezonie.”
“W tym roku nie zostało wiele czasu. Powinniśmy trochę pojeździć, nim zdecydujemy się wprowadzić do samochodu kolejne rzeczy.”
Wciąż obowiązujące obostrzenia w podróżowaniu oraz potrzeba przestrzegania procedur ustalonych przez F1 i FIA sprawiają, że logistyka będzie w nadchodzącym sezonie sporym wyzwaniem. Zespół z Hinwil pierwsze sześć wyścigów podzieli na dwa bloki.
“Do Austrii jedziemy samochodami. Zawsze tak robiliśmy. Możemy w ten sposób zminimalizować zewnętrzne kontakty. Po drugim wyścigu w Spielbergu przejedziemy 400 km do Budapesztu.”
“Z kolei jeśli Anglia odbędzie się zgodnie z planem, stamtąd polecimy prosto do Hiszpanii. Chodzi o to, aby zespół pozostawał w tej „bańce izolacyjnej” każdorazowo przez trzy tygodnie. Nikt więc nie wróci do domu, z wyjątkiem sytuacji awaryjnych.”
McLaren i pożyczka od Narodowego Banku Bahrajnu
Jak podaje Autosport.com,McLaren Group jest blisko zorganizowania pożyczki od Narodowego Banku Bahrajnu. Kolejny zastrzyk gotówki ma uchronić firmę przed utratą płynności finansowej.
Zabieg pozwoliłby spółce dokonać pierwszego etapu refinansowania, a pomocy udzieliłaby zaprzyjaźniona firma, dzieląca właściciela z McLaren Group. 44 procent akcji Narodowego Banku Bahrajnu należy do Mumtalakat Holding Company. Ten sam podmiot posiada 56 procent udziałów w McLarenie.
Dokumenty sądowe wskazują, że McLaren chce uzyskać 280 milionów funtów brytyjskich. Pieniądze potrzebne są już w pierwszej połowie lipca. Producent wszczął niedawno postępowanie prawne w celu uwolnienia swoich aktywów – infrastruktury w Woking i kolekcji historycznych samochodów – spod zabezpieczenia innej transakcji.
Do tej pory jakikolwiek ruch był zablokowany przez akcjonariuszy, którzy trzymają pieczę nad kluczowymi aktywami. Mają oni własny plan udzielenia pożyczki McLarenowi, jednak na warunkach, które są nie do przyjęcia przez zainteresowaną firmę. Przedstawiciele McLarena spostrzegli, że posiadacze obligacji starają się stworzyć sytuację, w której nie będzie można im odmówić.
W minionym tygodniu sąd zgodził się na przyspieszenie procesu, który rozpocznie się 2 lipca. Uważa się, że pożyczka od NBB, o której jako pierwsze poinformowało Sky News, może pojawić się w najbliższym czasie, a wyrok sądu nie jest konieczny. Związki z Bahrajnem sprawiają, że zwolnienie blokad z aktywów nie będzie wymagane.
RTL rezygnuje z transmisji Formuły 1
Po 30 latach, telewizja RTL rezygnuje z transmisji wyścigów F1. Od 2021 roku grupa medialna RTL skupi się na transmitowaniu piłki nożnej.
Jörg Graf, dyrektor zarządzający RTL, powiedział: – “Zmieniła się konkurencja w zakresie praw telewizyjnych, w niektórych przypadkach rynek przegrzał się, pozostawiając tym samym bardzo ambitne, ale uzasadnione ekonomicznie ramy, które sobie wyznaczyliśmy. Skoncentrujemy się teraz z całą naszą siłą, pasją i radością na piłce nożnej jako na telewizyjnym sporcie nr 1 i naszym niedawno nabytym pakiecie praw.”
Nowe barwy Williamsa
Po odejściu sponsora tytularnego – ROKiT, zespół Williams Racing zaprezentował nowe malowanie bolidu FW43.
ROKiT nowym sposnorem Mercedesa?
Jak podaje portal RaceFans, były sponsor tytularny Williams Racing – ROKiT ma przejść do Mercedesa. Według RaceFans już podczas GP Austrii, logo ROKiT może pojawić się na bolidach Srebrnych Strzał.
“Jesteśmy absolutnie zszokowani, że zespół, z którym mamy wieloletni związek podpisał umowę z ROKiT, zwłaszcza po tym co się stało.” – powiedział anonimowy informator serwisu RaceFans.
Nieoficjalnie mówi się, że rozmowy na temat sponsoringu prowadzono również z Haasem, Ferrari i Racing Point.
KOMENTARZE KIBICÓW
Social media