^

Robert Kubica - Klub Kibiców

czwartek, 30 lipca 2020

F1 – Grand Prix Wielkiej Brytanii 2020/DTM – Spa 2020

Kolejny weekend wyścigowy przed nami. Podczas gdy Formuła 1 gości w Wielkiej Brytanii, Robert Kubica przebywa w Belgii gdzie już w sobotę zadebiutuje na torze SPA w serii DTM, za kierownicą BMW M4 w zespole ORLEN Team Art.

Formula 1 Pirelli British Grand Prix 2020

Strona:https://www.silverstone.co.uk/

F1:https://www.formula1.com/en/racing/2020/Great_Britain.html

Pierwsze Grand Prix – 1950
Liczba okrążeń – 52
Długość toru – 5.891 km
Dystans wyścigu – 306,198 km

Rekord toru – 1:27.369 Lewis Hamilton (2019)

Tor leży 53 kilometry na północny wschód od Oxfordu, niedaleko miasteczka Silverstone, na granicy dwóch brytyjskich hrabst – Northamptonshire i Buckinghamshire, zlokalizowanych nieopodal Londynu. Zbudowany na terenie używanej w czasie drugiej wojny światowej bazy brytyjskich sił lotniczych, tor oddano do uźytku w roku 1943. Tor Silverstone najbardziej znany jest jako gospodarz Grand Prix Wielkiej Brytanii. Grand Prix Wielkiej Brytanii rozegrane w roku 1950 było pierwszym w historii mistrzostw świata Formuły 1. W latach 1955-1986 wyścig przemieszczał się pomiędzy Silverstone, Aintree i Brands Hatch, ale od 1987 r. zagościł na stałe w Silverstone.

Harmonogram Grand Prix Wielkiej Brytanii

Piątek, 31 Lipca 2020: Pierwszy Trening 12:00 – 13:30

Piątek, 31 Lipca 2020: Drugi Trening 16:00 – 17:30

Sobota, 1 Sierpnia 2020: Trzeci Trening 12:00 – 13:00

Sobota, 1 Sierpnia 2020: Kwalifikacje 15:00 – 16:00

Niedziela, 2 Sierpnia 2020: Wyścig 15:10

Transmisja Eleven

Grand Prix Wielkiej Brytanii 2020 w Polsacie

Niedziela 2/08/2020

15.05 – 17.10

Opony na wyścig


DTM

SPA-FRANCORCHAMPS 1.08 – 2.08.2020

Rok otwarcia toru – 1920
Liczba zakrętów – 19
Długość toru – 7.004 km

Pierwotna, 15-kilometrowa wersja, składająca się z połączonych odcinków dróg publicznych, została zaprojektowana przez Jules’a de Thier. Tor został zainaugurowany przez motocyklistów w 1922 roku, a dwa lata później po raz pierwszy zorganizowano tu 24-godzinny wyścig w Spa. Jest to drugi po Le Mans rozgrywany do dziś wyścig wytrzymałościowy. Pierwszy międzynarodowy wyścig dla bolidów jednomiejscowych rozegrano na torze Spa-Francorchamps w 1925 roku. W imprezie tej wzięło udział siedem samochodów, a zwycięstwo odniósł słynny kierowca Alfy Romeo, Antonio Ascari, ojciec późniejszego dwukrotnego mistrza świata, Alberto.

Od połowy lat dwudziestych do rozpoczęcia II wojny światowej królowały tu wyścigi motocyklowe, 24-godzinny wyścig wytrzymałościowy, a także Grand Prix Belgii. Tuż przed wybuchem wojny obiekt ten wzbogacił się o nowy zakręt, Raidillon, który zastąpił wolny fragment toru w okolicy Eau Rouge. W ten sposób powstała słynna kombinacja dwóch bardzo szybkich zakrętów Eau Rouge i Raidillon.

Po siedmioletniej przerwie, spowodowanej zmaganiami wojennymi, wyścigi powróciły na tor Spa-Francorchamps w 1947 roku.  Wkrótce jednak postęp techniczny i związany z nim wzrost prędkości bolidów spowodował, iż tor ten stał się wręcz zbyt szybki i co za tym idzie bardzo niebezpieczny.

W 1960 roku podczas weekendu Grand Prix zginęło dwóch brytyjskich kierowców: Chris Bristow i Alan Stacey, a dwaj inni: Stirling Moss i Michael Taylor zostali poważnie ranni. W międzyczasie do listy prestiżowych imprez na torze Spa dołączył wyścig na 1000 km, w którym aż pięciokrotnie triumfował lokalny kierowca, Jacky Ickx. Ze względu na wątpliwości dotyczące bezpieczeństwa, Grand Prix Belgii została usunięta z kalendarza wyścigów Formuły 1 w 1969 roku. W trakcie dwuletniej przerwy dokonano pewnych zmian, mających na celu poprawę bezpieczeństwa.

Na niewiele się to jednak zdało, zresztą trudno było zapewnić bezpieczeństwo na tak długiej trasie, biegnącej niejednokrotnie blisko zabudowań. W tej sytuacji po 1970 roku zaprzestano rozgrywania wyścigów Formuły 1 na tym obiekcie.

Choć zaprzestano wyścigów F1 na  Spa nadal odbywały się inne wyścigi, w których dochodziło do groźnych wypadków, aż w końcu zapadła decyzja o gruntownej przebudowie tego obiektu. Inauguracja nowej wersji Spa-Francorchamps nastąpiła w 1979 roku. W 1994 roku po wypadku Ayrtona Senny na torze Imola, wprowadzono kilka zmian, przebudowano szykanę Eau Rouge, a w 2007 roku zmodyfikowano szykanę Bus Stop.

Jens Marquadt (szef ekipy BMW)

Nikt z nas nigdy nie doświadczył takiej sytuacji, jak ta z wiosny tego roku, ani w życiu zawodowym, ani w życiu osobistym – i to nie w rodzinie DTM. Do tego momentu w roku przeprowadzilibyśmy już kilka wyścigów w sezonie 2020 i zapoznalibyśmy się z nowymi torami wyścigowymi, ale zamiast tego wszyscy doświadczyliśmy zatrzymania awaryjnego. Zamknięcie społeczne w wyniku pandemii COVID19 dotknęło również sporty motorowe na całym świecie. Wszystko się zatrzymało i przez długi czas nikt nie był w stanie wiarygodnie stwierdzić, kiedy i jak będzie się dalej działo.

Tak więc cieszymy się, że w końcu będziemy mogli wrócić na tor, żyć naszą pasją. Gerhard Berger i jego zespół na ITR zasługują na wielkie podziękowania, ponieważ dzięki wielkiemu wysiłkowi i ogromnemu zaangażowaniu udało im się opracować aktualny kalendarz wyścigów, mimo wszystkich przeciwności losu, oraz dopracowaną koncepcję bezpieczeństwa. Ponieważ nawet jeśli jesteśmy w stanie ścigać się ponownie, bezpieczeństwo i zdrowie każdego z nas ma nadal najwyższy priorytet.

W tym roku warunki są zdecydowanie bardzo szczególne. Wyścigi będą zupełnie inne niż te, do których jesteśmy przyzwyczajeni, z zachowaniem środków bezpieczeństwa i higieny dla zespołów i kierowców, i prawdopodobnie przed pustymi trybunami. Wszystkim nam naprawdę będzie brakowało kibiców.

Perspektywy na przyszłość DTM zostały oczywiście zszargane po ogłoszeniu przez naszych rywali – Audi Sport , że będzie się wycofywać z serii w przyszłym roku. Jedno jest jednak jasne, po zeszłym roku, który okazał się dla nas niezadowalający pod względem wyników, starannie przygotowaliśmy się do nadchodzącego sezonu – oczywiście w ramach obowiązujących przepisów.

Jesteśmy wojownikami i chcemy w tym roku wystawić naszym kibicom najlepsze możliwe show – i żyć według własnych wysokich standardów. W związku z tym, mimo niezwykłych warunków, nie możemy się doczekać rozpoczęcia sezonu i czekamy na niego z niecierpliwością.

W BMW M Motorsport, BMW M4 DTM, które intensywnie optymalizowaliśmy zimą, a nasze sprawdzone, doświadczone zespoły, BMW Team RMG i BMW Team RBM, są gotowe. Nowe twarze, które witamy w naszym sześcioosobowym, roboczym składzie kierowców to Lucas Auer i Jonathan Aberdein, którzy już w przeszłości demonstrowali swoje umiejętności w DTM.

Oczywiście cieszymy się z nowego prywatnego zespołu Orlen Team ART Grand Prix oraz powrotu Roberta Kubicy do kokpitu BMW. Kubica jest prawdziwym atutem DTM.

Debiut Roberta Kubicy w DTM

Po raz pierwszy w tym sezonie wystąpi prywatny zespół kliencki z BMW Turbo power, który sprowadzi znanego kierowcę z powrotem do kokpitu BMW. W BMW M4 DTM zespołu ORLEN Team ART Grand Prix, Robert Kubica będzie po raz pierwszy rywalizował w serii DTM. Po ponownym starcie w Formule 1 w 2019 roku, po długiej przerwie spowodowanej wypadkiem na Ronde di Andora.

W latach 2006-2009 Kubica wystartował w pierwszych 57 z 97 wyścigów Formuły 1 dla BMW SauberF1 Team i świętował swoje jedyne zwycięstwo w Montrealu w 2008 roku. Podczas testu dla młodych kierowców w Jerez de la Frontera w Hiszpanii w grudniu 2019 roku Kubica po raz pierwszy po dziesięcioletniej przerwie ponownie wybrał się na tor w samochodzie wyścigowym BMW.

Z kolei ART Grand Prix powraca do DTM. Zespół, który został założony w 2005 roku z Sébastienem Philippe’em jako dyrektorem zespołu który zdobył sławę w różnych jednoosobowych seriach aż do GP2 i Formuły 2, zakwestionował DTM w 2015 i 2016 r. i świętował w sumie cztery miejsca na podium.

Kalendarz DTM 2020

Transmisja

Cały sezon DTM 2020 będzie transmitowany w stacji Eleven Sports. Treningi można zobaczyć na żywo na oficjalnym kanale DTM na YouTube: DTM Official.

Plan transmisji Eleven Sports 1

DTM w Super Polsat

Sobota 1/08/2020

13.25 – 14.25

DTM Trening 1/08/2020 Transmisja Live

Galeria

KOMENTARZE KIBICÓW
Autor: Karolina
o 19:29

Udostępnij:

error: Content is protected !!