W ten weekend po raz pierwszy od 2006 roku w Imola powraca Grand Prix Formuły 1. Z obecnych kierowców podstawowych w stawce, tylko Kimi Raikkonen brał udział w wyścigu F1 na tym torze. Kierowca rezerowy Alfa Romeo Racing Orlen – Robert Kubica miał również okazję do ścigania się na Imoli oraz ma za soba jeden z FP1 z ekipą BMW Sauber na tym właśnie torze.
“Ścigałem się na Imoli we włoskich mistrzostwach Formuły Renault w 2002 roku, a później przeprowadziłem tam kilka testów w F1. Prawie zapomniałem, że w 2006 roku trenowałem również w piątek z Sauberem w San Marino GP. W następnym roku ścigałem się, ale F1 nigdy nie wróciła do Imoli.”
“Ostatni raz byłem tam na krótkim teście, jakieś siedem lat temu. Pomagałem znajomemu w treningu, więc przejechałem kilka okrążeń autem. Nie robiłem tam ostatnio nic więcej – chociaż ten tor nigdy się nie zmienia!”
“To historyczne miejsce, niestety zapamiętane z wypadku Ayrtona Senny. Dla kogoś, kto dorastał jako kierowca we Włoszech i zaczął przyjeżdżać do Włoch na wyścigi w 1998 roku, kiedy miał 13 lat, jest to wyjątkowe miejsce, jak Monza.”
“To jedno z tych miejsc, w których naprawdę czujesz historię i energię sportów motorowych. Nie mogę się doczekać.”
“Sam format weekendu wyścigowego będzie czymś nowym dla F1, więc myślę, że będzie to dość trudne, ponieważ nie masz czasu na reakcję – będzie to duże wyzwanie zarówno dla zespołów, jak i inżynierów.”
“Na tym etapie zespoły dokładnie wiedzą, jak zachowuje się ich samochód i czego potrzebują, więc nie spodziewam się żadnych dużych zmian.”
“Na pewno jest to jednak coś nowego i jak zawsze, nowe rzeczy są dość ekscytujące. Nowy tor, nowy format weekendu, będzie ciekawie.”
“Imola to jeden z tych torów, na których przy tych nowoczesnych samochodach, niektóre odcinki będą niesamowite.”
“To oldschoolowy tor, bez wielkich możliwości wyprzedzania, właściwie żadnych okazji do wyprzedzania! Myślę, że strefy DRS będą kluczowe i mogą otworzyć kilka możliwości. Bez wielkich błędów i dużych prędkości jest to bardzo trudny tor do ścigania się.”
“Z drugiej strony jest to świetny tor do jazdy, a zwłaszcza obecnym bolidem F1 będzie to niezła frajda dla kierowców. Obecna sytuacja, wraz z otwarciem F1 na nowe lub stare tory, daje dużą szansę, aby naprawdę porównać, jak to jest prowadzić samochód F1 na torach oldschoolowych i nowoczesnych.”
“Imola to dobry przykład, w którym na pewno masz pewne wyzwania, takie jak jazda po krawężnikach. Variante Alta, które znajduje się na samym końcu toru, będzie prawdopodobnie dość bolesnym odcinkiem dla tych dużych samochodów.”
“Inne odcinki, takie jak Acque Minerali, na których jedzie się pod górę i szybko skręcamy w lewo, oraz ogromny odcinek zjazdowy, gdzie pierwsza prawa będzie prawdopodobnie płaska, a potem będzie duża strefa hamowania i krótki zakręt jadący pod górę.”
“Pytanie brzmi – czy jeśli ktoś zabezpieczy wewnętrzną, w lewym zakręcie przed pierwszą strefą hamowania, czy kierowca z DRS będzie miał wystarczająco dużo czasu, aby wykonać ruch na zewnętrznej i być z przodu przed strefą hamowania?”
“Należy zatem pamiętać o prędkości maksymalnej, a wyprzedzanie na pewno będzie łatwiejsze w przypadku samochodów, które będą miały rozsądną prędkość maksymalną. W przeciwnym razie będzie to prawie niemożliwe.”
Social media