^

Robert Kubica - Klub Kibiców

czwartek, 11 lutego 2021

Kolejne zmiany w F1

F1 i kolejne zmiany. W świecie królowej motorsportu wiele się dzieje, dlatego mamy dla was znów zbiór najważniejszych wiadomości z ostatnich dni.

F1

Fot. Motorsport.com

Zmiany w kampanii F1 : “We Race As One”

Formuła 1 ma zamiar kontynuować kampanię “We Race As One”. Zrezygnowano jednak z symbolu całej kampanii – tęczy.

Hasło „We Race As One” miało podkreślić i uhonorować globalną walkę z COVID-19 oraz zwrócić uwagę na dyskryminację i problemy segregacji rasowej.

W zeszłym roku, logo tęczy pojawiło się min. na bolidach, samochodzie bezpieczeństwa.

W roku 2021, kampania skupiać się będzie na trzech głównych tematach: zrównoważonym rozwoju, różnorodności i integracji oraz społeczności.

Zrezygnowano jednak z logo w postaci tęczy oraz nie będzie też demonstracji przeciwko rasizmowi przed każdym wyścigiem – za to ten czas ma być poświęcany na wspólne manifestowanie poparcia dla istotnych kwestii.

Grand Prix Portugalii dołączy do kalendarza F1?

F1

Fot. Sky Sports

Po kilku tygodniach niepewności, co do rund otwierających tegoroczne mistrzostwa świata, w przypadku kandydatury Portugalii był największy znak zapytania, ze względu na trudną sytuację z pandemią koronawirusa w tym kraju.

Po rozmowach w ostatnich dniach między F1 i organizatorami wyścigu, prowadzonych w celu lepszego zrozumienia sytuacji w Portugalii, obie strony osiągnęły porozumienie, że zawody mogą się odbyć.

Wobec powyższego Grand Prix Portugalii ma zająć wolne miejsce w kalendarzu, które widniało w terminie 2 maja.

Decyzja w sprawie Portugalii oznacza, że ostatecznie Bahrajn otworzy mistrzostwa (28 marca), a Imola będzie gospodarzem drugiej rundy (10 kwietnia).

Zespoły zostaną poinformowane o planach kalendarzowych na spotkaniu Komisji F1, które odbędzie się w czwartek.

Nie brakuje jednak komplikacji, wynikających z powodu nowych ograniczeń dotyczących kwarantanny, które zostały wprowadzone w Wielkiej Brytanii. Portugalia znajduje się na „czerwonej liście” krajów, z których każdy powracający musi poddać się hotelowej kwarantannie przez dziesięć dni.

Ponieważ nie ma żadnych wyjątków od powyższej reguły, personel zespołów F1, stacjonujących w Wielkiej Brytanii, nie będzie mógł dotrzeć do swoich baz po GP Portugalii, przed GP Hiszpanii, które jest zaplanowane na 9 maja. Z drugiej strony zaledwie tydzień dzielący obydwie rundy sprawia, że i tak wielu pracowników nie wróciłoby do domów pomiędzy zawodami.

W przypadku braku zgody na wyścig na Algarve International Circuit rozważano, aby Bahrajn gościł dwie pierwsze rundy sezonu, a GP Emilii-Romanii stanowiło trzecią odsłonę mistrzostw, ale uważa się włączenie Portugalii do kalendarza zawsze było traktowane priorytetowo.

Nowy kontrakt Lewisa Hamiltona

Fot. Getty Images

Po wielu tygodniach oczekiwań, Lewis Hamilton podpisał nowy roczny kontrakt z ekipą Mercedesa.

Hamilton :

“Jestem podekscytowany, że wkraczam w dziewiąty sezon z moimi kolegami z Mercedesa. Razem dokonaliśmy niesamowitych rzeczy. Nie mogę doczekać się kontynuowania naszych sukcesów, starając się dalej rozwijać, zarówno na torze, jak i poza nim.”

“Jestem zdeterminowany do kontynuowania podróży, którą rozpoczęliśmy w zeszłym roku, aby uczynić sport motorowy bardziej różnorodnym dla przyszłych pokoleń.”

“Jestem wdzięczny, że Mercedes wspiera moje działania o zajęcie się tą kwestią Z dumą mogę powiedzieć, że razem idziemy naprzód, tworząc fundację poświęconą różnorodności i integracji w sporcie.”

“Jestem zainspirowany tym wszystkim, co możemy razem zbudować i nie mogę się doczekać powrotu na tor w marcu.”

Toto Wolff wyjaśnia dlaczego tylko roczna umowa.

Fot. Motorsport Images

Roczna umowa Hamiltona z Mercedesem sprawiła, że pojawiły się spekulacje o ostatnim sezonie Lewisa w F1. Toto Wolff wyjaśnia :

“Wspólnie uzgodniliśmy roczny kontrakt. Przede wszystkim w sezonie 2022 nastąpi znaczna zmiana przepisów.”

“Chcemy też zobaczyć, jak będzie rozwijała się sytuacja na świecie z naszą firmą. Do tego dochodzi fakt, że nasze rozmowy były prowadzone dość późno.”

“Chcieliśmy omówić temat kontraktu pod koniec (zeszłego) sezonu, między wyścigami w Bahrajnie, ale Lewis wtedy nie czuł się dobrze.”

“Dyskusja rozpoczęła się więc tuż przed świętami Bożego Narodzenia. Ważne było, aby wszystko poukładać jak najszybciej i w związku z tym pomyśleliśmy, że dyskusję o 2022 roku odłożymy na dalszy etap sezonu 2021.”

Zamrożony rozwój silników

Podczas czwartkowego spotkania Komisji F1 jednogłośnie przyjęto propozycję zamrożenia rozwoju silników wraz z początkiem sezonu 2022.

Ograniczenie prac nad jednostkami napędowymi forsował Red Bull, który po decyzji Hondy o wycofaniu się z F1 chce samodzielnie korzystać z silników japońskiego producenta.

Austriacki koncern nie udźwignąłby jednak kosztów związanych z rozwojem i dlatego warunkował swoją przyszłość w najważniejszej wyścigowej serii świata od dzisiejszego rozstrzygnięcia.

Zespoły, FIA i F1 dyskutowały również na temat próbnego rozegrania sobotnich sprintów (podczas rund w Kanadzie, Włoszech i Brazylii), decydujących o polach startowych do niedzielnego wyścigu głównego.

Krótka rywalizacja miałaby się odbyć na dystansie 100 km. Idea nie otrzymała formalnej zgody, ale nie została też odrzucona.

Ekipy chcą poznać więcej szczegółów, aby wskazać zalety i wady proponowanego rozwiązania.

Źródło : http://Motorsport.com

Robert Kubica Klub Kibiców – (robertkubica-klubkibicow.pl)

KOMENTARZE KIBICÓW
Autor: Karolina
o 18:57

Udostępnij:

error: Content is protected !!