Za nami prezentacja bolidu C41 w Warszawie oraz dzień filmowy zespołu Alfa Romeo Racing Orlen w Barcelonie. Czas na podsumowanie ostatnich wiadomości ze świata F1. Zapraszamy do komentowania :)

Fot. A;fa Romeo Racing ORLEN
Binotto o poprzednich problemach Ferrari i sezonie 2021

Fot. Motorsport.com
Zespół z Maranello, ma za sobą bardzo trudny sezon F1 2020, jeden z najgorszych w historii. Mistrzostwa świata Formuły 1, zakończyli na szóstym miejscu. Na słabe wyniki zespołu, wpłynęła mocno niekonkurencyjna jednostka napędowa. Dużo problemów sprawiała też aerodynamika bolidu SF1000.
Zespół ciężko pracował przez zimę w swojej bazie w Maranello, aby zaradzić zeszłorocznym problemom i są przekonani, że podczas nadchodzącego sezonu 2021 unikną już takich kłopotów.
Mattia Binotto :
“Naszym głównym problemem była prędkość na prostych. Nie wynikało to jedynie z mocy, ale również z powodu dużego oporu.”
“Ciężko pracowaliśmy zarówno nad jednostką napędową, jak i aerodynamiką, aby zmniejszyć opór, jaki stawia bolid.”
“Opierając się na naszych dzisiejszych symulacjach, danych z hamowni i tunelu aerodynamicznego, sądzę, że odzyskaliśmy sporo prędkości na prostych.”
“Spodziewam się, że tempo nie będzie już taką bolączką, jak ostatnio. Mam nadzieję, że będziemy konkurencyjni, ale dowiemy się o tym dopiero w Bahrajnie, ponieważ jest to zależne również od tego, co zrobili inni.”
“Mimo wszystko uważam, że nasz samochód jest z pewnością bardziej wydajny w porównaniu do zeszłorocznego. Mówiąc o osiągach, nawiązuję zarówno do aerodynamiki, jak i jednostki napędowej.”
Brak Fernando Alonso na prezentacji bolidu Alpine

Fot. Formula 1
Po dwóch latach nieobecności w F1, Alonso powraca jako kierowca podstawowy w ekpie Alpine znanej wcześniej jao Renault.
Fernando Alonso na początku tego miesiąca miał wypadek podczas treningu rowerowego w Szwajcarii. Doznał min. pęknięcia górnej szczęki i wymagana była operacja.
“Z przykrością potwierdzamy, że Fernando Alonso nie będzie obecny na spotkaniu z mediami podczas sesji pytań i odpowiedzi.”
“Sytuacja sanitarna i obowiązujące przepisy nie pozwalają na prowadzenie jakichkolwiek działań marketingowych i komunikacyjnych podczas przygotowań do sezonu w tym kluczowym okresie.”
BWT pozostaje z ekipą Aston Martin

Fot. James Moy Photography
BWT związało się z ekipą z Silverstone w 2017 roku, kiedy występowała ona jeszcze pod nazwą Force India. Różowe malowanie stało się charakterystyczną cechą zespołu, przemianowanego później na Racing Point.
Po transformacji w Astona Martina pojawiły się plotki o odejściu BWT. Austriacką firmę łączoną z Williamsem i Haasem, jednak ostatecznie logo marki pojawi się na samochodach Astona Martina, które przywdzieją kolory „brytyjskiej zieleni”.
Źródło : Motorsport.com
Sainz, Ferrari i wypadek podczas testowania opon

Fot. Scuderia Ferrari
Kilka dni temu ekipa Ferrari testowała 18calowe opony Pirelli, które będą obowiązywały w sezonie 2022. Dość szybko pojawiły się informacje o tym, że nowy podstawowy kierowca ekipy – Carlos Sainz, podczas testu rozbił bolid. Oczywiście Hiszpan został zapytany o to portal Autosport. com :
Sainz :
“Testy Pirelli są prywatne i zamknięte. Odpowiadanie na te pytanie jest trudne dla mnie. Nie wiem, ile mogę powiedzieć na ten temat.”
“Nie wiem, ile mogę zdradzić o tym, co działo się podczas testów. Jeśli jednak wydarzyło się coś, o czym ci nie powiem, to było to coś niewielkiego.”
Fittipaldi pozostaje w Haas

Fot. Motorsport.com
Pietro Fittipaldi pozostaje w ekipie Haaas jako kierowca rezerowy na sezon 2021.
Fittipaldi :
“Bardzo się cieszę, że trzeci rok będę w Haasie. Jestem wdzięczny Gene’owi oraz Guntherowi za kolejną szansę.”
“Pracuję z inżynierami już od kilku lat i naprawdę czuję, że Haas to rodzina. Praca z tym zespołem to dla mnie wielka przyjemność.”
“Dwa zeszłoroczne wyścigi pomogły mi zyskać jeszcze więcej doświadczenia i jestem przekonany, że dzięki temu mogę wnieść nowe rzeczy do zespołu.”
“Nie mogę doczekać się rozpoczęcia sezonu i jestem podekscytowany możliwością kontynuowania współpracy z Haasem.”
KOMENTARZE KIBICÓW
Social media