Czy Kimi Raikkonen lubi swoją pracę? Giovinazzi marzy o jeździe dla Ferrari. Czy według nowego szefa F1, zostanie zatwierdzone zamrożenie rozwoju jednostek napędowych? O tym jak i innych ostatnich wiadomościach ze świata Formuły 1 przeczytacie w dzisiejszym wpisie. Zapraszamy do lektury :)
Giovinazzi : “Jazda dla Ferrari jest marzeniem”
W jednym z ostatnich wywiadów dla portalu Crash.net, Antonio Giovinazzi wypowiedział się min. o swojej przyszłości i o Ferrari.
“W tej chwili skupiam się na sobie, a nie innych. Koncentruję się na własnej osobie. To zawsze robimy i dzięki temu mogę być lepszy. Patrzenie na innych kierowców nie przyczyni się do tego.”
“Jazda dla Ferrari jest marzeniem, ale oczywiście zdaję sobie sprawę, że Carlos spędzi tam kilka lat, podobnie jak Charles. Ja również jestem częścią rodziny Ferrari i miło czuć ich wsparcie.”
“Nigdy nie wiadomo co się wydarzy, więc teraz skupiam się na jeździe w Alfie Romeo. Wiem, że będę ich reprezentował w tym roku i chcę spisać się, jak najlepiej, a potem zobaczymy co przyniesie 2022 rok.”
Raikkonen : “Wciąż lubię swoją pracę.”
Kimi Raikkonen przekonuje, że kontynuuje swoją karierę w F1, ponieważ ściganie wciąż daje mu wiele radości.
“Nawet jeśli jeździsz dla jednego z czołowych zespołów, nie ma gwarancji, że będziesz wygrywał wyścigi.”
“Obecnie dominuje jedna ekipa, a pozostałe osiemnaście samochodów ma niewielkie szanse na zwycięstwa w wyścigach. Wygrywanie jest rzadkością, ale wciąż lubię jazdę i swoją pracę.”
“Zawsze staram się uczynić bolid szybszym i lepszym, dlatego nadal tym się zajmuję, z tego powodu wciąż chcę startować.”
“Gdyby nie sprawiałoby mi to przyjemności, odpuściłbym. Przestałbym tracić czas na podróżowanie po świecie. To zawsze jest warunek, abym kontynuował swoją pracę – muszę ją lubić.”
Domenicali o zamrożeniu rozwoju jednostek napędowych
Honda zapowiedziała wycofanie się z Formuły 1 wraz z końcem sezonu 2021. Decyzja japońskiego producenta spowodowała, że dwa zespoły Red Bulla nie mają zapewnionego silnika na 2022 rok, czyli początek rewolucji technicznej.
Red Bull chciałby przejąć jednostki napędowe Hondy. Jednak koszty rozwoju silników przekroczyłyby możliwości koncernu, stąd pomysł zamrożenia z początkiem 2022 roku.
Jeszcze niedawno nie było zgody na ten ruch ze strony wszystkich uczestników. Szczególnie niechętne pomysłowi jest Renault.
Zamrożenie rozwoju jednostek napędowych będzie jednym z tematów spotkania Komisji F1, które zaplanowano na 11 lutego.
Domenicali jest zwolennikiem poparcia idei, wskazując nie tylko na kontynuację programu ekip Red Bulla, ale i redukcję kosztów dla producentów silników.
“Zatwierdzenie zamrożenia jest bardzo ważne” – powiedział Domenicali.
“Nie chcę jednak mówić, że tylko dla Red Bulla. Dotyczy to całej F1, ponieważ, jak wiecie, obecny plan zamrożenia oparty jest na 2023 roku.”
“Chcemy przeforsować zamrożenie, ponieważ to oszczędność pieniędzy i dzięki temu producenci i zespoły będą mogli zainwestować w nowy silnik. A to priorytet.”
Producenci rozpoczęli już prace nad regulaminem obejmującym zamrożenie rozwoju, a sam Domenicali jest optymistą w kwestii porozumienia.
“Trwające dyskusje zmierzają w dobrym kierunku. Nie chcę niczego przesądzać, ale jestem przekonany, że każdy rozumie wagę tego zagadnienia.”
“To z pewnością będzie główny punkt najbliższego spotkania. Mam też nadzieję, że wszyscy zdają sobie sprawę, iż to najlepsze posunięcie nie tylko dla Red Bulla, ale całego świata Formuły 1” – podsumował Stefano Domenicali.
Źródło :Motorsport.com
Specjalne spotkanie z kierowcami przed startem sezonu 2021
Szef Formuły 1 Stefano Domenicali mówi, że będzie rozmawiał z kierowcami przed rozpoczęciem sezonu 2021, (a w szczególności z Nikitą Mazepinem) aby przypomnieć, że są wzorem do naśladowania dla tego sportu.
“Muszą zrozumieć, że ich zachowanie i słowa, ich podejście powinny stanowić przykład tego, czym chcemy się dzielić jako Formuła 1.”
“Osobiście wysłałem list do wszystkich kierowców, ponieważ chcę się z nimi podzielić tym, jak bardzo ważne jest pozytywne promowanie wartości F1.”
“Mówię nie tylko o sporcie, ale też o celach, jakie niesie ze sobą kampania #WeRaceAsOne” – powiedział Domenicali
“Nigdy nie mieliśmy w F1 tylu fantastycznych kierowców, młodych i utalentowanych. Nie możemy stracić szansy na to, by zrozumieli, że są kimś więcej niż tylko kierowcami. Na nich spoczywa ogromna odpowiedzialność.”
IndyCar nie dla Ferrari
W wywiadzie dla portalu Speedweek, Mattia Binotto ogłosił, że Ferrari nie dołączy do serii IndyCar.
“Po wewnętrznych dyskusjach doszliśmy do wniosku, że w najbliższym czasie nie pojawimy się w IndyCar.”
“Może to być możliwe w perspektywie średnio – i długoterminowej. Jednak na tę chwilę chcemy skoncentrować nasze inwestycje na F1.”
Daty prezentacji bolidów na sezon 2021
Jak dotąd połowa stawki ogłosiła daty prezentacji bolidów :
McLaren : 15/02/2021
AlphaTauri : 19/02/2021
Alfa Romeo Racing ORLEN : 22/02/2021
Mercedes : 2/03/2021
Williams Racing : 5/03/2021
Wciąż nie znany są daty prezentacji dla : Ferrari, Red Bull, Aston Martin, Haas, Alpine
KOMENTARZE KIBICÓW
Social media