Po nieudanym FP1 w Barcelonie, Robert Kubica ma przed sobą kolejne jazdy bolidem C41. Ekipy Alfa Romeo Racing Orlen, Alpine oraz Red Bull pozostają na Circuit de Barcelona-Catalunya aby testować nowe 18-calowe opony Pirelli.
Circuit de Barcelona-Catalunya
Montmelo, Hiszpania
Oficjalna strona toru: www.circuitcat.com
Adres: Circuit de Catalunya, Mas La Moreneta, 08160 Montmelo (Barcelona), Apartat de Correus 27, Spain
Telefon: +34 93 571 9700
Fax: +34 93 572 2772
Circuit de Barcelona-Catalunya tor wyścigowy położony w niewielkiej miejscowości Montmeló na północ od Barcelony w Katalonii. Nie jest to obiekt, na którym się łatwo i często wyprzedza. Stąd, kierowcy starają się zdobyć dla siebie najlepsze pozycje podczas kwalifikacji. Tor zaczęto budować w roku 1989. Inwestycja została sfinansowana przez Royal Automovil Club de Catalunya, lokalny rząd i radę miasta Montmelo. Pierwszy wyścig odbył się tu w 1991 roku i wygrał go kierowca Williamsa – Nigel Mansell.
Plan testów opon Pirelli 2021
Przyszły sezon będzie olbrzymim wyzwaniem dla zawodników i zespołów. Na torach oprócz nowych bolidów pojawią się również 18-calowe opony, które zastąpią dotychczasowe 13-calowe.
Takie ogumienie pojawiło się już w ubiegłym sezonie Formuły 2. Teraz Pirelli czeka wyzwanie, ponieważ w czasach pandemii będzie musiało przygotować jak najlepsze mieszanki na zupełnie nową rywalizację w F1.
Mario Isola :
“Nie możemy się doczekać, aby wkrótce wznowić testy nowych 18-calowych opon, ale ponieważ pandemia Covid-19, która doprowadziła do zawieszenia programu testów w zeszłym roku, jeszcze się nie skończyła, możliwe, że nasz tegoroczny harmonogram będzie musiał ulec zmianie.”
“W związku z tym mamy również plan awaryjny. Mimo to stworzyliśmy program, który powinien pozwolić nam solidnie zabrać się do pracy w 2019 roku i sfinalizować specyfikację opon nowej generacji w ramach nowych przepisów, które nadadzą Formule 1 zupełnie inny wygląd w przyszłym roku.”
“Bardzo dziękujemy wszystkim zespołom za wsparcie w przeprowadzeniu symulacji i udostępnieniu samochodów testowych, co daje nam dobrą bazę do pracy.”
“W 2022 roku będziemy testować zarówno nasze prototypowe 18-calowe opony typu slick, jak i mokre: zaczęliśmy już w Jerez w Hiszpanii przez trzy dni z Ferrari, a zakończymy we wrześniu na francuskim torze Magny-Cours z Alpine.”
Pogoda
Aktualizacja 12.05.2021
Szef Pirelli Mario Isola mówi, że nowe opony, które będą używane w 2022 roku, są „gotowe w 80-90%”. Oznacza to, że włoski dostawca opon jest w końcowej fazie optymalizacji 18-calowych opon. Wtorkowy test był to dziewiąty dzień testowy Pirelli z 18-calową oponą w tym roku. Testowano ją już w Jerez, Bahrajnie i Imoli. W ciągu dnia zarejestrowano 277 okrążeń – Albon zaliczył 150, podczas gdy Kubica przejechał 127 okrążeń rano i po południu. Alpine będzie testowało drugi raz po sesji w Bahrajnie
Test Albona i Kubicy w Barcelonie
Wczoraj zarówno Red Bull Racing, jak i Alfa Romeo testowały pony 18′ Pirelli na torze Circuit de Catalunya. Alexander Albon wsiadł do bolidu F1 po raz pierwszy od opuszczenia Red Bulla po Abu Zabi w zeszłym roku, podczas gdy Robert Kubica przejechał okrążenia Alfą Romeo. Już drugi raz będzie testował też zespół Alpine. Godnym uwagi jest fakt testowania “kołpaków” przez Alfę i Roberta Kubicę. Mają być wprowadzone w przyszłym roku.
Osłony są integrowane w zmodernizowanych samochodach w ramach zmian przepisów technicznych w 2022 r. Mają one na celu zwiększenie konkurencji na czele stawki, a także umożliwienie większego ścigania się między zawodnikami. Intencją jest zwiększenie atrakcyjności F1.
Osłony kół były ostatnio używane w Formule 1 w 2009 roku, zanim zostały zakazane w sezonie 2010.
„Jeśli chodzi o rozwój, jesteśmy w trakcie finalizowania konstrukcji i profilu” – mówi Isola o nowych oponach na Motorsport.com .
„Powiedziałbym, że w 80-90%, budowa jest zakończona, a teraz rozpoczynamy kampanię testową na nowych związkach”.
„Mamy nową mieszankę, której już używamy, poziom C3, która działa całkiem dobrze. Jest to pierwsza mieszanka z nowej rodziny, które chcemy wprowadzić w przyszłym roku, o wymaganych właściwościach i uzgodnionych z kierowcami.
„O wiele mniej przegrzewających się. Oczywiście musimy to potwierdzić, kiedy będziemy mieć ostateczną wersję bolidów”.
Całkowicie nowe bolidy nadchodzą na 2022 r., które obecnie nie są jeszcze gotowe. Aby móc przetestować opony w najlepszy możliwy sposób, Pirelli wykorzysta samochody “treningowe”, aby dać wystarczająco reprezentatywny obraz dla przyszłorocznych samochodów. Mimo to Mario Isola przyznaje, że dopiero w 2022 roku będzie można zobaczyć, jak opony naprawdę reagują na nową aerodynamikę. Isola przyznał, że testy nie mogą dostarczyć wszystkich odpowiedzi, ponieważ bolidy w 2022 roku będą bardzo różne.
„W tej chwili używamy “treningowych”, które powinny być wystarczająco reprezentatywne dla samochodów na przyszły rok. Ale wiemy, że przyszłoroczne bolidy będą zupełnie inne.
„Inną kwestią, której nie możemy przetestować podczas sesji projektowania opon, jest wpływ strumienia powietrza, mamy tylko jeden samochód lub dwa samochody, które jeżdżą po torze i nie ma na nim odpowiedniego ruchu.
„I tak zakładamy, że kiedy projektujemy nową oponę, aby zmniejszyć przegrzanie także nowy pakiet aerodynamiczny powinien mniej cierpieć, gdy będzie bolid jechał za innym bolidem.
„Powinny utrzymać docisk lub stracić maksymalnie 10%, to jest zupełnie inna sytuacja w porównaniu z tym, co mamy teraz, gdzie tracą do 50% docisku i oczywiście zaczynają się uślizgi. Na ten fakt będziemy mieć ostateczną odpowiedź dopiero w przyszłym roku ”.
Odnosząc się do tego, jak reprezentatywne są bolidy, powiedział:
„Poprosiliśmy zespoły o ustalenie poziomu siły docisku, minimalnej masy i rozkładu masy zgodnego z oczekiwaniami na przyszły rok.
„Wszystkie bolidy są więc wystarczająco dobre, aby przetestować, czy są w stanie odtworzyć to, co wydarzy się w przyszłym roku.
„Ale mamy pewne różnice, tak jak mówiłem na przykład o przegrzaniu, ponieważ oczywiście używamy hamulców, które są teraz w bolidach, a nie nowego systemu, a także bez osłon felg, które wpłyną na osiągi i ogrzewanie felg.
„Tak więc w przyszłym roku wciąż istnieją pewne znaki zapytania, staramy się mieć bolidy, które będą jak najbardziej reprezentatywne dla przyszłorocznych osiągów”.
Istotnie Pirelli będzie kontynuował testy w Barcelonie dziś to jest w środę. Były kierowca AlphaTauri Daniil Kvyat zajmie pozycję za kierownicą Alpine w ramach nowej roli kierowcy rezerwowego w zespole. Robert Kubica drugi dzień z rzędu będzie testował z Alfą Romeo.
Niewątpliwie po dwóch dniach jazdy w Barcelonie, Pirelli przeprowadzi kolejny test jeszcze w tym miesiącu w Paul Ricard z Mercedesem na mokrej nawierzchni, który ma być drugim testem w tym roku.
Podsumowując, planowane są dalsze testy na suchej nawierzchni z AlphaTauri w Austrii, następnie Red Bull, Aston Martin i Haas na Silverstone, a na koniec Mercedes, McLaren i Ferrari na Węgrzech. Następnie wszystkie zespoły będą jeździć na finalnych oponach po zakończeniu sezonu w Abu Zabi.
Dzień drugi testów opon Pirelli 2021
Fot . Alfa Romeo Racing Orlen
https://twitter.com/RKubicaKlub/status/1392380663655960576?s=20
Social media