Alfa Romeo Racing ORLEN po raz kolejny kończy wyścig bez punktów. Do przerwy letniej pozostało już tylko jedno Grand Prix. Czy w końcu ekipe z Hinwil uda się przerwać złą passę?
Alfa Romeo Racing Orlen podsumowuje wyścig
Pierwszy weekend Grand Prix Sprintu w historii Formuły 1 przeszedł do archiwum dzięki wyścigowi, który dostarczył emocji od zgaśnięcia świateł do flagi w szachownicę i w którym zespół Alfa Romeo Racing ORLEN pokazał się z dobrej strony, mimo że końcowa nagroda w postaci punktów pozostała prawie nieosiągalna.
Antonio Giovinazzi przekroczył linię mety na 13. miejscu, a Kimi Räikkönen, który przez całą pierwszą część wyścigu jechał w pierwszej dziesiątce, znalazł się na P15.
Startując z miejsc P13 i P15 po dobrej pracy we wczorajszych kwalifikacjach, zarówno Kimi, jak i Antonio wybrali, podobnie jak większość stawki, start na średnich oponach.
Dobry występ na pierwszym okrążeniu sprawił, że znaleźli się na dziewiątym i dziesiątym miejscu, zanim wyścig został przerwany z powodu kraksy Maxa Verstappena. Po wznowieniu wyścigu nasz duet dobrze się bronił, a następnie osiadł na miejscach P10 i P13, gdy wyścig nabrał rytmu.
Po jedynej rundzie pit-stopów (obaj kierowcy zmienili opony podczas czerwonej flagi), obaj kierowcy mocno naciskali, aby przebić się do pierwszej dziesiątki, z Kimim na 12. miejscu i Antonio na 15. Kimi zdołał powrócić na 10. pozycję, ale radość trwała krótko, ponieważ pod koniec wyścigu doszło do dramatycznej sytuacji, w której Fin i Sergio Perez zetknęli się, a Kimi obrócił się i musiał wracać z 16. pozycji.
Ostatecznie oba samochody Alfa Romeo Racing ORLEN ukończyły wyścig na 13. i 15. miejscu, co niestety nie jest nagrodą za walkę o punkty w ten weekend.
https://www.sauber-group.com/motorsport/f1-news/showing-some-fight-in-silverstone-thriller/
Frederic Vasseur (szef Alfa Romeo Racing ORLEN) :
“Kolejny wyścig, w którym nasze dobre tempo pozwoliło nam zbliżyć się do punktów, ale nagroda ostatecznie nam umknęła. Mieliśmy dobry start, byliśmy w stanie jechać w pierwszej dziesiątce zarówno przed pitstopami, jak i w momencie kontaktu Kimiego z Checo, ale w końcu zabrakło nam czegoś, aby utrzymać się w czołówce.”
“Nadal zmniejszamy dystans do reszty ekip, nawet na torze, na którym spodziewaliśmy się nieco więcej walki, a to powinien być dobry znak przed kolejnymi torami, na których możemy mieć nadzieję wydobyć więcej z naszego pakietu.”
Kimi Raikkonen :
“Wyścig nie był zły, dopóki nie doszło do kontaktu z Perezem. Wiedzieliśmy, że to będzie trudne popołudnie, ale dobrze wystartowaliśmy i przez jakiś czas jechaliśmy w pierwszej dziesiątce. Miałem fajną walkę z Sergio, jechaliśmy obok siebie w kilku zakrętach, ale nagle zabrakło miejsca.”
“Nie jestem pewien co się stało, ale obróciłem się i to wszystko. W końcówce musieliśmy się sporo bronić, brakowało nam jeszcze czegoś, aby być w punktach do samej mety. Mam nadzieję, że kolejne tory będą bardziej odpowiednie dla nas i będziemy mogli być bardziej konkurencyjni.”
Antonio Giovinazzi :
“To był długi wyścig i nie był dla mnie zbyt ekscytujący, mieliśmy dobre tempo, ale nie mogliśmy się pozbierać, gdy miało to znaczenie. Przed pit stopami byliśmy przed Tsunodą, ale utknęliśmy za Russellem i nie mogliśmy się przebić.”
“To nie był tor, na którym wyprzedzanie jest łatwe i to spore rozczarowanie, gdy widzi się, że Yuki ostatecznie zakończył wyścig w punktach. Musimy wyciągnąć z tego wnioski i skupić się na Węgrzech. To tor z wolnymi zakrętami i bez długich prostych, więc powinien nam bardziej pasować.”
http://www.robertkubica-klubkibicow.pl/
KOMENTARZE KIBICÓW
Social media