^

Robert Kubica - Klub Kibiców

środa, 17 maja 2023

F1 : Grand Prix Emilli – Romanii 2023

Z Miami przenosimy się do Imoli na kolejną rundę Mistrzostw Świata Formuły 1 2023, do jednego z najbardziej kultowych i historycznych miejsc w sporcie – Autodromo Internazionale Enzo e Dino Ferrari.

F1

Fot. Formula 1

Formula 1 Quatar Airways Gran Premio Del Made In Italy E Dell’emilia Romagna 2023

Autodromo Enzo e Dino Ferrari

F1 : https://www.formula1.com/en/racing/2023/EmiliaRomagna.html

Pierwsze Grand Prix – 1980
Liczba okrążeń – 63
Długość toru – 4.909 km
Dystans wyścigu – 309.049 km

Ważnym aspektem są tereny wokół Imoli. Zapewne wiecie że mieszczą się tam siedziby producentów kilku marek sportowych samochodów – Ferrari, Lamborghini i Maserati. Po II wojnie światowej miasto zapoczątkowało program mający rozruszać miejscową gospodarkę.

Czterech lokalnych entuzjastów zaproponowało budowę toru, który miał zapewne łączyć istniejące drogi publiczne i umożliwiać lokalnym producentom testowanie swoich samochodów.

Budowa rozpoczęła się w marcu 1950 r. Pierwszy przejazd testowy odbył się dwa lata później gdy Enzo Ferrari wysłał na tor samochód.

Godnym uwagi jest fakt iż w kwietniu 1953 r. miał tam miejsce pierwszy wyścig motocyklowy, a istotnym zdarzeniem jest pierwszy wyścig samochodowy, który odbył się w czerwcu 1954 r.

Pierwszy wyścig z udziałem samochodów Formuły 1 miał miejsce w kwietniu 1963, był to wyścig nie zaliczany do mistrzostw. Wygrał wtedy Jim Clark w samochodzie Lotus. Następny tego typu wyścig w 1979 r. wygrał Niki Lauda.

Podczas weekendu wyścigowego w sezonie 1994, na torze  wydarzyły się trzy poważne wypadki ( z czego dwa śmiertelne). Podczas kwalifikacji zginął Roland Ratzenberger, a w wyścigu trzykrotny mistrz świata Ayrton Senna.

Wydarzenia te spowodowały modyfikację toru, np. zakrętu Villeneuve, na którym doszło do śmiertelnego wypadku Ratzenbergera, czy zakrętu Tamburello, na którym zginął Senna.

Bez zmian nie obeszły się inne tory, a także cały sport, który od tej pory nieustannie dąży do zwiększania bezpieczeństwa.

Harmonogram weekendu GP Emilii – Romanii

Piątek, 19 Maja 2023

13:30 – 14:30 : Trening 1
17:00 – 18:00 : Trening 2

Sobota, 20 Maja 2023

12:30 – 13:30 : Trening 3
16:00 – 17:00 : Kwalifikacje

Niedziela, 21 Maja 2023

15:00 Wyścig

Opony

Grand Prix Emilii - Romanii

Fot. Pirelli

Mario Isola :

“Podczas pierwszej rundy sezonu 2023 w Europie pojawią się dwie ważne innowacje w zakresie opon, obie mające na celu poprawę równowagi ekologicznej naszego sportu.”

“Pierwsza z nich dotyczy kwalifikacji: na Imoli będziemy testować nowy przepis, który wymaga od zespołów używania innego rodzaju mieszanki w każdej z trzech sesji, przy czym opony twarde będą montowane w Q1, średnie w Q2, a miękkie w Q3.”

“Oznacza to redukcję – z 13 do 11 – kompletów opon do jazdy na suchej nawierzchni, które każdy kierowca ma do dyspozycji podczas całego wyścigu, a tym samym zmniejszenie wpływu na środowisko, jaki wywiera produkcja i transport opon.”

“W tym samym celu, począwszy od tego grand prix, wprowadzona zostanie nowa mieszanka opon do jazdy po mokrej nawierzchni, która nie będzie wymagała wcześniejszego użycia rozgrzewaczy do opon. Testy torowe wykazały jeszcze lepsze osiągi niż poprzednia opona “Cinturato Blue full wet”, nawet bez elektrycznego podgrzewania opony.”

“Wynik badań przeprowadzonych przez Pirelli, to pierwszy konkretny krok w kierunku stosowania opon na suchą nawierzchnię bez wstępnego podgrzewania.”

“Wreszcie, zdecydowaliśmy się zabrać na Imolę naszą gamę bardziej miękkich mieszanek (C3, C4 i C5), które mogą zaoferować zespołom szerszy zakres opcji strategicznych przed wyścigiem.”


Z ostatniej chwili :

http://www.robertkubica-klubkibicow.pl/

KOMENTARZE KIBICÓW
Autor: Karolina
o 11:09

Udostępnij:

error: Content is protected !!