Przed nami 10-ta runda w tegorocznym kalendarzu F1. Tym razem przenosimy się do Austrii na tor Red Bull Ring.
Formula 1 Rolex Grosser Preis Von Österreich 2023
Spielberg – Red Bull Ring
F1: https://www.formula1.com/en/racing/2023/Austria.html
Pierwsze GP – 1970
Liczba okrążeń – 71
Długość toru – 4.318 km
Dystans wyścigu – 309.452 km
Rekord Toru: 1:05.619 Carlos Sainz (2020)
Tor, początkowo nazwany Österreichring, był gospodarzem wyścigów o Grand Prix Austrii w latach 1970-1987. Tor, przebudowany i skrócony przez Hermanna Tilke, jako A1-Ring, był ponownie gospodarzem wyścigów o GP Austrii w latach 1997-2003. Po 2003 zaprzestano wyścigów na tym obiekcie, głównie ze względu na decyzję ministra zdrowia o zakazie reklamowania wyrobów tytoniowych.Tor zaczął powoli popadać w ruinę. W 2005 właścicielem toru został koncern Red Bull, który doprowadził do jego przebudowy w latach 2008-2010. Obiekt nazwany Red Bull Ring oficjalnie otwarto 15 maja 2011. Od 2014 roku ponownie odbywa się tu wyścig Formuły 1.
Harmonogram Grand Prix Austrii 2023
Piątek, 30 Czerwca 2023 : Pierwszy Trening 13:30 – 14:30
Piątek, 30 Czerwca 2023 : Kwalifikacje 17:00 – 18:00
Sobota, 1 Lipca 2023 : Sprint Shootout 12:00 – 12:44
Sobota, 1 Lipca 2023 : Sprinterski wyścig kwalifikacyjny 16:30 – 17:30
Niedziela, 2 Lipca 2023 : Wyścig 15:00
Opony
Mario Isola :
“Red Bull Ring to tor, na którym opony nie mają chwili wytchnienia. Bolidy pokonują 10 zakrętów w czasie okrążenia wynoszącym nieco ponad minutę, a kilka prostych oznacza, że opony nie mają zbyt wiele czasu na odpoczynek.”
“Asfalt ma dość wysoką mikro – i makrochropowatość ze względu na wiek nawierzchni, a przyczepność jest wysoka na początku okrążenia.”
“Trakcja i hamowanie są kluczowymi elementami, podczas gdy szczególną uwagę należy zwrócić na zarządzanie przegrzaniem opon.”
“Kierowcy, którym nie uda się odpowiednio schłodzić opon, mogą mieć trudności z obroną przed atakami rywali, zwłaszcza w pierwszych i ostatnich sektorach.”
“Ważnym czynnikiem będzie temperatura otoczenia, a warunki pogodowe tradycyjnie są dość zmienne. Zeszłoroczny wyścig był w dużej mierze wyścigiem z dwoma pit stopami przy użyciu średnich i twardych mieszanek, ale w tym roku jednym postojem może być również opcja, jeśli degradacja nie będzie zbyt wysoka”.
Źródło : https://press.pirelli.com/no-rest-for-the-tyres-at-spielberg/
Social media