^

Robert Kubica - Klub Kibiców

środa, 28 czerwca 2023

F1: Grand Prix Austrii 2023

Przed nami 10-ta runda w tegorocznym kalendarzu F1. Tym razem przenosimy się do Austrii na tor Red Bull Ring.

Grand Prix Austrii

Fot. F1destinations.com

Formula 1 Rolex Grosser Preis Von Österreich 2023

Spielberg – Red Bull Ring

F1: https://www.formula1.com/en/racing/2023/Austria.htmlGrand Prix Austrii

Pierwsze GP – 1970
Liczba okrążeń – 71
Długość toru – 4.318 km
Dystans wyścigu – 309.452 km

Rekord Toru: 1:05.619 Carlos Sainz (2020)

Tor, początkowo nazwany Österreichring, był gospodarzem wyścigów o Grand Prix Austrii w latach 1970-1987. Tor, przebudowany i skrócony przez Hermanna Tilke, jako A1-Ring, był ponownie gospodarzem wyścigów o GP Austrii w latach 1997-2003. Po 2003 zaprzestano wyścigów na tym obiekcie, głównie ze względu na decyzję ministra zdrowia o zakazie reklamowania wyrobów tytoniowych.Tor zaczął powoli popadać w ruinę. W 2005 właścicielem toru został koncern Red Bull, który doprowadził do jego przebudowy w latach 2008-2010. Obiekt nazwany Red Bull Ring oficjalnie otwarto 15 maja 2011. Od 2014 roku ponownie odbywa się tu wyścig Formuły 1.

Harmonogram Grand Prix Austrii 2023

Piątek, 30 Czerwca 2023 : Pierwszy Trening 13:30 – 14:30

Piątek, 30 Czerwca 2023 : Kwalifikacje 17:00 – 18:00

Sobota, 1 Lipca 2023 : Sprint Shootout 12:00 – 12:44

Sobota, 1 Lipca 2023 : Sprinterski wyścig kwalifikacyjny 16:30 – 17:30

Niedziela, 2 Lipca 2023 : Wyścig 15:00

Opony

Fot. Pirelli

Mario Isola :

“Red Bull Ring to tor, na którym opony nie mają chwili wytchnienia. Bolidy pokonują 10 zakrętów w czasie okrążenia wynoszącym nieco ponad minutę, a kilka prostych oznacza, że opony nie mają zbyt wiele czasu na odpoczynek.”

“Asfalt ma dość wysoką mikro – i makrochropowatość ze względu na wiek nawierzchni, a przyczepność jest wysoka na początku okrążenia.”

“Trakcja i hamowanie są kluczowymi elementami, podczas gdy szczególną uwagę należy zwrócić na zarządzanie przegrzaniem opon.”

“Kierowcy, którym nie uda się odpowiednio schłodzić opon, mogą mieć trudności z obroną przed atakami rywali, zwłaszcza w pierwszych i ostatnich sektorach.”

“Ważnym czynnikiem będzie temperatura otoczenia, a warunki pogodowe tradycyjnie są dość zmienne. Zeszłoroczny wyścig był w dużej mierze wyścigiem z dwoma pit stopami przy użyciu średnich i twardych mieszanek, ale w tym roku jednym postojem może być również opcja, jeśli degradacja nie będzie zbyt wysoka”.

Źródło : https://press.pirelli.com/no-rest-for-the-tyres-at-spielberg/

http://www.robertkubica-klubkibicow.pl/

KOMENTARZE KIBICÓW
Autor: Karolina
o 13:18

Udostępnij:

error: Content is protected !!