Czas na drugą rundę tegorocznych mistrzostw świata Formuły 1. Przed nami Grand Prix Arabii Saudyjskiej.
FORMULA 1 STC SAUDI ARABIAN GRAND PRIX 2024
Jeddah Corniche Circuit
F1: https://www.formula1.com/en/racing/2024/Saudi_Arabia.html
Pierwsze Grand Prix – 2021
Liczba okrążeń – 50
Długość toru – 6.174
Dystans wyścigu – 308.45 KM
Jeddah Corniche Circuit jest (co nie będzie dla was zaskoczeniem) tymczasowym torem ulicznym (choć ozdobionym kilkoma stałymi odcinkami), zlokalizowanym na Corniche – 30-kilometrowym nadmorskim obszarze wypoczynkowym starożytnego saudyjskiego miasta Jeddah. Zaprojektowany przez firmę Tilke.
Jeddah Corniche Circuit to szybki tor. Bardzo szybki. Średnia prędkość na torze ma wynosić 252km/h – szybciej niż na Silverstone i na drugim miejscu w kalendarzu na 2022 rok, tylko po Monzie – zwanej “Świątynią Prędkości”. Będzie to po prostu najszybszy tor uliczny w Formule 1.
Tor będzie miał również najwięcej zakrętów w kalendarzu na 2022 rok – 27, z których wiele to szybkie, kręte zakręty, na których kierowcy będą się poruszać wzdłuż nabrzeża Jeddah. Inauguracyjne Grand Prix Arabii Saudyjskiej odbyło się w 2021 roku, wyścig dołączy do swoich bliskowschodnich odpowiedników w Bahrajnie i Abu Dhabi – podczas gdy podobnie jak te wyścigi, Grand Prix Arabii Saudyjskiej również odbędzie się przy świetle reflektorów.
Harmonogram Grand Prix Arabii Saudyjskiej 2024
Czwartek, 07 Marca 2024
14:30 – 15:30 : 1 sesja treningowa
18:00 – 19:00 : 2 sesja treningowa
Piątek, 08 Marca 2024
14:30 – 15:30 : 3 sesja treningowa
18:00 – 19:00 : Kwalifikacje
Sobota, 09 Marca 2024
18:00 – 20:00 : Wyścig
Opony
Zaledwie kilka dni po wyścigu w Bahrajnie, Formuła 1 przeniosła się z Zatoki Perskiej nad Morze Czerwone na drugą rundę, która potrwa od czwartku 7 do soboty 9 marca.
Choć odległość w linii prostej między stałym torem w Sakhir a ulicznym torem w Jeddah wynosi tylko około 1260 kilometrów, charakterystyka obu torów nie mogłaby być bardziej odmienna.
Z toru o bardzo ściernym asfalcie, gdzie degradacja termiczna jest szczególnie wysoka, a stabilność podczas hamowania i przyczepność są kluczowymi czynnikami, przenosimy się teraz na tor o dość gładkiej nawierzchni i bardzo wysokich prędkościach (średnia na okrążenie 250 km/h), ustępujący pod tym względem tylko Monzie.
Źródło: https://press.pirelli.com/mid-range-compounds-for-the-saudi-arabian-grand-prix/
http://www.robertkubica-klubkibicow.pl/
KOMENTARZE KIBICÓW
Social media