^

Robert Kubica - Klub Kibiców

środa, 4 grudnia 2024

F1: Grand Prix Abu Dhabi 2024

Weekend w Abu Dhabi kończy najdłuższy w historii sezon Formuły 1. Do tej pory tor Yas Marina był gospodarzem F1 15 razy, z czego dwanaście razy na zakończenie roku.

F1 Grand Prix Abu Dhabi 2024

Fot. Arabian Business

FORMULA 1 2024 ETIHAD AIRWAYS ABU DHABI GRAND PRIX

Grand Prix Abu Dhabi

Fot. Formula 1

Pierwsze GP – 2009
Liczba okrążeń – 58
Długość toru – 5.281km
Dystans wyścigu – 306.183 km

Rekord Toru : 1:26.103 Max Verstappen (2021)

www: https://www.yasmarinacircuit.com/en

Twitter: https://twitter.com/ymcofficial

Facebook: https://www.facebook.com/yasmarinacircuit

F1 : https://www.formula1.com/en/racing/2024/united-arab-emirates

Od sezonu 2004 na bliskim wschodzie rozgrywane jest GP Bahrajnu. Władze Abu Zabi po długich negocjacjach doszyły do porozumienia z jego organizatorami i ustalono, że od sezonu 2009 drugie zawody w tym regionie będą rozgrywane pod koniec roku.

Dzięki temu obie te imprezy nie będą odbierać sobie nawzajem kibiców, a fani nie będą zmuszeni do podejmowania decyzji, na którą z nich się wybrać. Do sezonu 2013 wyścig odbywał się po prostu gdzieś pod koniec sezonu, z kolei od 2014 r.

Abu Zabi zawsze zamyka kalendarz, za co zresztą dodatkowo dopłaca. Obiekt Yas Marina powstał na sztucznie usypanej wyspie Yas w sąsiedztwie luksusowych hoteli, potężnego parku rozrywki Ferrari i innych miejsc pełnych przepychu.

Budowa samego toru pochłonęła ok miliarda dolarów, czyli 5-8 razy więcej niż zazwyczaj. Od 2009 do 2020 r. obiekt cechowały znaczne różnice w charakterystyce sektorów – część nitki składała się z długich prostych i szybkich łuków, a część z ciasnych, wolnych zakrętów.

Powodowało to konieczność dostosowania bolidów zarówno do szybkiej jazdy, jak i do wytwarzania dużego docisku – co z oczywistych względów było trudne.

W 2021 rokutor przeszedł modyfikację, która znacząco go przyśpieszyła i która umożliwi ustawienie balansu prędkość – docisk bardziej w kierunku prędkości. Najpoważniejsze zmiany dotknęły sekwencji zakrętów 5, 6 i 7. Pierwotnie po szybkim odcinku wjeżdżało się w szykanę (dawne łuki 5 i 6), a potem w ciasny, wąski nawrót (dawny 7).

Obecnie po wspomnianym szybkim odcinku jest znacznie łagodniejszy nawrót, który prowadzi na kolejną prostą. Kolejna zmiana to przekształcenie sekwencji 11, 12, 13 i 14 w jeden szybki łuk. Obie te modyfikacje miały ułatwić kierowcom jazdę za rywalem, a zatem i wyprzedzanie. Miejmy nadzieję, że spełnią swoje zadanie. Najbardziej charakterystyczną częścią toru jest wyjazd z alei serwisowej przebiegający częściowo w tunelu.

Źródło: https://www.redbull.com/pl-pl/

Harmonogram Grand Prix Abu Dhabi 2024

Piątek, 6 Grudnia 2024

10:30 – 11:30 : 1 sesja treningowa
14:00 – 15:00 : 2 sesja treningowa

Sobota, 7 Grudnia 2024

11:30 – 12:30 : 3 sesja treningowa
15:00 – 16:00 : Kwalifikacje

Niedziela, 8 Grudnia

14:00 – 16:00 : Wyścig

Opony

F1

Fot. Pirelli Motorsport Media

http://www.robertkubica-klubkibicow.pl/

KOMENTARZE KIBICÓW
Autor: Karolina
o 09:49

Udostępnij:

error: Content is protected !!