18. Grand Prix Chin, druga runda sezonu, od razu stawia szczególne wyzwania, nie tylko przed zespołami i kierowcami, ale także przed dostawcą opon – Pirelli, zaczynając od całkowicie odnowionego toru i zaledwie jednej godziny wolnych treningów, aby zobaczyć, jak bardzo zmienił się on w porównaniu z poprzednimi latami. Zeszłego lata położono nową nawierzchnię na torze i pit lane na torze Shanghai International Circuit. Była ona używana tylko kilka razy pod koniec 2024 roku i powinna być gładsza niż wcześniej, a ponieważ jest to pierwsze wydarzenie w tym roku, które odbędzie się na SIC, logiczne jest oczekiwanie, że tor będzie ewoluował bardzo szybko.

Fot. PlanetF1
FORMULA 1 HEINEKEN CHINESE GRAND PRIX 2025
F1: https://www.formula1.com/en/racing/2025/china
Pierwsze Grand Prix – 2004
Liczba okrążeń – 56
Długość toru – 5.451km
Dystans wyścigu – 305.566km
Rekord toru – 1:32.238 Michael Schumacher (2004)
Grand Prix Chin odbywa się na torze w Szanghaju, a dokładniej blisko miasteczka Anting, przynależącego do Jiading – jednego z szanghajskich dystryktów przemysłowych – oddalonego o około 40 km od centrum blisko 30-milionowej metropolii. Jiading jest m.in. siedzibą koncernu samochodowego SAIC. Tor został zaprojektowany przez Hermana Tilke, w krztałcie chińskiej litery szang oznaczającej „wysoko”, „powyżej” lub „sukces”. „Shang” jest też literą w nazwie miasta Szanghaj i opisuje klasę atomowych łodzi podwodnych. Ruch po torze odbywa się zgodnie ze wskazówkami zegara. Tor uznawany jest za wymagający i szybki. Pogoda może tu zaskoczyć – kierowcy mogą spodziewać się zarówno gradu i deszczu, słońca, jak i bardzo niskich temperatur. Pierwszy wyścig odbył się tu w 2004 roku i wygrał go Rubens Barrichello. Najwyższe jak dotąd miejsce na którym uplasował się tu Robert to miejsce 5-te, które zdobył w 2010 roku.
Harmonogram weekendu Grand Prix Chin 2025
Piątek, 21 Marca:
- pierwszy trening 4:30 – 5:30
- kwalifikacje do sprintu 8:30 – 9:14
Sobota, 22 Marca:
- Sprint 4:00 – 5:00
- kwalifikacje 8:00 – 9:00
Niedziela, 23 Marca:
Wyścig 8:00
Transmisja ELEVEN F1
Opony

Fot. Pirelli Motorsport media
Trio mieszanek jest takie samo jak w zeszłym roku: C2 jako twarda, C3 jako średnia i C4 jako miękka. Dwie ostatnie były używane w Melbourne w ostatni weekend, podczas gdy pierwsza była intensywnie testowana podczas trzydniowych testów w Bahrajnie pod koniec lutego. Należy jednak pamiętać, że wszystkie mieszanki różnią się od tych z zeszłego roku. W szczególności C2 jest bardziej miękka, a zatem bliższa C3 niż w przeszłości.
Ważnym czynnikiem do rozważenia w ten weekend będą temperatury. Po raz pierwszy Szanghaj będzie gospodarzem Grand Prix w marcu, kiedy średnie temperatury rzadko przekraczają 18°C.
Źródło : https://press.pirelli.com/a-chinese-weekend-that-presents-many-challenges-as-well-as-something-new/
http://www.robertkubica-klubkibicow.pl/
KOMENTARZE KIBICÓW
Social media