Robert Kubica dla omnicorse.it podsumowuje Rajd Polski, wspomina o problemach w trakcie sezonu jak i testach przed Rajdem Finlandii. Odniósł się również do zmian jakie ogłosiła FIA od 2017.
“To były pracowite dni podczas Rajdu Polski. Po rajdzie odpoczywałem kilka dni, a teraz opiszę ten bardzo ważny dla mnie etap sezonu WRC. Ważne jest podkreślenie, że dni, w które odbywał się rajd były najcieplejszymi, jakie pamiętam w Polsce, upał miał duży wpływ na przebieg rajdu, tak jak zresztą przewidywałem, ale przetrzymaliśmy to dobrze.
Nasz końcowy rezultat to ósme miejsce, ale ono nic nie znaczy bez właściwego przeglądu sytuacji. Zawsze byliśmy w drugiej grupie kierowców i nie odnieśliśmy z tego tytułu żadnej korzyści (z wycofania innych załóg). Udało nam się ukończyć trzy OS-y na drugiej pozycji i tylko szkoda mi ostatniej próby na oesie Mikołajki Arena, którą bardzo chciałem wygrać. Niestety, przez stratę jednej dziesiątej sekundy nie było to możliwe, a zwycięstwem na tym oesie chciałem podziękować niesamowitej publiczności, która przybyła zobaczyć nas w akcji.
Na naszą końcowa pozycję w rajdzie miała wpływ, niestety, przebita opona. Ogólnie jednak jestem zadowolony z mojego rytmu, jakim przejechałem trzy dni rajdu. Unikaliśmy zbędnego ryzyka i dobrze zarządzaliśmy oponami Pirelli, a było to jeszcze trudniejsze ze względu na bardzo wysokie temperatury. W ciągu ostatnich dwóch miesięcy zdarzyło się wiele rzeczy, a w pewnym momencie mój sezon stanął pod znakiem zapytania. Wykonaliśmy ogromną pracę, musicie mi uwierzyć, bez zaplecza dostępnego zespołom fabrycznym było to bardzo trudne. Myślę, że to dziś jesteśmy w dobrym punkcie startowym. Podczas rajdów w zespole jest nas dziewięciu – ja i Maciek oraz siedmiu członków zespołu. Potrzebujemy zatem bardzo dobrej współpracy i harmonii podczas każdej imprezy. Poczekamy i zobaczymy jak będzie w Finlandii, a po planowanych testach przekażemy, jakie będą nasze oczekiwania.
W ostatnich dniach FIA ogłosiła, że od 2017 roku samochody będą mogły mieć rozbudowywaną aerodynamikę, będą mocniejsze i bardziej agresywne. Aerodynamika w rajdach była mało popularna, ale bacznie się jej przyglądano. Volkswagen na przykład niedawno zmodernizował swój tylny spojler. Ja wychowałem się na torze, gdzie aerodynamika jest sprawą pierwszorzędną wręcz obsesją, ale wiemy oczywiście, że w rajdach odgrywa zupełnie inną rolę. Teraz FIA dała zielone światło do zmian i badań nad nimi i możecie być pewni, że bardzo szybko zobaczymy tego efekty, mogę się nawet oto założyć….”
Musimy zacząć myśleć o przyszłym roku bardzo niedługo. Nie chcę ponownie znaleźć się w takiej sytuacji.Nie jest łatwo rozpoczynać rajdy bez testowania i ogólnego pojęcia co się dzieje. Musimy usiąść i zastanowić się nad dalszym planem.
Mamy trochę możliwości do rozważenia wraz Robertem, jeśli chodzi o przyszły rok – łącznie z bardzo ciekawymi propozycjami powrotu do wyścigów.Robert ma rację mówiąc że decyzję o kierunku zmian trzeba będzie podjąć szybko, sądzę że do końca sierpnia.
Nie jestem obecnie w stanie podjąć równorzędnej rywalizacji.Jestem nadal kierowcą wyścigowym i nadal myślę jak kierowca wyścigowy.
M-Sport skupi się na zawieszeniu podczas testów przed Rajdem Finlandii
M-Sport zajmie się udoskonalaniem zawieszenia w trakcie ważnych testów przed Rajdem Finlandii, pokładając nadzieję w zbliżeniu się do zwycięstw.
„Będziemy pracować z dostawcą – firmą Reiger, kiedy będziemy w Finlandii. To nie będzie kompletnie nowy amortyzator, chcąc wprowadzić zupełnie nowy element musielibyśmy skorzystać z homologacyjnego jokera, a na tym etapie sezonu nie chcemy tego robić. Będzie za to kilka technicznych zmian wewnątrz…..” – powiedział Malcolm Wilson
Więcej w zakładce Tymczasem w WRC …
KOMENTARZE KIBICÓW
Social media