Czwartkowy, poranny odcinek testowy, zakończony przez załogę Kubica / Szczepaniak na 3 pozycji, to dobry prognostyk na świetny wynik w szybkiej fińskiej rundzie WRC. Długo nie musieliśmy czekać, bo już wieczorem Robert i Maciek na pierwszej próbie, niespełna 2,2km SS Harju1 zajęli bardzo dobre, 4 miejsce ze stratą zaledwie 1.1s do zwycięzcy Francuza Sebastiena Ogiera.
Po krótkiej czwartkowej próbie, dziś rozpoczynamy “prawdziwe ściganie”, na załogi czeka 9 odcinków specjalnych o łącznej długości 157,63km.
Trzymamy mocno kciuki za naszą załogę Robert Kubica/Maciek Szczepaniak i życzymy powodzenia, a klubowiczom mnóstwa emocji oraz udanego Kubicowania.
Przydatne linki na Rajd Finlandii:
Oficjalna strona rajdu
Międzyczasy WRC.com
Międzyczasy Citroen
Klasyfikacja rajdu WRC.com
Klasyfikacja rajdu Rally-base
Rajdowe radio WRC.com
Park Serwisowy
Rajd Finlandii w klubie:
Dzień 1: Czwartek – 4 czas Kubicy na SS1
Harmonogram:
Piątek 31.07
06:30 Serwis B (Jyväskylä – Paviljonki)
8:28 OS 2 Pihlajakoski 1 14.51km
9:36 OS 3 Päijälä 1 23.56km
10:29 OS 4 Ouninpohja 1 34.39km
11:42 OS 5 Himos 1 5.62km
13:28 OS 6 Pihlajakoski 2 14.51km
14:36 OS 7 Päijälä 2 23.56km
15:29 OS 8 Ouninpohja 2 34.39km
16:42 OS 9 Himos 2 5.62km
18:00 OS 10 Harju 2 2.27km
18:30 Serwis C (Jyväskylä – Paviljonki)
Sobota 01.08
6:00 Serwis D (Jyväskylä – Paviljonki)
7:08 OS 11 Mökkiperä 1 13.84km
8:26 OS 12 Jukojärvi 1 21.14km
10:03 OS 13 Surkee 1 14.95km
10:56 OS 14 Horkka 1 15.59km
12:14 Serwis E (Jyväskylä – Paviljonki)
13:37 OS 15 Mökkiperä 2 13.84km
14:55 OS 16 Jukojärvi 2 21.14km
16:32 OS 17 Surkee 2 14.95km
17:25 OS 18 Horkka 2 15.59km
18:40 Serwis F (Jyväskylä – Paviljonki)
Niedziela 02.08
7:45 Serwis G (Jyväskylä – Paviljonki)
9:43 OS 19 Myhinpää 1 14.13km
12:08 OS 20 Myhinpää 2 [Power Stage] 14.13km
14:11 Serwis H (Jyväskylä – Paviljonki)
Relacje w TV:
Piątek (03.07)
10:00 – OS1 Harju 1 – Polsat Sport Extra (powtórka)
18:00 – OS10 Harju 2 – Polsat Sport Extra (na żywo)
22:00 – Podsumowanie dnia – Polsat Sport Extra
Sobota (04.07)
10:20 – Podsumowanie dnia (powtórka) – Polsat Sport Extra
13:40 – OS10 Harju 2 – Polsat Sport Extra (powtórka)
22:30 – Podsumowanie dnia – Polsat Sport Extra
Niedziela (05.07)
9:10 – Podsumowanie dnia (powtórka) – Polsat Sport Extra
12:00 – OS20 Myhinpää 2 [Power Stage] – Polsat Sport Extra (na żywo)
21:00 – Podsumowanie dnia – Polsat Sport Extra
21:30 – Podsumowanie Rajdu – Polsat Sport Extra
Pogoda:
Mapa Rajdu:
Neste Oil Rally Finland 2015 – mapy i więcej
Galeria zdjęć:
Galeria wideo:
Wyniki po 1 dniu:
Kolejność startowa day 2/sections 2-3:
1. Ogier
2. Mikkelsen
3. Ostberg
4. Latvala
5. Neuville
6. Meeke
7. Evans
8. Paddon
9. Tanak
10. Sordo
11. Prokop
12. Al Qassimi
13. Kubica
14. Hanninen
15. Bertelli
Wyniki SS 2
Wypowiedź Roberta po SS2:”Mamy problem z dyferencjałem, mamy napęd albo na jedną albo na drugą oś, jest rozłączony”
Wyniki SS 3
Wypowiedź Roberta po SS3:“Nie mamy już problemu, to był problem z sensorem więc go rozłączyliśmy, ale nie mam hamulca ręcznego. Niestety nie mam pewności siebie, musimy wrócić do swojego rytmu, skupić się na jeździe”
Wyniki SS 4
Wypowiedź Roberta po SS4:“Mamy jeszcze jeden problem – teraz mamy błąd alternatora, nie wiem, czy damy radę jechać dalej”
Wyniki SS 5
Wypowiedź Roberta po SS5:“Zrobimy wszystko co w naszej mocy aby dotrzeć na metę dnia”
Niestety to koniec jazdy dla naszej załogi na dziś. Awaria alternatora wyeliminowała Kubicę z gry.
Wyniki SS 6
Wyniki SS 7
Wyniki SS 8
Wyniki SS 9
Wyniki SS 10
Robert Kubica: Trytytką alternatora nie naprawisz…
– Nie było sensu jechać dalej, ponieważ prędzej czy później i tak byśmy stanęli – mówi Robert Kubica po wycofaniu się z piątkowego etapu Rajdu Finlandii. Choć w generalce zajmował wysokie, szóste miejsce, przekonywał, że w porannej pętli jechał zachowawczo.
– Wielka szkoda, bo jechaliście świetnym rytmem…
Robert Kubica “Czy ja wiem? Było dobrze, ale nie rewelacyjnie. Jechaliśmy swoim tempem, choć od początku było sporo problemów, więc nie było komfortowo. Raczej zachowawczo. Już po pierwszym dzisiejszym oesie straciłem trochę wyczucie, bo pojawiły się problemy. W wielu miejscach, gdzie nie byłem pewny hopek, szczytów, czy zakrętów przez szczyty, za bardzo przygaszałem auto. Za mocno zwalniałem. Tak trzeba było. Niestety nie mieliśmy możliwości sprawdzenia, jak można to zrobić lepiej na drugiej pętli, ponieważ nie dojechaliśmy do niej. Jechałoby się dużo lepiej i fajniej, ale niestety…”
Więcej na: onet.pl
KOMENTARZE KIBICÓW
Social media