Piątek okazał się dla kibiców Roberta prawdziwym horrorem, od pierwszego porannego OSu rozpoczęły się problemy najpierw z dyferencjałem, które okazały się problemem z czujnikiem, później pojawiły się problemy z alternatorem, które udało się wyeliminować, ale jak się okazało tylko tymczasowo i to właśnie one wyeliminowały naszą ekipę z dalszej rywalizacji. Patrząc na to jak wiele problemów miał Robert z Maćkiem i jak bardzo wyprowadzało to ich z rytmu jazdy, można wyrazić tylko ogromne słowa uznania za wynik jaki osiągnęli przed przymusową rezygnacją.
Pozycja numer 6 w generalce w tak trudnym i zarazem kultowym rajdzie jakim jest Rajd Finlandii to już naprawdę solidne osiągniecie zwłaszcza jak spojrzymy na utrudnienia jakie miała nasza ekipa w czasie dochodzenia do tej pozycji, a także fakt, iż ciągle startują w małym prywatnym zespole. Z jednej strony jazda Roberta napawa ogromnym optymizmem, z drugiej strony jak długo można mieć tak bardzo pod górkę ??? To się wydaje ciągle nie możliwe i trudne do uwierzenia. Jestem pod ogromnym wrażeniem talentu Roberta, ale zarazem pod jeszcze większym wrażeniem jego determinacji i niezłomności. Jego upór dążenia do celu jest przykładem dla wszystkich na całym świecie, jak walczyć o swoje.
Dziękuje Ci Robert za to, jak potrafisz zmotywować innych do działania. Patrząc na zdjęcia, na których z pełnym poświęceniem pchasz auto wraz z Maćkiem powoduję, że kręci się łza w oku, bo z jednej strony to tylko sport, a z drugiej strony, aż sport, a jeżeli chodzi o serwowanie mocnych emocji to zdecydowanie jesteście Number 1.
Na następnym OSie, po którym musiała zrezygnować nasza załoga Kubica Szczepaniak, swój rajd zakończył także Paddon, który wraz z Mikkelsenem nie wraca do rywalizacji jutro, a to oznacza że jako pierwsza załoga jutro będzie startował właśnie Robert Kubica wraz z Maciejem Szczepaniakiem.
Przydatne linki na Rajd Finlandii:
Oficjalna strona rajdu
Międzyczasy WRC.com
Międzyczasy Citroen
Klasyfikacja rajdu WRC.com
Klasyfikacja rajdu Rally-base
Rajdowe radio WRC.com
Park Serwisowy
Rajd Finlandii w klubie:
Dzień 1: Czwartek – 4 czas Kubicy na SS1
Dzień 2: Piątek – awaria alternatora, Rally2
Harmonogram:
Sobota 01.08
6:00 Serwis D (Jyväskylä – Paviljonki)
7:08 OS 11 Mökkiperä 1 13.84km
8:26 OS 12 Jukojärvi 1 21.14km
10:03 OS 13 Surkee 1 14.95km
10:56 OS 14 Horkka 1 15.59km
12:14 Serwis E (Jyväskylä – Paviljonki)
13:37 OS 15 Mökkiperä 2 13.84km
14:55 OS 16 Jukojärvi 2 21.14km
16:32 OS 17 Surkee 2 14.95km
17:25 OS 18 Horkka 2 15.59km
18:40 Serwis F (Jyväskylä – Paviljonki)
Niedziela 02.08
7:45 Serwis G (Jyväskylä – Paviljonki)
9:43 OS 19 Myhinpää 1 14.13km
12:08 OS 20 Myhinpää 2 [Power Stage] 14.13km
14:11 Serwis H (Jyväskylä – Paviljonki)
Relacje w TV:
Sobota (04.07)
10:20 – Podsumowanie dnia (powtórka) – Polsat Sport Extra
13:40 – OS10 Harju 2 – Polsat Sport Extra (powtórka)
22:30 – Podsumowanie dnia – Polsat Sport Extra
Niedziela (05.07)
9:10 – Podsumowanie dnia (powtórka) – Polsat Sport Extra
12:00 – OS20 Myhinpää 2 [Power Stage] – Polsat Sport Extra (na żywo)
21:00 – Podsumowanie dnia – Polsat Sport Extra
21:30 – Podsumowanie Rajdu – Polsat Sport Extra
Pogoda:
Mapa Rajdu:
Neste Oil Rally Finland 2015 – mapy i więcej
Galeria zdjęć:
Galeria wideo:
Wyniki po 2 dniu:
Kolejność startowa
1. Kubica
2. Ogier
3. Ostberg
4. Latvala
5. Neuville
6. Meeke
7. Evans
8. Tanak
9. Sordo
10. Prokop
11. Al Qassimi
12. Hanninen
13. Bertelli
Jost Capito Szef VW Motorsport o Robercie Kubicy:
Jest pan od trzech lat szefem zespołu VW, Robert Kubica od trzech sezonów jest kierowcą rajdowym. Co się w jego jeździe zmieniło przez ten czas?
On wykonał gigantyczny krok naprzód. On jest piekielnie szybki i tego nie musi nikomu udowadniać, ale musiał nauczyć się współpracy z pilotem i tego, jak odcinki specjalne pokonywać bezpiecznie i unikać problemów. W porównaniu z poprzednim sezonem progres jest znaczący. Teraz cały czas jest szybki, ale nie jeździ już ponad swoje możliwości, nie ryzykuje zbytnio, stara się dojeżdżać do mety.
W przeszłości pracował pan w zespołach wyścigowych, a teraz jest pan w rajdach. Podobnie było w przypadku Roberta Kubicy. Czy jemu jako kierowcy wyścigowemu łatwo jest przystosować się do jazdy w rajdach?
To piekielnie trudne. Przede wszystkim trzeba nauczyć się słuchać tego gościa, co siedzi na prawym fotelu, i zaufać mu, gdy mówi jak szybko wejść w dany zakręt i jakiego biegu użyć. W wyścigach masz do nauczenia kilka kilometrów toru, to w zasadzie trudne nie jest. W rajdach nauka wszystkich odcinków specjalnych danej imprezy, zakładając, że się nie zmieniają z roku na rok, oznacza przynajmniej dwa sezony nauki. Jako kierowca wyścigowy już po dwóch, trzech okrążeniach czujesz, co możesz zrobić. Rajdowcy muszą być cierpliwi, bo nauka zajmuje sporo czasu.
Żeby wygrywać rajdy, trzeba mieć jedno z najlepszych aut, a to oznacza jazdę dla jednego z zespołów fabrycznych. Kubica twierdzi, że żaden zespół nie będzie ryzykował zatrudnienia kierowcy, biorąc pod uwagę jego nie w pełni sprawną prawą rękę. Ma rację?
Każdym samochodem masz szansę wygrać rajd. Wiadomo, że będąc w zespole fabrycznym, ma się pewne przewagi. Przede wszystkim, Kubica jeżdżąc prywatnym autem, ma znacznie mniej okazji do testów i to jest jego największy problem w starciu z rywalami jeżdżącymi dla fabryk. Wydaje mi się, że on ma szansę w przyszłości trafić do jednego z fabrycznych zespołów, a jego niepełnosprawność nie będzie miała przy tym żadnego znaczenia.
SS11 Mökkiperä 1
Wypowiedź Roberta na mecie: “Bardzo dobre warunki. Lekko podstępnie, w niektórych miejscach, ale wszystko dobrze.”
SS12 Jukojärvi 1
Wypowiedź Roberta na mecie: “Lekka różnica w stosunku do poprzedniego OSu. Ten był bardziej śliski, a sekcja otwierająca była bardzo podstępna. Wszystko OK dla nas.”
SS13 Surkee 1
Wypowiedź Roberta na mecie: “Tak, dobry start, ale na drugiej sekcji myślałem że mam kapcia i odpuściłem. (widać było uśmiech na twarzy Roberta na zakończenie tego OSu)”
SS14 Horkka 1
Wypowiedź Roberta na mecie: “Poranek był dla nas dobry. Otwieranie trasy nie jest łatwe, gdyż nie ma jeszcze widocznej linii, ale dużo się nauczyliśmy i to jest dobre.”
SS15 Mökkiperä 2
Wypowiedź Roberta na mecie: “Wszystko OK. Jednak w tej chwili jest dużo luźnej nawierzchni naniesionej na drogę. Dużo czyszczenia trasy”
SS16 Jukojärvi 2
Wypowiedź Roberta na mecie: “Bardzo mocno pada na początku OSu, dla nas jest niekorzystnie ponieważ mamy twarde opony. Nie podejmowaliśmy zbędnego ryzyka, chcieliśmy tylko przetestować twarde opony w suchych warunkach, a jedzie się jak po lodzie.”
SS17 Surkee 2
Wypowiedź Roberta na mecie: “Bardzo trudny odcinek ponieważ mamy tware opony, jednak jestem zadowolony ze swojej jazdy. W niektóry miejscach jest bardzo ślisko i trudno. W jednym miejscu popełniłem błąd i wykręciłem bączka jak kiedyś Panizzi ”
Niestety nie udało się ukończyć ostatniego dzisiejszego OSu, na 18 odcinku specjalnym dwa zakręty przed końcem nasza załoga zaliczyła roklkę, najwyraźniej twarde opony dały o sobie znać. Czekamy na załogę i wypowiedzi i mamy nadzieję że jutro wystartują ponownie.
Robert Kubica “Załoga OK”
Tak to wyglądało :( Robert Kubica rolled , uff “Załoga ok”!Robert Kubica – Klub Kibiców
Posted by Robert Kubica – Klub Kibiców on 1 sierpnia 2015
Robert Kubica “Niestety nasz dzień zakonczyliśmy rolowaniem na ostatnim odcinku… Na dojeździe do lewego zakrętu za szczytem wpadliśmy w kałużę z wodą, której nie było widać, dostaliśmy aquaplaningu i wypadliśmy z trasy. Na twardych oponach nie mieliśmy tak naprawdę szansy się wyratować. Niestety dla nas to koniec Rajdu Finlandii. Dzięki!”
KOMENTARZE KIBICÓW
Social media