jeśli szukasz informacji o Robercie Kubicy, jesteś fanem jego wielkiego talentu, wrodzonej skromności i bezgranicznie kochasz motosport….to trafiłeś idealnie…witamy w klubie.
Nasze forum to czysto hobbistyczna działalność „non profit”, bez korzyści materialnych, …gdzie jedyna nagroda, która może cię spotkać to garść aktualnych wieści o Robercie oraz możliwość wspólnie spędzonego czasu poprzez dyskusję i wymianę poglądów w trakcie śledzenia bieżących wydarzeń w atmosferze wzajemnego szacunku oraz akceptacji odmiennych opinii.
Ósma runda Mistrzostw Świata przyniosła prawdziwą mieszankę emocji z udziałem załogi Kubica / Szczepaniak
Scenariusz był zupełnie inny.
Zapraszamy na małe klubowe podsumowanie.
fot. Reuters
Rajd zaczął się lepiej niż ktokolwiek mógł się spodziewać, czwartkowy odcinek testowy RKWRT zakończył na trzeciej pozycji, podobnie było wieczorem na pierwszym odcinku specjalnym, Fiesta prowadzona przez załogę Kubica / Szczepaniak zameldowała się na mecie krótkiego odcinka specjalnego o długości 2.2 km na bardzo dobrej czwartej pozycji ze stratą zaledwie 1.1 sek. do S. Ogier’a w fabrycznym VW.
fot. Jack Bagun
Podobne bardzo dobre tempo z bezbłędną jazdą udawało się osiągać w kolejnym rajdowym dniu.
Plany na ten dzień pokrzyżowały jednak usterki techniczne, które zaczęły nękać Fiestę RKWRT.
Pierwszy dał o sobie znać dyferencjał, który okazał się usterką spowodowaną przez odłączający się czujnik, chłopaki sprytnie sobie z tym później poradzili odłączając ręczny – tu pojawiły się pierwsze czasowe straty i niepokój.
Jakby problemów było mało… słynny już alternator w Fieście dał o sobie znać, ten rajdowy dzień w swoim harmonogramie nie uwzględniał service parku, trzeba było sobie radzić samemu, co do pewnego momentu się udawało – po 5 OS nasza załoga musiała się jednak poddać.
Walka Roberta i Maćka z problemami technicznymi w ten dzień pokazywała wielką walkę i upór w celu, który tak bardzo chcą osiągnąć, zdjęcia, na których pchają auto wywołały u kibiców żal, smutek i uczucie bezradności…. ale pokazują także, że to wielki triumf serca i ducha nad materią!
fot. Saari Jarno
Sobotę zaczynamy w systemie Rally2.
RKWRT mimo, że nie walczy już o punkty pokazuje nadal bardzo dobre tempo plasując się średnio w połowie stawki, kusi jednak możliwość potestowania w ciężkich, mokrych warunkach – nasi decydują się na założenie twardych opon.
Na trzy zakręty do mety ostatniego odcinka mamy sytuację, która definitywnie kończy rajd dla naszej załogi.
Spora kałuża, której Robert nie zauważa wprowadza Fiestę w aquaplaning, twarde opony powodują, że kontrola nad autem w tych warunkach staje się nie możliwa – auto wpada w rów czego efektem mamy dachowanie, tak kończy się Finlandia.
Mimo najgorszego zakończenia jakie mogłoby by się tu pojawić, nasza załoga pokazała tam coś, co wydaje się bardzo ważne i z pewnością dostrzegł to każdy – tempo i bezbłędność jazdy Roberta zdecydowanie się poprawiła, to jest naprawdę wielki progres naszej załogi. Oczywiście można by powiedzieć jaki progres, jaka bezbłędność skoro jest znów “tak jak zawsze”
fot. Rafał Cebula
Warto tu wspomnieć, że fizyczne ograniczenia Roberta czy nie adekwatne doświadczenie w rajdach do pozostałych kierowców nie jest już tak ważne na dzień dzisiejszy jak finanse, które znacznie utrudniają wszystko co możliwe.
fot. Timo Anis
Czy kierowca z takim talentem powinien testować opony podczas rajdu, czy raczej na kilkudniowych testach przed każdym rajdem?
Czy potencjał marketingowy tak rozpoznawanego sportowca na całym świecie nie pozwala na zebranie odpowiedniego budżetu?
Fiesta RKWRT pozostała w Finlandii by nie tracić cennego czasu na odbudowę przed Rajdem Niemiec, a przecież wszyscy liczymy na pierwsze prawdziwe asfalty w tym sezonie….
Robercie i Maćku..dziękujemy serdecznie za Finlandię! Będziemy z Wami na kolejnej z pewnością wyjątkowej 9 rundzie Mistrzostw Świata.
Kibicom dziękujemy za kolejny wspólny rajd i wielkie wsparcie naszej załogi.
Forza RKWRT.
Galeria zdjęć:
fot. Rafał Cebula
fot. Rallytravel
fot. Rallytravel
Fot. Maciej Niechwiadowicz
Fot. Maciej Niechwiadowicz
fot. fb Kubica
fot. fb Kubica
fot. Rafał Cebula
fot. A. Owczarek
fot. A. Owczarek
fot. M. Dworak
fot. M. Dworak
fot. M. Dworak
fot. M. Dworak
fot. M. Dworak
fot.MotorSport.com
fot.MotorSport.com
fot.MotorSport.com
fot.Adam Owczarek
@NeilBurgess
fot.Adam Owczarek
fot.M.Dworak
fot.Motoring Rally News
fot.Motoring Rally News
fot.Motoring Rally News
fot.Motoring Rally News
fot.Motoring Rally News
fot. Akiko
fot.Adam Owczarek
fot. SVrally
fot. Macik Szczepaniak
fot. WRC
fot. WRC
fot. WRC
fot. Honza Fronek
fot. Timo Anis
fot. Rally Paradise
fot. M. Niechwiadowicz Photography
fot.BestofRallylive
fot. Jack Bagun
fot. MikedeHigh
fot. @World
fot. @World
fot. A. Owczarek
fot. A. Owczarek
fot. Marcin Rybak
fot. Motorsport24
fot. Jaanus Ree
fot.KubicaOfficial
fot. WRC
fot. WRC
fot. Chelsea Beckman
fot. Saari Jarno
fot.Motoring Rally News
fot.Motoring Rally News
fot. AFP
fot. JUFotografie
fot. JUFotografie
fot. Motorsports24
fot. Motorsports24
fot. Honza Fronek
fot. Honza Fronek
fot. Timo Anis
fot. Rallymagazine
fot. Evgeniya Righini-Brand
fot. Pirelli
fot. Marcin Rybak
fot. Marcin Rybak
fot. Marcin Rybak
fot. Marcin Rybak
fot. Marcin Rybak
fot. Marcin Rybak
fot. Reuters
fot. Vesa Moilanen
fot. Vesa Moilanen
fot. Colin Clark
fot. WRC
fot. Michał Owczarek
fot. WRC
fot. WRC
fot. WRC
fot. WRC
fot. Richard Haagensen
fot. Timo Anis
fot. Timo Anis
fot. Timo Anis
Fot. Vesa Popponen
fot. RallyMania
fot. Rafał Cebula
fot. Rallyfinland
fot. PAP
fot. Ari Koponen
fot. Rally Finland
fot. RallyMania
fot. RallyMania
fot. Calum-RevSon Ltd
fot. Calum-RevSon Ltd
fot. Calum-RevSon Ltd
fot. Tapio ruppa
fot. Honza Fronek
fot. Honza Fronek
fot. Honza Fronek
fot. Mika Sovolainen
Aktualizacja: 04.08.2015
fot. fb/KubicaOfficial
fot. fb/KubicaOfficial
fot. fb/KubicaOfficial
fot. fb/KubicaOfficial
fot. fb/KubicaOfficial
fot. fb/KubicaOfficial
fot. fb/KubicaOfficial
fot. P1sport
fot. P1sport
fot. Jakubnazim.com
fot. Jakubnazim.com
fot. Jakubnazim.com
fot. Jakubnazim.com
fot. Jakubnazim.com
fot. Jakubnazim.com
fot. Jakubnazim.com
fot. Jakubnazim.com
fot. Jakubnazim.com
fot. Jakubnazim.com
fot. Jakubnazim.com
fot. Jakubnazim.com
fot. Jakubnazim.com
fot. Jakubnazim.com
fot. Jakubnazim.com
fot. Jakubnazim.com
fot. Jakubnazim.com
fot. Jakubnazim.com
fot. Jakubnazim.com
fot. Jakubnazim.com
fot. Jakubnazim.com
fot. Jakubnazim.com
fot. dragonez.com
fot. dragonez.com
Galeria wideo:
Fiesta u Makkinena w Puuppoli, odbudowa auta trwa.
fot. Calum-RevSon Ltd
Kubica o ostatnim dachowaniu: “….Zakończyliśmy Rajd Finlandii w spektakularny sposób….”
Wiedzieliśmy, że jest ryzyko deszczu na dwóch ostatnich oesach, ale mimo to założyliśmy twarde opony
— opowiada Robert Kubica, który podczas Rajdu Finlandii dachował i na metę feralnego odcinka dotarł pieszo.
Duża ulewa sprawiła, że jechało nam się bardzo trudno i niestety polegliśmy na dużym aquaplanningu…. Za małym szczytem, przed zakrętem była duża kałuża. My, jadąc jako pierwsi, wjechaliśmy w tę wodę i w momencie, kiedy chciałem skręcić, auto pojechało prosto i zakończyliśmy Rajd Finlandii w spektakularny sposób…
Ekipa RK WRT już w kraju
Ra Deq napisał :”Budzisko , poniedziałek g.19.00, ekipa już w kraju”Robert Kubica – Klub Kibiców#Kubica #WRC #RallyFinland #forzaRK
Robert Kubica (Ford Fiesta RS)
Finlandia okazała się dla Kubicy kolejnym pechowym rajdem. Problemy z jednym z czujników sprawiły, że jego Fiesta RS na pierwszym piątkowym odcinku straciła napęd na tylną oś. Polak co prawda naprawił usterkę, ale musiał w tym celu rozłączyć hamulec ręczny. Wkrótce przebił też oponę. Na kolejnym odcinku w jego aucie pojawiły się problemy z alternatorem, które przedwcześnie zakończyły dzień załogi RK World Rally Teamu. W sobotę Kubica wrócił na trasę i uzyskał piąty czas na odcinku Surkee (OS13), ale jego Fiesta wypadła z drogi i dachowała na osiemnastym oesie z powodu aquaplaningu.
Social media