^

Robert Kubica - Klub Kibiców

poniedziałek, 8 września 2014

Rajd Australii – Robert Kubica / Maciej Szczepaniak.

PrintPrzed nami 10 rajd w tym sezonie. Rajd Australii to powrót na nawierzchnie szutrowe, w dodatku dość specyficzne.
Rajd będzie trwał od 12. do 14.09. Australia to dla Roberta Kubicy kolejne wyzwanie – celem jest oczywiście przejechanie całego rajdu i zebranie cennego doświadczenia.
Rajd Australii jest także wyzwaniem dla kibiców – ze względu na różnice czasowe – sporą ilość OS wypadnie nam śledzić w godzinach nocnych.
Naszej załodze życzymy powodzenia, a dla kibiców poniżej przydatne informacje.

Przydatne linki na Rajd Australii:

Oficjalna strona rajdu
Międzyczasy WRC.com
Międzyczasy Citroen
Klasyfikacja rajdu WRC.com
Klasyfikacja rajdu Rally-base
Rajdowe radio WRC.com
Park serwisowy

Polska

Australia

Program Rajd Australii:

 Środa-Czwatek, 10/11.09
00:00 Shakedown – Hydes Creek(4,98 km)

Piątek 12.09
01:18 – OS 1 Hydes Creek 1 (10,73 km)
02:11 – OS 2 Bellingen 1 (10,72 km)
02:39 – OS 3 Newry 1 (24,91 km)
05:09 – Serwis A
06:27 – OS 4 Hydes Creek 1 (10,73 km)
07:20 – OS 5 Bellingen 1 (10,72 km)
07:48 – OS 6 Newry 1 (24,91 km)
10:30 – Super OS 7 Coffs Super Special 1 (1,56 km)
10:38 – Super OS 8 Coffs Super Special 2 (1,56 km)
10:50 – Serwis B
22:45 – Serwis C

Sobota 13.09
00:18 – OS 9 Nambucca 1 (48,92 km)
02:06 – OS 10 Valla 1 (8,96 km)
04:36 – Serwis D
06:24 – OS 11 Nambucca 2 (48,92 km)
07:52 – OS 12 Valla 2 (8,96 km)
10:30 – Super OS 13 Coffs Super Special 3 (1,56 km)
10:38 – Super OS 14 Coffs Super Special 4 (1,56 km)
10:50 – Serwis E
22:50 – Serwis F

Niedziela 14.09
00:08 – OS 15 Shipmans 1 (30,20 km)
01:16 – OS 16 Bucca 1 (10,86 km)
02:06 – OS 17 Wedding Bells 1 (9,23 km)
03:19 – Serwis G
04:52 – OS 18 Shipmans 2 (30,20 km)
06:00 – OS 19 Buccca 2 (10,86 km)
07:06 – OS 20 Wedding Bells 2 (9,23 km)
08:02 – Serwis H

Mapa Rajdu Australii:


Rally Australia 2014 – mapy i więcej

Galeria zdjęć z Rajdu Australii:

Materiały wideo z Rajdu Australii:

Kiedyś do Australii jeździłem na wyścigi Formuły 1, a teraz przyszła pora na rajd. Po krótkiej przerwie asfaltowej wracamy na szutrowe oesy. Niewiele wiem o tym rajdzie. Odcinki powinny być takie, jak rok temu, więc na pewno nie będzie łatwo w porównaniu z kierowcami, którzy już je znają. Zobaczymy, co uda się zrobić.
Na szutry wracam w lepszym nastroju niż na początku sezonu. Zrobiliśmy duże postępy na tej nawierzchni. Pokazał to też Rajd Niemiec, gdzie na asfalcie moja strata do czołówki była podobna, jak na szutrach. To oznacza, że moja jazda się poprawiła. Cel się oczywiście nie zmienił – najważniejsza będzie nauka i dojechanie do mety w dobrym tempie.

– ROBERT KUBICA

Shakedown – Rally Australia

1 Meeke Citroën DS3 WRC 2’52’9
2 Ostberg Citroën DS3 WRC 2’53’3
3 Neuville Hyundai i20 WRC 2’53’7
4 Latvala Vw Polo R WRC 2’54’3
5 Ogier Vw Polo R WRC 2’54’4
6 Hirvonen Ford Fiesta WRC 2’54’4
7 Paddon Hyundai i20 WRC 2’54’6
8 Mikkelsen Vw Polo R WRC 2’54’7
9 Kubica Ford Fiesta WRC 2’54’9
10 Evans Ford Fiesta WRC 2’57’3
11 Atkinson Hyundai i20 WRC 3’01’1

Wyniki SS1
sss1

Było ok, jest bardzo ślisko. W jednym miejscu było wilgotno i mieliśmy uślizg. Muszę pamiętać o tym że jest ślisko a z moimi ograniczeniami jest jeszcze trudniej. Myślę że straciliśmy 4-5s– ROBERT KUBICA

Wyniki SS2

ss2

 Są to trudne OS-y, w niektórych miejscach jest mokro, oczywiście, mamy linię, której musimy się mocno trzymać. To inne OS-y niż w poprzednich rajdach więc podeszliśmy do nich spokojnie– ROBERT KUBICA

Wyniki SS3

ss3

Było ok, sporo piasku i kurzu i traciliśmy trochę przez niego. Generalnie to był gładki OS dla nas. Musieliśmy bardzo uważać gdyż po 6 kilometrze zrobiło się bardzo ślisko– ROBERT KUBICA

 Wyniki SS4

ss4

Nie jestem zadowolony z  czasu, chyba dano nam zły międzyczas. Coś jest nie tak z autem po serwisie i przeszkadza mi to .Kierownica nie jest  prosto-– ROBERT KUBICA

 Wyniki SS5

ss5

Wyniki SS6

ss6

To był dla nas dobry dzień. Problem z kierownicą pojawia się tylko przy szybkich zakrętach. Wydaje się, że skręcam, ale tak naprawdę jadę prosto– ROBERT KUBICA             

Wyniki SS7

ss7

Wyniki SS8

ss8

 To był dobry dzień. Wszystko było pod kontrolą, jechaliśmy dobrym rytmem i jestem bardzo zadowolony z naszych czasów. Mieliśmy tylko małą przygodę na pierwszym oesie. Na hamowaniu do nawrotu podbiło nas w prawym zakręcie. Tył się odciążył i kontrując nie mogłem zrzucić biegu. Widziałem, że jest dużo miejsca, więc zamiast ryzykować i skręcić, pojechałem przed siebie, zrobiłem zwrot o 180 stopni i pojechaliśmy dalej. Na drugiej pętli trochę przeszkadzała krzywo ustawiona kierownica, ale nie ma co narzekać.
Drugi dzień będzie trudny, a odcinki zupełnie inne. Będzie bardzo ślisko i dużo czyszczenia trasy na pierwszej pętli. Chcemy jechać tak jak dziś – dobrym tempem i bez przygód
– ROBERT KUBICA                                                                                                         


✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽

 

Wyniki SS9(dzień2)

ss9

Wszystko udało się rozwiązać, ale byłem mniej pewny siebie.To był dla nas dobry OS, pojechaliśmy go gładko. To zupełnie inna próba niż wczorajsze– ROBERT KUBICA                                                                                                

 Wyniki SS10

ss10

 Wyniki SS11

ss11

 To nie był dobry wybór opon przez nas. Zabrakło mi doświadczenia i wybraliśmy miękkie opony, gdyż było bardzo duże prawdopodobieństwo deszczu-ROBERT KUBICA  

Wyniki SS12

ss12

 Rozproszyłem się testem żółtej flagi. Zobaczyłem, że coś miga, było hamowanie za szczytem i wypadliśmyROBERT KUBICA  

Wyniki SS13

Bez tytułu4

Wyniki SS14

Bez tytułu5

Na dwunastym oesie popełniliśmy błąd. Gdy jechaliśmy na szybkiej sekcji w samochodzie zaczęła świecić żółta lampka – system bezpieczeństwa testowany przez FIA. To mnie na moment zdekoncentrowało, bo w wyścigach, gdy coś miga oznacza to niebezpieczeństwo. Gdy wcisnąłem hamulec przed kolejnym zakrętem auto jechało dalej i wypadliśmy z trasy, choć hamowałem wcześniej, niż w poprzednim przejeździe. Opony były już zupełnie łyse, bo wytarły się na poprzednim, długim odcinku. Udało nam się wrócić ze zgiętym amortyzatorem i pogiętą blachą. Poza tym samochód był ok. Jutro czekają nas bardzo trudne odcinki, które znów bardzo różnią się od dzisiejszych. Naszym celem jest meta.ROBERT KUBICA 


✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽

 Wyniki SS15(dzień 3)

ss15

Było ok, odcinek sprawił mi frajdę jadąc ostrożnie, nasze miejsce jest wolne ale podobało się namROBERT KUBICA 

Wyniki SS16

ss16

 Wyniki SS17

ss17

Było ok, to fajny OS. Czas nie ma znaczenia, liczy się dobre tempo-ROBERT KUBICA 

Wyniki SS18

ss18

Słychać jakiś straszny hałas w samochodzie, chyba to coś mechanicznego-ROBERT KUBICA 

 Wyniki SS19

ss19

 Jest ok. Nie jest łatwo ponieważ jesteśmy drugą załogą na trasie. Jeszcze ostatni odcinek, ale do tej pory dla nas, to bardzo dobry rajd . Jestem bardzo zadowolony ze swojej jazdy-ROBERT KUBICA 

 Wyniki SS20

ss20

To był dobry weekend z dobrą jazdą. Charakterystyka OS-ów była bardzo trudna.Naprawdę jesteśmy zadowoleni-ROBERT KUBICA

KOMENTARZE KIBICÓW
Autor: TOMek
o 07:20

Udostępnij:

error: Content is protected !!