^

Robert Kubica - Klub Kibiców

niedziela, 21 września 2014

Robert Kubica / Maciej Szczepaniak. Rajd Francji – Przedrajdowiec Klubowy. Testy

Kubica Rajd Francji Kiedy w poprzednim roku Robert Kubica jadąc Citroenem DS3 w WRC 2 wygrał Rajd Francji podsumował swoje zwycięstwo takimi oto słowami:
„punkty punktami, ale w takich okolicznościach pewnie milej wraca się do domu”
Takich powrotów życzymy za każdym razem, a tym czasem po roku wracamy do Alzacji gdzie czeka nas kolejne wyzwanie.
Tym razem o piętro wyżej bo autem w specyfikacji WRC – Robert Kubica i Maciej Szczepaniak pomkną pomiędzy szczytami Wogezów.

Nawierzchnia –  To oczywiście asfalt. Całkiem inny niż ten na Rajdzie Niemiec. Tutaj nie zobaczymy betonowych płyt czy wielkiej ilości błota czy też piachu naniesionego na drogę.
Charakterystyka odcinków różni się także od tych w Niemczech. OS są szersze, szybsze i bardziej urozmaicone co nie oznacza, że wąskie dróżki nie będą się pojawiały.

Załogi szpiegowskie – ze względu na często zmieniające się warunki atmosferyczne odegrają tu ważną rolę. Bardzo ważnym czynnikiem będą tu prawidłowo dobrane opony. Wilgotność jak i temperatura będą właśnie wymagały trafionych wyborów.
Szpiedzy będą mieli także do odegrania tutaj jeszcze jedną ważną rolę – będą musieli poinformować o kamiennych słupkach, które poprzewracane czy też poprzesuwane przez rajdówki będą mogły sporo nabroić szczególnie podczas drugiej pętli.
Takie słupki i walkę z nimi można zobaczyć w materiale poniżej.

Trasy rajdu – w tym roku zostały mocno zmodyfikowane. Największa różnica to skrócenie dystansu z 400 km do 303 km w tej edycji. Bardzo ważny jest fakt zmiany rozmieszczenia odcinków specjalnych. Będzie sporo nowości co działa także na korzyść Roberta i Maćka.
W drugim dniu rajdu pojawią się dwa zupełnie nowe odcinki, ciekawostką powinna być zmieniona próba na ulicach Mulhouse.

 Program rajdu.

Czwartek
08:00
Shakedown (Strasbourg Parc des Sportes)

Piątek

08:44 – OS 1 Col de la Charbonniere 1 (11,11 km)
09:35 – OS 2 Vosges – Pays d’Ormont 1 (34,34 km)
10:24 – OS 3 Pays de Salm 1 (9,59 km)
12:19 – Serwis A
14:03 – OS 4 Col de la Charbonniere 2 (11,11 km)
14:54 – OS 5 Vosges – Pays d’Ormont 2 (34,34 km)
15:43 – OS 6 Pays de Salm 2 (9,59 km)
20:00 – SuperOS 7 Strasbourg (4,67) (LIVE)
20:40 – Serwis B

Sobota
06:30 – Serwis C
08:30 – OS 8 Vallee de Munster 1 (18,90 km)
09:12 – OS 9 Soultzeren – Le Grans Hohnack 1 (19,93 km)
09:46 – OS 10 Pays Welche – Requewihr 1 (21,49 km)
11:30 – Serwis D
12:28 – OS 11 Vallee de Munster 2 (18,90 km) (LIVE)
13:10 – OS 12 Soultzeren – Le Grans Hohnack 2 (19,93 km)
13:44 – OS 13 Pays Welche – Requewihr 2 (21,49 km)
18:00 – SuperOS 14 Mulhouse (4,86 km)
20:20 – Serwis E

Niedziela
06:05 – Serwis F
07:30 – OS 15 Foret de la Petite Pierre 1 (12,33 km)
08:18 – OS 16 Foret de Saverne 1 (19,36 km)
10:34 – OS 17 Foret de la Petite Pierre 2 (12,33 km)
12:00 – OS 18 Foret de Saverne 2 (19,36 km) (LIVE)
13:03 – Serwis G


***

Nowa produkcja wideo

Robert Kubica – Give a little RESPECT

***

W zeszłym tygodniu Maciek Szczepaniak pojawił się w Porsche Human Performance, które zajmuje się Fitnessem Motorsportowym. Porsche życzy naszej załodze powodzenia w Rajdzie Francji oraz liczy na kolejne wizyty Maćka w PHP.

10582851_704584569623051_82655837913227909_o

 

***

Robert Kubica i Maciek Szczepaniak – Testy przed Rajdem Francji

 

Galeria HiP:

 

 

Fotogaleria:

Videogaleria:

 

Ciekawostki.
-Model Fiesty o rejestracji PX60 AUW debiutował w 2011 roku podczas Rajdu Szwecji w rękach Khalida al Qassimi. Jeździli nimi również : Ott Tanak, Henning Solberg, Evgeniy Novikov, Mads Ostberg, Elfyn Evans, Lorenzo Bertelli, Subhan Aksa oraz Nicolas Fuchs. Najlepszą pozycją tego nadwozia w historii było 2 miejsce w WRC Fafe Rally Sprint w 2013 roku, zdobyte przez Madsa Ostberga.

– Opony Michelin.
Robert z Maćkiem na testach zużyli całą ciężarówkę nowych opon, które dostarczył Michelin.
Nowe opony w opinii Roberta są minimalne wolniejsze od poprzednich, choć nieco bardziej wytrzymałe.

– Maciek o Robercie:
” Robert to taki gość, że nawet gdyby były zawody w piciu gorącej herbaty to też chciałby być pierwszy”

 

Robert Kubica o przygotowaniach do Rajdu Francji

Robert Kubica & Maciej Baran – Rajd Francji 2013 wspominki

Wideo relacja z testów HiP


Wersja bez muzyki: http://youtu.be/Bh8luCwuygE
 

“W zeszłym tygodniu mieliśmy dwa dni testów we Francji. Głównym tematem prac były nowe opony. Michelin dość mocno je zmienił, więc mamy kompletnie nowe miękkie oraz twarde mieszanki. Próbowaliśmy różnych rozwiązań, aby mieć najlepsze możliwe wyczucie i jak najwięcej informacji o tym, jak pracują.

Dla mnie będzie to drugi rajd WRC w tym miejscu, więc czekam na Francję z niecierpliwością. Z drugiej strony tylko trzy odcinki będą dokładnie takie same jak w poprzednim sezonie, a cała reszta ma być kompletnie nowa, przynajmniej w porównaniu z zeszłorocznymi. Znów więc czeka nas sporo kilometrów na nowych drogach. Rok temu rajd był podzielony i oesy miały dwie różne charakterystyki – winnice, oraz normalne, otwarte odcinki z odrobiną lasów. Wygląda na to, że tym razem winnice odpadły.

Zobaczymy, co się wydarzy, ale może być to interesujący rajd. Wiele będzie zależało od pogody. Z ciekawością czekam też na moment, gdy zobaczymy, jak nowe opony będą pracowały w prawdziwych warunkach rajdowych, ale na testach przekonałem się, że wyczucie wyraźnie się różni. Sposób, w jaki pracują i odczucia, jakie dają opony są inne, ale podobają mi się.” – Robert Kubica

KOMENTARZE KIBICÓW
Autor: TOMek
o 06:29

Udostępnij:

error: Content is protected !!