Maciek Szczepaniak w drugiej części wywiadu opowiada o swojej karierze oraz o tym, czego doświadczył przez ostatnie dwa lata będąc pilotem Roberta Kubicy.
“Dwadzieścia lat siedzę w aucie. Miałem przyjemność jeżdżenia z wieloma bardzo szybkimi kierowcami, ale to, co od dwóch lat oglądam, jest fenomenem na skalę światową, dlatego łatwo mi wysiąść z auta, nawet gdy to auto leży gdzieś 10 metrów poniżej drogi na dachu i stwierdzić, że nie zmienia to absolutnie mojego nastawienia.” – opowiada w drugiej części wywiadu Maciek Szczepaniak.
“To jest gość, który jest w trójce najszybszych kierowców na świecie” mówi o Robercie jego pilot i dodaje: “Od końca 2014 roku, pierwszego sezonu, który skończyliśmy z Robertem, jestem pewny, że to jest kierowca, który może wygrać rajd mistrzostw świata. Zeszły sezon tylko mnie w tym utwierdził. Po prostu trzeba na to zaczekać.” Zwłaszcza, że: “Ja doskonale wiem, czym dysponujemy. Wiem, jakie są ograniczenia Roberta. Wiem, że jeśli chodzi o rajdy samochodowe, on te ograniczenia przemógł i nie stanowią one już żadnego problemu, jeśli chodzi o wyniki sportowe. Oczywiście byłoby mu łatwiej, gdyby był bardziej sprawny lub w pełni sprawny. Natomiast nie jest tak, że on pojechałby jeszcze szybciej będąc sprawny.”
O swoich celach Maciek Szczepaniak mówi: “Oczywiście moim celem byłoby zostaniem mistrzem świata. Jestem sportowcem i pewnie każdy sportowiec startujący w jakiejkolwiek dziedzinie na końcu, na szczycie szczytów, ma taki cel. Natomiast zdaję sobie sprawę, że na chwilę obecną jest on mało realny. Natomiast cel pod tytułem wygranie rajdu mistrzostw świata wbrew pozorom wcale taki nierealny nie jest. I tak naprawdę niewiele potrzeba, aby mógł się ziścić.”
Pełna wersja drugiej części wywiadu w materiale wideo:
Część 1 wywiadu: Szczepaniak: „Rozmowy trwają, natomiast na dziś nic więcej nie możemy potwierdzić” – Część 1 [Wideo]
The Ptock Team melduje z Meksyku…
“Po 11 godzinach w chmurach dotarliśmy do Mexico City – trzeciego pod względem ludności miasta na świecie. Wyobraźcie sobie, że tutaj mieszka ponad 20 milionów ludzi czyli więcej niż w połowie Polski. Teraz czas na szybkie śniadanie i o 17.00 czasu polskiego odpalamy do Leon bazy Rajdu Meksyku”.
breakfast…
i w drogę…
The Ptock Team melduje z bazy Rally Mexico…
“Po bardzo długiej podróży dotarliśmy szczęśliwie do Leon – bazy Rajdu Meksyku. Jak widzicie był czas na oswojenie się z lokalnymi specjałami, które są naprawdę pyszne”.
“Niedzielny OS 20 Guanajuato to prawdziwy potwór! W całym kalendarzu nie ma tak długiego odcinka, który jest morderczy i dla załogi i dla samochodu”.
“Zdecydowana większość tras przebiega na wysokościach powyżej 2500m n.p.m., a najwyższy punkt zlokalizowany jest dokładnie na 2737m n.p.m. Nie ma takiego drugiego miejsca w kalendarzu WRC”.
22 oesy – 33 procent nowych tras : LOTOS 73 Rajd Polski 2016
22 szutrowe odcinki specjalne o długości 317 kilometrów będą mieli do pokonania zawodnicy startujący w LOTOS 73. Rajdzie Polski, siódmej rundzie mistrzostw świata FIA w sezonie 2016. Trasa rajdu, który po raz dwunasty zostanie rozegrany na Mazurach z bazą w Mikołajkach liczy 1210 kilometrów. Niektóre próby sportowe zostały zmienione pod kątem ich atrakcyjności dla zawodników, kibiców i mediów, ale również po analizach dotyczących bezpieczeństwa.
Więcej na: 22 oesy – 33 procent nowych tras : LOTOS 73 Rajd Polski 2016
KOMENTARZE KIBICÓW
Social media