Kończy się pierwszy miesiąc kolejnego roku – roku niepewności i wyczekiwania, ale i roku w którym Robert Kubica walczy o swoje miejsce w świecie motorsportu, miejsce tak bardzo zasłużone nie tylko za dotychczasowe osiągnięcia, ale i aktualną wielką formę i szybkość za kierownicą bez względu na rodzaj auta czy jego markę. Bez względu na serię, bo Kubica to kierowca – orkiestra, multiinstrumentalista – udowadnia to przecież za każdym razem.
Na koniec stycznia sytuacja wygląda bez zmian, Robert Kubica nadal bez kontraktu i sprecyzowanych planów na najbliższą przyszłość. W udzielanych wywiadach choć powtarza, że posiada kilka opcji to jednak z tą samą częstotliwością mówi, że nie wie czym będzie się zajmował.
Kubica z pewnością będzie pokazywał się w pojedynczych imprezach, być może wkrótce okaże się także czy zapowiadana chęć powrotu na tory będzie nadal aktualna, czy może zwycięży powrót na rajdowe odcinki. Być może sam Robert Kubica określi się jakim czuje się kierowcą, bardziej wyścigowym czy jednak rajdowym – wydaje się, że odpowiedź jest tu zależna od pojawiających się możliwości, za które kibice trzymają kciuki.
Po 24 godzinnym wyścigu w Dubaju, gdzie partnerem Förch Racing powered by OLIMP był Orlen Oil i po kilku wypowiedziach po wyścigu przez Prezesa tego koncernu na temat wyścigu i Roberta Kubicy. Zapytaliśmy Orlen o atrakcyjność wyścigów długodystansowych pod względem marketingowym dla nich samych. – “Pragniemy poinformować, iż strategicznym sponsorem teamu Förch Racing powered by OLIMP, który startował w wyścigu długodystansowym jest marka Platinum należąca do Spółki ORLEN Oil z Grupy Kapitałowej ORLEN, producenta i dystrybutora najwyższej klasy olejów oraz środków smarnych dla przemysłu jak i motoryzacji. Wybór wyścigów w takiej formule nie był więc przypadkowy. Zdaniem specjalistów motoryzacji „24H Series” są doskonałą okazją do testowania i potwierdzenia niezawodności środków smarnych. Dla ORLEN Oil było to więc wydarzenie bardzo istotne, a zarazem potwierdzające, że jakość produktów jest na wysokim poziomie i pokrywa się z dewizą, że Platinum nie tylko wspiera najlepszych, ale Najlepsi testują Platinum.”
Kolejne pytanie było bardziej bezpośrednie, choć odpowiedź była z góry znana, chcieliśmy bardziej zwrócić uwagę na możliwości, które jeszcze nie zostały wykorzystane.
Kubica wciąż jest bardzo szybki na torze, ale i na rajdowych odcinkach w ciągu pierwszych swoich lat nauki pokazał charakter wojownika. Jest wciąż uwielbiany na świecie, w motorsporcie już dawno wyrobił sobie markę. Pytanie, które chyba najbardziej interesuje aktualnie wszystkich kibiców, mianowicie chodzi o możliwość współpracy pomiędzy Orlen a, Robertem Kubicą? Jeśli takowa by istniała, to w jakiej serii najbardziej widzieliby Państwo taką współpracę? – “Odnośnie pytania o współpracę z p.Robertem Kubicą trudno jest nam obecnie wybiegać w przyszłość, tym bardziej, że nie są prowadzone żadne rozmowy dotyczące współpracy.” – mówi Maria Leszczyńska-Sobczyńska z Orlen Oil.
Nawiązując kontakt z Orlen Oil, chcieliśmy powrócić do tematu, który pojawił się na konferencji Huberta Ptaszka i Maćka Szczepaniaka, oraz do aktualnej sytuacji. Kibice z całą pewnością są zgodni do tego, że warto rozmawiać. Rajdy czy wyścigi na torze? Mozolna droga w rajdach, czy dzielenie się autem z innymi kierowcami? Dokąd mogłoby zaprowadzić Roberta wyścigi długodystansowe? Gdzie zobaczymy i czy zobaczymy Roberta Kubicę w pełnym sezonie 2017 za kierownicą?
Pytań więcej niż odpowiedzi, ale na każde z nich musi znaleźć odpowiedź sam Robert. Kibice ciągle czekają z zaciśniętymi kciukami, musi się udać.
Robert Kubica o swoich planach dla AUTOhebdo.
Aktualizacja: 01.02.2017
Czy masz jakieś plany na ten sezon albo projekty powiązane z rajdami ?
Robert Kubica : “Na tę chwilę – nie. Jeszcze nie podjąłem jakichkolwiek rozmów mających przybliżyć mnie do rajdów. Pracuję nad ściganiem na torze, ale przez ostatnie 2-3 miesiące nie miałem szczęścia.”
Konkurencyjność w rajdach na najwyższym poziomie zabiera wiele czasu i wymaga ogromnych nakładów. Inny poziom mnie nie interesuje – po prostu nie ma sensu.
Jednakże, jest możliwy powrót na odcinki jako gość, a może pare rund – tak dla zabawy. Ostatecznie mam nadal w garażu Renault Clio S1600 i Forda Fieste RS WRC. Żeby uczestniczyć w rajdach potrzebuję budżetu.”
Aktualizacja 02.02.2017
Czyżby Robert dziś testował rajdowego Abartha 124 Rally?
Taki wpis z fotą pojawił się na twitterze:
#Kubica@TeamAbarth@SanteroWines#958
KOMENTARZE KIBICÓW
Social media