Jak co roku o tej porze, tradycyjnie już wszyscy próbują zaglądać w przyszłość – w zasadzie to normalne bo przecież każdy jest ciekawy jaka droga czeka na Roberta Kubicę w następnym roku.
Końcówka sezonu to także początki podsumowań i wspomnień tego co najlepsze. To także rozmyślania co się udało zrobić, a co nie do końca wyszło tak jak było w planach.
Ostatnio także próbowaliśmy dowiedzieć się ” jak oni zaczynali ” czyli zaglądnęliśmy jeszcze raz tym razem do historii rajdowej Mikko Hirvonena – dziś popatrzymy na kolejnych kierowców.
Citroen! ( DS) A jak Citroen to zapewne z torem wyścigowym bo przecież WTTC,
a przecież w poprzednim roku Yves Matton tak bardzo chciał…
Tylko czy wtedy sam Robert Kubica chciał takiego podziału? Nie, nie chciał – musimy zastanawiając się wziąć to pod uwagę. Czy w planach Roberta zmieniło się coś co zmusiło by jednak do połączenia dwóch serii w jednym sezonie i to serii co do których
( WTCC ) nie do końca był przekonany.
Tylko w ostatnim miesiącu powiedział ” już w ubiegłym sezonie powiedziałem Matton’ owi co sądzę o WTCC” Z pewnością przesiadka z Fiesty M Sportu do Citroena była by wyborem lepszym mając na uwadze obecny sezon, z pewnością kalendarz łączony bardzo zadowolił by tych kibiców Roberta, którzy woleli by go oglądać na wyścigowych torach.
Jedna z zabawnych plotek mówi o tym jak Robert wspominał o herbacie z cytryną dla Maćka…ktoś podszłyszał i się zaczęło…
Citroen (DS) w przyszłym roku okazałby się z pewnością jedną z najlepszych opcji dla Roberta i Maćka – jednak na podstawie oficjalnych wypowiedzi Roberta i Maćka ciężko jest cokolwiek przypuszczać… a nie oficjalne rodzą tylko niezdrowe i niepotrzebne emocje.
Poczekajmy jeszcze chwilkę na oficjalne stanowisko naszej załogi.
Satysfakcja z jazdy dla Roberta – najważniejsze.
Tak – prawie 150 rajdów w WRC ma na koncie M. Hirvonen a jego kariera trwa już kilkanaście dobrych lat – to już było.
Więc może Kris Meeke? Proszę:
Debiut w WRC 2002 rok. Poprzedzony seriami juniorskimi.
O ile M. Hirvonen w pierwszym roku WRC swój domowy rajd w Finlandii ukończył na 21 pozycji ( dwóch pozostałych nie ukończył ) to już Kris w domowym rajdzie GB nie dał rady.
Kolejny sezon w WRC Kris Meeke to już 7 rajdów – wyniki to Mex. 29 poz. a Esp. to pozycja 19. Pozostałych pięciu nie ukończył.
2004 rok to to także siedem rajdów w WRC. Trzy nie ukończone – pozostałe to pozycje 14, 16, 20, 25.
Następnie…. progres był o ile można to tak nazwać. 2013 w Mini WRC to sześć imprez 4 rajdy nie ukończone, dwa na poz. 4 i 5
Można by tak dalej, ale po co uświadamiać, że do wszystkiego potrzebny jest czas, przecież Wy kibice Roberta doskonale o tym wiecie…
Wiecie przecież, że najlepsze przed nami.
Robert Kubica o sezonie 2014
Aktualizacja: 31.10.2014
“Oczywiście rozmawialiśmy z Robertem, on także rozmawiał z nami. Analizując, co jest dla nas najlepsze, rozważaliśmy wszystkie opcje. Robert w tym roku spisywał się dobrze, choć miał sporo wypadków. Z drugiej strony pokazywał świetne tempo i szybkość, były momenty, że był czwartym kierowcą w stawce. Pamiętajmy, że taki Hirvonen jest od niego dużo bardziej doświadczony.”
“Jestem pozytywnie nastawiony do osiągnięć Roberta, daleko mi do krytyki, którą słyszymy od wielu ludzi. On bardzo ciężko pracuje, to prawdziwy wojownik. Jeśli kiedyś dołoży do tego doświadczenie, w następnych latach możemy być bardzo zaskoczeni.”
“[Obecność Roberta] to dla WRC to świetna sprawa. On ma wielu fanów i przyciągnął ich do rajdów. Polska wreszcie ma kierowcę, który walczy o czołowe lokaty.”
– Alain Penasse, menedżer Hyundai Shell World Rally Team za sport.pl
Alain Penasse (menadżer Hyundai), udzielił wywiadu dla WP.pl
Termin zgłaszania kierowców na przyszły sezon mija 19 grudnia 2014. Hyundai nie spieszy się z podjęciem decyzji. W ostatnich tygodniach pojawiło się wiele spekulacji mówiących o tym, że do lidera zespołu Thierry Neuville dołączy Robert Kubica.
– „To oczywiste że Robert jest bardzo dobrym kierowcą. W tym sezonie ze względu na małe doświadczenie popełnił sporo błędów, ale zademonstrował dobrą szybkość.”
– „To co pokazywał w ostatnich latach jest bardzo obiecujące, ponieważ przeniesienie się z F1 do rajdów nie jest łatwe. Wdaje mi się że ludzie czasami o tym zapominają.”
– „Muszę przyznać że jesteśmy pod wrażeniem jego szybkości i osiągów, wiem że jest wokół niego wiele spekulacji bo każdy chce wiedzieć co będzie robić w przyszłym roku. Nie ma go na naszej liście, ale nie ulega wątpliwości że może być dla nas interesujący w przyszłości. Jeśli zostanie w rajdach zaskoczy jeszcze wiele osób.”
Aktualizacja 02.11.2014
Krzysztof Hołowczyc odniósł się do jazdy Roberta Kubicy w Rajdzie Hiszpanii, a także ewentualnej operacji i powrotu do F1.
– Taki rajd w którym pierwszego dnia byliśmy dumni i naprawdę czekaliśmy na takie tempo do końca, no ale jak w takim sporcie, zawsze technika potrafi nam zrobić niespodziankę. To na pewno wybija z rytmu i nie pozwala już na taką czystą jazdę.
– On próbuje, szuka limitu, gdzie ten limit jest. Próbuje jechać jak najszybciej jak się da, wyciska z samochodu soki. Tak to jest, czasami się nie udaje, czasami się nie kończy. Sporo w tym roku miał momentów w których opuszczał drogę.
– Myślę, że jest to jakaś Jego taktyka, jakiś sposób na to aby jak najszybciej dorównać prędkością najlepszym zawodnikom na świecie.
– Robertowi brakuje tej prawej ręki do końca, żeby sprawnie prowadzić. Przynajmniej z moich obserwacji to widać, że parę razy zabrakło. To jest naprawdę bardzo ambitny zawodnik z taką fenomenalną oceną, tego co się wokół niego dzieje.
– Myślę, że to jest jego wielka przewaga nad innymi, że On w zasadzie w każdej dyscyplinie, gdzie są cztery koła i ocena prędkości, czytanie tego co się wokół niego dzieje, to jest jego wielka rzecz.
– W tej chwili wydaje mi się, On nie jest w stanie fizycznie wszystkich elementów wykonać i może głową to jest jeden z najszybszych kierowców na świecie, jak nie najszybszy.
– Jeżeli będzie ta operacja i poprawi się trochę stan jego prawej ręki. To będzie zawodnik, który może wszędzie jeździć gdzie mu się podoba, aczkolwiek no wszyscy wiemy że pewne ograniczenia fizyczne .. Ciężko wrócić np. do formuły i obsługiwać te skomplikowane różne małe guziczki na kierownicy, to jest duży problem, tak myślę w tej chwili.
– Ja jestem jednym z tych którzy marzą o tym, aby wrócił do tej dyscypliny którą chciałby uprawiać.
KOMENTARZE KIBICÓW
Social media