Nie tylko my próbujemy odgadnąć jakie plany ma Robert na najbliższy sezon.
Włosi a konkretnie jedna z włoskich gazet z bliskiej nam branży, napisała o Robercie w kontekście przyszłego sezonu.
Według Włochów głównym sponsorem Kubicy będzie Orlen, a sam Robert miałby rywalizować w dwóch seriach.
A więc WRC w zespole Citroena jeżdżąc DS3 a także starty Roberta w serii WTCC.
Obok nazwiska Roberta Kubicy, pojawiają się takie osoby jak Loeb i Muller.
Ponieważ informacja ta nie jest potwierdzona w żaden sposób….a jej sens pozostawia także troszkę niejasności, potraktujcie powyższy tekst nie do końca serio, za kilka chwil postaramy się nieco rozjaśnić, dokładnie przetłumaczyć i możliwie najlepiej rozwikłać wszystkie niejasności.
30 min później…..
Wyżej opisany artykuł po wnikliwym zbadaniu okazał się tylko domysłem autora, który posiada wiedzę prawdopodobnie taką jak my a może nawet ciut mniejszą.
Niemniej jednak tematu z samego rana nie pozostawimy…
c.d.n.
45 min później…
Dzwonimy do biura prasowego Orlenu, po krótkiej rozmowie pani prosi o chwilkę i proponuje odpowiedź na maila…
Po 20 min jest mail, oczywiście niczego się w nim nie spodziewałem, ale próbować warto.
Oto odpowiedź:
“Dzień dobry,
Szanowny Panie,
pragniemy poinformować, iż PKN ORLEN nie komentuje zgłaszanych do Spółki projektów, ani tym bardziej rozważanych pomysłów lub toczących się rozmów.”
…………………………………………………………………………………………………………………………………………
Czwartek …
Wiemy tak dużo…..że stało się to aż przytłaczające, bez potwierdzenia Roberta wszystkie te informacje tworzą jeden wielki nieład….miało być nam łatwiej a czy jest?
Dlaczego tak się dzieje?
Najważniejsze że wraz z Robertem jesteśmy już tuż przy samej mecie, ten (pierwszy) OS wygramy razem.
Motorsport GP i Michał Respond.
Czyli poznajmy rozkminki innych.
W dniu dzisiejszym, w Istmabule obradowała Światowa Rada Motorsportu (WMSC). Jej spotkanie zakończyło się ogłoszeniem szeregu nowych regulacji dla wiodących dyscyplin sportu samochodowego. Wielu obserwatorów skupiło się na zmianach dotyczących regulaminu F1, ale warto również zwrócić uwagę na korekty do przepisów dotyczących mistrzostw samochodów turystycznych WTCC.
W podsumowaniu spotkania pojawił się zapis mówiący o tym, żeZatwierdzono przepisy techniczne, pozwalające na pojawienie się w sezonie 2014 aut Super 2000, pozwalające na starty samochodów o zwiększonej wydajności aerodynamicznej i większej mocy (dzięki redukcji wagi i zwiększeniu mocy) przy zachowaniu obecnego poziomu kosztów.
Wprowadzenie tego zapisu pozwoli na dołączenie do rywalizacji firmie Citroën, której auto najpewniej poprowadzi Sébastien Loeb. Jak wiadomo, podczas wrześniowych targów motoryzacyjnych w Paryżu Francuz poinformował, że chce kontynuować karierę z Citroënem w WTCC, natomiast w sezonie 2013 będzie brał udział tylko w wybranych rajdach w serii WRC.
Informacja podana dzisiaj przez FIA jest istotna dla francuskiego producenta, zezwolono bowiem na Większą swodobę techniczną.To była kluczowa informacja dla Citroëna, dla umożliwienia kontynuacji projektu startów w WTCC z Loebem.
Wiele sygnałów, które ostatnio docierają ze świata rajdów mówi o tym, że do Loeba może dołączyć Robert Kubica, który wraca do aktywnych startów po wypadku w 2011 roku we Włoszech. Pojawienie się takich dwóch gwiazd w w WTCC byłoby fantastyczną okazją dla promotora dyscypliny, Eurosport Events.
Mówi się również o tym, że kolejnym producentem, który dołączy do WTCC będzie Renault (ekipa ostatnio startowała w tej dyscyplinie w latach dziewięćdziesiątych, wystawiając samochód przygotowywany przez zespół Williamsa z Formuły 1). Kierowcą Renault miałby być Yvan Muller, trzykrotny mistrz WTCC, który jest ‘wolny’ po wycofaniu się firmy Chevrolet z rywalizacji.
Sebastian LoebPodczas prezentacji nowego zespołu Citroen w Abu Zabi Sbastien Loeb ogłosił, że będzie uczestniczył w cztrech rajdach WRC: Monte-Carlo, Szwecji, Argentynie i Francji .
“. W drugim zespole Citroena wystąpi Khalid Al-Qassimi, który wystąpi w 8 rundach, ale samochód wystawiany będzie we wszystkich rajdach.
Klub Kibiców Roberta Kubicy
Social media