jeśli szukasz informacji o Robercie Kubicy, jesteś fanem jego wielkiego talentu, wrodzonej skromności i bezgranicznie kochasz motosport….to trafiłeś idealnie…witamy w klubie.
Nasze forum to czysto hobbistyczna działalność „non profit”, bez korzyści materialnych, …gdzie jedyna nagroda, która może cię spotkać to garść aktualnych wieści o Robercie oraz możliwość wspólnie spędzonego czasu poprzez dyskusję i wymianę poglądów w trakcie śledzenia bieżących wydarzeń w atmosferze wzajemnego szacunku oraz akceptacji odmiennych opinii.
Zostań z Nami – klubowi Kubico-maniacy
Szukaj
Kubica: Złote myśli – Cytaty
“Ja uważam, że lepiej po cichu robić swoje, a potem zaskoczyć wynikiem”
Część 8 (!?) Niedziela :) Na trasie 11 OS Citroen Roberta wypadł z trasy i zaczął się palić. Robert zakończył rajd.
Rallye du Var
Ten rajd, to zdecydowanie najtrudniejsze zadanie dla Roberta na tle tych, w których wziął udział w tym roku. To prawdopodobnie ostatnia już taka impreza z udziałem Roberta przynajmniej do końca tego roku…. Kończy się pewien etap w tej niesamowitej historii polskiego kierowcy o niesamowitym talencie…..Kierowcy, który nie uznaje zasad fizyki ale ma chemię, którą poczuliśmy wszyscy. Robert z całą pewnością będzie nadal kontynuował swoją karierę…. a my nad przyszłością klubu zdecydujemy do końca roku. Tym czasem….przeżyjmy to jeszcze raz! Początek rajdu w czwartek, a koniec nastąpi w okolicach godziny 12:00 w niedzielę.
Rajd rozgrywany jest we Francji, baza rajdu to Sainte Maxime.
Kibice śledzący 58. Rajd du Var ostatnią rundę Mistrzostw Francji mogą się czuć lekko rozczarowani, gdyż mimo początkowych sygnałów i zapowiedzi do rajdu zgłosiło się mniej topowych kierowców w porównaniu z poprzednimi latami. Brak jest kilku zawodników z czołówki Mistrzostw Francji, gdyż tam rywalizacja została już w dużej mierze rozstrzygnięta oraz udziału kierowców z topowych zespołów WRC, które często traktują ten występ jako przygotowanie do rajdu Monte Carlo, tak właśnie było w ubiegłym roku z zespołem fabrycznym Forda.
Niewątpliwie największą gwiazdą rajdu będzie Robert Kubica startujący z numerem 1. Przed wypadkiem w 2010 roku, swoim Clio s1600 zajął 4 miejsce w klasyfikacji generalnej, pokonując dużo szybsze, nowocześniejsze auta i wygrywając kilka odcinków specjalnych w trudnych warunkach pogodowych.
Jednak od tego czasu trasa rajdu uległa zmianie i będzie stanowić dodatkowe wyzwanie dla Roberta, ale nie jest też aż tak źle jak mogło się wcześniej wydawać. Sprawdziliśmy na 148 unikalnych kilometrów OSów, Robert zna z poprzednich lat 46 km, pozostałe też nie są mu całkiem obce gdyż zmienił się kierunek przejazdu, co sprawia, że wcześniejsze opisy trasy nie będą zbytnio przydatne. Rajd ma łącznie 240 km, na które składa się 12 prób bazujących na 8 szczególnie krętych i technicznych odcinkach o nierównej nawierzchni, z których cztery są przejeżdżane dwukrotnie. Jak zwykle pogoda, będzie przyprawiać o ból głowy podczas doboru opon i ustawień, a deszczu możemy być jak zawsze praktycznie pewni.Poniżej znajdziecie opis tras uaktualniany przed każdym dniem rajdu.
Jeśli spojrzymy na listę startową wydaje się, że o wygraną w rajdzie będzie konkurować sześciu kierowców w tym Robert, jadących nie tylko autami klasy WRC. Poniżej wytypowani przez nas zawodnicy z krótkim opisem osiągnięć.
Freddy Loix307 WRC nr2 – Belg, przydomek Fast Freddy. Od 1993-2004, uczestnik serii WRC gdzie zaliczył 86 startów, 3 podia i 34 wygane OSy. Od 2006 startuje w serii IRC gdzie odniósł 7 zwycięstw. Obecnie 3 w klasyfikacji Mistrzostw Francji.
Julien Maurin Fiesta WRCnr 3 – Franzuc, 27 lat. Startujący głównie w mistrzostwach Francji oraz od 2009 w niektórych rajdach seri IRC (11 startów, 4 ukończone, 7 najlepsze miejsce w rajdzie) i WRC (6 starów, 4 ukończone, 13 najlepsze miejsce w rajdzie) W sezonie 2012 przniesiadł się do Fiesty WRC z M-sportu. Obecnie zajmuje 7 lokatę w Mistrzostwach Francji, a w poprzednim rajdzie zaliczanym do tego cyklu zajął 2 miejsce.
Pierre Roche Mini WRC nr 7 – Francuz, Wicemistrz Francji z 2011 roku w Peugeocie 307 WRC, obecnie startuje Mini WRC, lecz jego sezon nie był tak udany i mimo, że odniósł jedno zwycięstwo w Mistrzostwach Francji to trzy razy nie ukończył rajdu.
Robert Cedric207 S2000nr 10 – Francuz 39 lat, startował w serii WRC (20 startów, 13 ukończonych, 2 wygrane OSy, 5 najlepsze miejsce w rajdzie) w tym także w klasie JWRC (6 startów, 2 ukończone, 9 wygranych OSów, 4 najlepsze miejsce w rajdzie). W ostanich latach głównie startuje w mistrzostwach Francji, gdzie trzyktrotnie zdobył wicemistrzostwo (2002, 2006, 2010). W 2010 roku Peugeotem 307 WRC wygrał Rajd du Var. Obecnie zajmuje 2 miejsce w klasyfikacji misrzostw.
Craig Breen 207 S2000 nr 11 –Irlandczyk 22 lata, startuje głównie w rajdach zaliczanych do klasyfikacji Mistrzostw Świata WRC (22 starty, 13 ukończonych, 6 najlepsze miejsce w rajdzie) w 2012 roku zdobył Mistrzostwo Świata w klasie SWRC. W trakcie Rajdu Targa Florio miał fatalny wypadk podobny do tego jaki przydażył się Robertowi Kubicy. Niestety pilot Gareth Roberts zmarł w wyniku poniesionych obrażeń.
Pozostali kierowcy jadący autami: 307 WRC – Lionel Baud nr 5, Focus WRC – Beaubelique Jean nr6, 206 WRC – Francis Magnou nr 8, Charles Zuccarell nr 9 , 207 S2000 – Salanon David nr 12, Leandri Jean nr 14, Greiffenberg Philippe nr 15, Dalmasso Charlotte nr 16, mimo że startują mocnymi autami do tej pory brali udział głównie w regionalnych rajdach na terenie Francji, bez większych sukcesów w imprezach krajowych o wyższej randze.
Prognoza pogody dla Sainte Maxime na nadchodzące dni:
Niedziela
Czwarty, ostatni dzień rajdu. Niby tak blisko końca, ale przed nami jeszcze 65 kilometrów do mety. Rywalizację zaczynamy już o 7.00, odcinkiem znanym Robertowi z poprzednich lat ale nie rozgrywanym jeszcze w tym roku. Następnie ponowny przejazd najdłuższą próbą rajdu, by zakończyć zmagania praktycznie czwartym przejazdem najtrudniejszym fragmentem imprezy, o którym Robert wspomina w niemal każdym wywiadzie. Przewidywany deszcz może jednak sprawić, że będzie to nowe doświadczenie, choć na to paradoksalnie liczy nasz kierowca. Jeśli wszystko pójdzie po jego myśli, między godziną 11 a 12 nasz wzrok będziemy mogli skierować na najwyższy stopień podium w Sainte Maxime. Forza Robert!
OS/ES 10 La Grade Freinet (10,99km) 10,99 kilometra, to jeden mały fragment rajdu i wydaje się, że nie jest to odcinek, na którym powinniśmy się skupić w tym roku! Tak, ale… Próba ta zasługuje na szczególną uwagę, tutaj często popełnia się błędy. Zdarza się to nawet najlepszym…., a drobnych pułapek jest wiele.
OS/ES 11 Collobrires 2 (32,57 km) W tym roku, start w miejscowości Grimaud, ten odcinek specjalny przejeżdżamy w kierunku przeciwnym w stosunku do ubiegłego roku, ma aż 32,57 km! Jest to najdłuższy mierzony dystans tego weekendu, jest to bardzo techniczna trasa z mnóstwem zakrętów i niewielką odległością między nimi co będzie trudne dla hamulców i kierowców! Nawrót “Collo”, wspominany wcześniej, to historycznie bardzo ładne miejsce, aby kibicować i dodatkowo łatwo dostępne. Start znajduje się poniżej miejscowości Grimaud, a trasa na pierwszych kilometrach zwężająca się, aż do trudnego zjazdu z nawrotem Collo jest bardzo techniczna, asfalt jest gładki, naprzemian z szybkimi łukami i sekwencjami wolnych zakrętów. Dojazd do przełęczy Fourches jest decydujący, wolny, wyboisty i śliski podczas deszczu, o błąd tu bardzo łatwo. Wreszcie, przed dotarciem do Gonfaron, korzystamy z nowego zjazdu, jest szybki, jednak o stosunkowo szerokiej drodze z bardziej szorstką nawierzchnią. Koniec odcinka specjalnego będzie trudny dla hamulców.
OS/ES 12 Vidauban 2 (31,74 km) Drugi co do długości odcinek specjalny rajdu, ma 31,74 km. OS9 będzie trzecim przejazdem fragmentu z pierwszego Osu o długości 20,25 km. Droga będzie bardzo brudna z częstą zmianą przyczepności! Szczególnie łatwo tu, o przebicie opony! Start znajduje się na wysokości Roquebrune / Argens, pierwsze 15 km w kierunku mostka “Gratteloup” jest bardzo trudnych, droga jest pełna kamyków i bardzo brudna z wielkimi dziurami, których trzeba unikać. Następne kilometry do “Le Revest” są zupełnie inne, droga jest wąska, ale asfalt jest bardzo przyczepny z małą ilością brudu. Przez ostatnie dziesięć kilometrów tras do Vidauban po “Le Revest” to prawdziwa uczta: asfalt jest nowy, przyczepność jest stale na tym samym poziomie, to tor lub “Katalonia”! Ale trzeba, szczególnie uważać w trakcie deszczu …!
Rallye du Var
12 OS o łącznej długości 240, 22 km
Czwartek 22 listopada
Shakedown-14:00-19:00 2,7 km :
Piątek 23 listopada
OS1-14:15La Mole (1) 7,58 km : Kubica 5:09,3; Loix +10,0″; Breen +16,1″; Robert +17,1″; Maurin +18,8″
OS2.-14:55 Bornes les Mimosas 10,19 km : Kubica 6:11,6; Loix +13,7″; Dumas +21,1″; Nantet +22,7″; Maurin +23,1″ OS3-15:25 Cogolin 17,93 km : Kubica 10:09,7; Loix +21,8″; Robert +32,7″; Breen +37,4″; Maurin +40,1″ OS4-17:05 Le Plan de la Tour (1) 20,25 km : Kubica 13:11,0; Loix +39,5″; Robert +50,9″; Baud +1’08,3″; Consani +1’11,3″ Sobota, 24 listopada
OS5-8:35 Le Plan de la Tour (2) 20,25 km : Kubica 14:07,3; Breen +1,3″; Loix +4,9″; Robert +17,5″; Dumas +39,9″ OS6-10:10 Collobrieres (1) 32,57 km: Kubica 19:20,5; Loix +29,1″; Robert +48,3″; Breen +58,2″; Dumas +59,9″ OS7-11:10 Pignans 16,65 km : Kubica 10:26,9; Baud +30,2″; Maurin +31,1″; Robert +34,5″; Roche +38,3″ OS8-12:25 La Mole (2) 7,58 km : Kubica 5:06,0; Breen +17,7″; Dumas +18,2″; Maurin +18,3″; Zuccarelli +21,8″ OS9-16:25 Vidauban (1) 31,74 km: Kubica 19:32,7; Breen +48,2″; Robert +1’05,7″; Baud +1’17,2″; Dumas +1’28,1″ Niedziela, 25 listopada
Robert na konferencji prasowej Rallye du Var – sokolimokiem.tv
“Między wyścigami i rajdami jest bardzo duża różnica. Mam ponad 20 lat doświadczenia z torów wyścigowych i 100 razy łatwiej byłoby wrócić na tor niż do rajdów. W rajdach jestem dość nowy, nie mam doświadczenia. Gdybym zdecydował się na przesiadkę do rajdów, moje podejście byłoby zupełnie inne. Musiałbym zapomnieć o wynikach, poświęcić minimum 2-3 lata na naukę i zbieranie doświadczeń. Wychowałem się na torze, jesteśmy nauczeni cisnąć na 100% przez cały czas, a w rajdach to bardzo trudne i myślę, że to byłoby duże wyzwanie. Może się go podejmę, ale muszę to dobrze przemyśleć i prędzej czy później będę musiał podjąć decyzję. Powrót na tor, do samochód GT, turystycznych czy ogólnie samochodów z dachem, byłby dla mnie o wiele łatwiejszy. Priorytetem byłyby wyniki, a w rajdach nauka i zdobywanie doświadczenia.”
Z Fb.C.Gutowskiego:
“Pierwsze słowa RK na pytanie,jak zrobił taką przewagę “skróty“…hehe
@SokolimOkiem: Życzenie RK spełnione w połowie: nie pada ale nawierzchnia wilgotna po nocnym deszczu, szybko nie wyschnie. Trudny dobór opon na OS10 i 11
Tabela generalna…Jak na poranną kawę…konkurencja chyba zrobiła za słabą..
Social media